Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Nee de garage heeft een offerte onder voorbehoud gemaakt, maar als de expertise langs geweest is en deze offerte goedkeurd is dit wat vaststaat. Alles wat erbij komt is voor mij...
 

1983jeroen

Forumguru
Vind het maar raar geregeld hoor. Zeker omdat deze schade geheel buiten jouw schuld om is ontstaan.
Zou mij niet lekker zitten dat je wellicht toch nog met een dikke rekening opgezadeld gaat worden.

Aan de andere kant kun je dus ook een mazzeltje hebben als ze hem iets goedkoper kunnen repareren?
 

JeSko

Forumguru
Ja zo denk ik er ook over, maar als je in België geen full omnium hebt ( wat ik niet kon nemen gezien de leeftijd van de wagen ) kan je dit hebben, ik kan het mailverkeer dat ik tot ten treure gevoerd heb hier laten zien maar zo is het spijtig genoeg. Ik vroeg destijds een offerte voor een full omnium verzekering op mijn wagen, en een normale BA, om te vergelijken, ze konden dit zelfs niet simuleren voor mij omdat hun programma mijn bouwjaar auto niet aanvaarde. Ik kon wel een mini omnium nemen, maar daarmee ben je tegenover een BA enkel extra verzekerd voor stormschade en glasbreuk en dat voor 3x de prijs van een gewone BA, vluchtmisdrijf en dergelijke word enkel gedekt door een volledige omnium. Ook trek je enkel met een volledige omnium altijd 100% van de onkosten terug, met een BA moet je geluk hebben en is het afhankelijk van de omstandigheden en bedragen.

En ja die mazzel kan je hebben @1983jeroen , maar die mazzel heb ik doorgaans niet ;)
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Dat is overal zo hoor, en dan heb ik nog voordelen omdat ik met alles bij hen verzekerd ben. Er zijn wel speciale verzekeringen voor exclusieve auto's of auto's die hun waarde houden of zelfs stijgen in waarde, maar die dekken geen Skoda ;) of je moet belachelijk veel willen betalen, enkele duizende euro's per jaar, dat zijn ook vaak de bedragen waarvoor exclusievere auto's verzekerd zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Denk niet dat het gaat om al dan niet een omnium maar dat je aanvaardt dat je met een vast bedrag de schade gaat herstellen.
Volgens mij moest je er toch ook een akkoord kunnen uithalen dat je een open aanbod kon hebben, dat gedurende de herstelling er nog bijkomende zaken konden gefactureerd worden voor de verzekering maja grote kans wss dat ze dan eerder de wagen niet gingen herstellen en het een per total werd.
 

JeSko

Forumguru
Hoe bedoel je @hemi24 ? De auto is nagekeken hoor en goed nagekeken, de kans dat er nog iets opduikt is klein, maar gewoon nooit volledig uit te sluiten.
 

EdK

Forumguru
@hemi24 probeer hem nou niet gek te krijgen !!
Hij slaapt eindelijk weer wat rustiger, en ze vrouw daardoor ook natuurlijk....
 

leon-cupra

Forumguru
Hoop voor jou @JeSko dat @hemi24 geen gelijk heeft maar ik treed hem toch ook wel een beetje bij. Is toch een serieuze klap geweest op een slechte plaats. En jouw goedheid voor en vertrouwen in anderen speelt hopelijk nu weer niet in jouw nadeel.
 

hemi24

Forumguru
Ik hoop van harte dat het gewoon goed komt @JeSko , echt waar!
Alleen hoor ik weer allerlei onzekerheden voorbij komen, en dat is net iets wat niet goed samengaat met de persoon die je bent…
Dus ik druk de duimen voor je!!!
Als er iemand is hier die ik de plezier van een dergelijke fantastische wagen gun, ben jij het wel!
 

JeSko

Forumguru
Zullen het wel zien, me er druk in maken lost niets op. Hij had veel slechter geraakt kunnen zijn, nl meer in het midden, de auto zijn la wiel heeft de grootste klap opgevangen. Kofferklep en deuren zijn nog recht en werken nog, er zat zelfs geen extra speling op de kieren ( is allemaal nagekeken ), de hersteller zij ook dat het erg goed meevalt allemaal maar een slag om de arm moet je toch altijd houden, al is het maar om mentaal niet weer zo'n klap te krijgen.
 

Fmoon

Forumguru
Ik meen ooit eens gelezen te hebben hier op het forum dat iemand zelfs schade aan zijn motorblok had na een klapper tegen de achterkant. Of dat er wat stuk ging vlak na de herstelling en het eventueel daarvan af zou geweest had kunnen zijn. Dan ben je wel zuur. In NL kost een autoverzekering niet zo gek veel, volgens mij kan je ook altijd all risk verzekeren. Maargoed, hopen dat alles weer functioneert en eruit ziet zoals je wilt.
 

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Dat moet wel een hele flinke klapper geweest zijn dan ;) hij startte gelijk en heb hem zowel achteruit als vooruit gereden en hem zelfstandig de trailer op gereden dus zal allemaal wel meevallen, zelfs met zijn wiel krom kon ik hem nog loodrecht op de trailer rijden.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Bij mijn Octavia (ouder dan die van Jefrey) kon ik idd ook kiezen voor all risk. Niet dat ik voor m'n lol dat geld onnodig naar de verzekeringsmaatschappij ga brengen, heb deze keer WA+ genomen (wat Jeffrey mini omnium noemt). En dat vooral omdat t beperkte meerkosten was tov WA en de voorruit al een paar (gerepareerde) sterren heeft...kan zomaar zijn dat ie een keer eraan gaat en dan is die nieuwe ruit toch mooi gedekt.

Bij de meeste verzekeraars in NL zijn er 2 opties: repareren bij een schadehersteller die aangesloten is bij de keten naar keuze van de verzekeraar, of zelf laten repareren bij een garage naar keuze, maar dan heb je vaak een bepaalde aftrekpost. In dat laatste geval zou het wel eens zo zou kunnen zijn als bij Jefrey.

Maar los van dit alles: ik neem toch aan dat de verzekeraar dit verhaalt op de verzekering van het bedrijf waarvan de dame in kwestie in de auto reed? Dan kan je eventuele meerkosten daarna ook alsnog daar verhalen (al dan niet via de verzekeraar).
 

JeSko

Forumguru
Juist nog maar eens gemaild om te vragen wanneer het eindelijk rond is zodat ze eindelijk aan mijn auto kunnen beginnen, blijkbaar is het nu nog wachten op de getekende versie van de tegenpartij... Enkel met de getekende versie op de feiten van de tegenpartij kan er tot betaling overgegaan worden, het bedrag is rond maar pas dan kan er effectief uitbetaald worden.

Triestig, je moet maar eens per ongeluk te laat zijn om je franchise te betalen lol, dan vliegen de telefoons en aanmaningen rond je oren, en dan weten dat je zelf nog nooit ook maar één betaling gemist hebt of te laat was. Wat een grap man dit alles.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb zo een jaar mogen wachten op mijn geld bij het ongeval met mijn Superb. Tegenpartij weigerde het ongeval aan te geven bij haar verzekering. Gelukkig heb ik altijd full omnium op mijn wagens.
 

JeSko

Forumguru
Als ze het zo gaan spelen sleur ik ze wel voor het gerecht hoor, dat zou echt een schande zijn. Maar volgens mijn verzekeraar komt het helemaal goed, is blijkbaar de normale gang van zaken maar toch frustrerend dat je zelfs in je recht zo moet wachten.
 

leon-cupra

Forumguru
Bij jou is het al aangegeven hé. Maar ze kunnen nu ook nog dwars liggen. Als ze idd niet tekenen sta je daar ook.
In mijn geval kon de verzekering zelfs niets doen zolang het parket de zaak niet had geseponeerd.(was politie bij het ongeval gekomen en er was een pv). Heeft 3 maanden geduurd eer de pv was geseponeerd. Daarna had de tegenpartij nog 9 maanden de tijd om de aangifte in te dienen. Na een jaar kon de verzekering de tegenpartij maar dagvaarden.
 
Bovenaan Onderaan