Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Ohja, en rechte stoepen,
Mogen die dan ook een 2 a 3 tegels breder worden misschien ?
Kunnen de kids hun hinkelbaan krijten en de oudjes als U er ook gewoon langs...
Of als de hogedruk op de stoep staat er ook nog iemand lang kan.....
 

EdK

Forumguru
Maar het is dus niet zo dat jullie inspraak hebben over de herinrichting ?
Waar ik leef daar zijn ze nu bezig met riool vervanging en stadsverarming aan te leggen.
En dus gaan onze straten geheel op de schop.
Maar men wil bv ook de regenwater pijpen loskoppelen van riool en naar oppervlaktewater toebrengen, dus ook achter gaat het grasveld geheel op de schop.
Maar voor dit alles begon hadden we wel buurt bijeenkomsten met gemeente en woningbouw en ook een vorm van meedenken / zeggenschap !
En men wilde bv weer groot del achter met tegels dicht plompen ipv het gras wat er 6 jaar geleden is gekomen en waar toen alle tegels voor verwijderd zijn....
Maw behoorlijk veel commentaar vanuit de bewoners, en nu is het zo dat deel van gras niet in tegels word omgezet maar in stadstuintjes die de buurt dan zelf gaat bijhouden... ( zal me benieuwen dit laatste)
En lijkt me dat jullie daar toch ook een bepaalde vorm van zeggenschap in hebben ??
 

JeSko

Forumguru
Jawel er zijn blijkbaar twee vergaderingen geweest waar buurtbewoners dan welkom waren, vriend en buurman van mij is daar naartoe geweest en die speelt dat dan zo door naar mij, dus er was wel inzage in het dossier en enige vorm van zeggenschap. Zelf kon ik daar niet naartoe, ik moest werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Je zegt daar zoiets, de mensen op het einde van onze straat ( waar de groenzone komt ) verliezen hun parkeerplekken voor hun huis, die moeten binnenkort maar parkeren op de zandparking achter hun huis hebben ze beslist.
 

leon-cupra

Forumguru
1 april …. mijn madam zei deze morgen ook : je moet het gras afrijden , tuinpadje proper maken, het terras kuisen … k zei ook “1 april”

Twee blauwe ogen later was het gras afgereden, het padje gereinigd en het terras gekuisd :banghead:
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko nee nee, slecht invloed van schoonmoeder. Schoonmoeder heeft nog nooit een grasmachine in haar hand gehand, laat staan naar gekeken. De voordelen van vrouw-zijn behouden ze, de nadelen geven ze door ... feminisme noemt men dat :banghead:

Tja, de gazon stak haar al een paar weken de ogen uit. Moest ze in het gras gaan liggen en je kijkt over het gras, zou je haar niet zien liggen :deuk: Zei haar : "maja, t gras is nat. Dat gaat nu niet ..." tja, wat dacht je ... wrong answer. Naar buiten gegaan, in het gras gevoeld. Mijn hand kletsnat (had veel zin om mijn nat hand tegen haar kaak te kwakken ..... maar dat engeltje in mij zei : NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE .... chance).Soit, naar boven gegaan en wat aan de gasveren gewerkt (heyyy dat brengt geld in het laadje, gras afrijden niet :banghead:). Uurtje gewerkt en maar beslist, ondanks dat het een merde is om lang, nat gras af te rijden, toch maar het gras af te rijden. Hoogste standje gezet (als ze nu in het gras zou liggen, zie je net haar tepels :deuk: ) en uurtje later kwam ze eens kijken .... gadver, nu moet je ook niet afkomen.

Ook ondervonden dat het tuinpadje er ook wel enorm gladdig bij lag na een winter. Mos en vuil op paddoek .. dat is gladdig. Dan ook maar beslist om de hogedruk boven te halen. dus 50m pad proper gemaakt. Had eigenlijk beter gewacht tot schoonmoeder nog eens langs had gekomen .... 'wil je een keer iets uit het tuinhuis halen??? had ik 6 weken gerust geweest :deuk:

Daarna, ach, al het gerief staat er nu toch, kunnen we even goed het terras proper maken. Maar na een half uurtje verder te doen op het terras begon de rug te protesteren. Vorig jaar ook een paar dagen krom gelopen van de pijn. Dus nu maar wijselijk gestopt. Zoon mag verder doen. Het is toch verlof. Schoon jobke voor een gast van 13 die anders toch niet weet wat doen.
Tsja die kado's die zijn ze snel vergeten als naar zin is............. :pieker:
dacht deze morgen nog naar de winkel te bellen en de bestelling te annuleren (moet nog van het magazijn naar de winkel komen en was toch nog niet betaald). Chance dat de winkel vandaag niet open was.
Maja, we hebben nu terug een fantastisch bed ... geen zin om op de zetel te moeten slapen. :arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
Slaapt ze dan niet op een matje naast je bed ?? :koffie:
zal het eens proberen vanavond. Zal jou laten weten hoe het afloopt. Als je niets meer van mij hoort de komende tijd, tja, weet dan dat het niet goed is afgelopen. :deuk:
En jij krijgt nu een heerlijke massage van schoonma terwijl je het forum leest ??? :ROFLMAO:
Schoonma (gelukkig ook samen met schoonpa) zit op het voetbal met zoon.
Wist dat het deze namiddag nog redelijk ging regenen. K zeg dat madam 'zal ik wel bij dochter thuis blijven, heb trouwens nog wat werk met de gasveren'. Stuurt ze daarnet een bericht "WTF strontregen" .... karma is a bitch :deuk::deuk:
 

DiVini76

Forumguru
@Tees

Geniaal idee eigenlijk :D

vanaf 19 April kan hier geen auto/gemotoriseerd voertuig meer in en uit, word dan een officiële doodlopende straat waar enkel nog plaatselijk verkeer in mag met, wellicht, een bewonerskaart. Op het einde van de straat gaan ze een volledige groenzone maken, gaat hier uiteindelijk nog een mooie straat worden na jaren miserie. Blijkbaar is alles wat hier gebeurd is toch niet ongemerkt gebleven bij de burgemeester en haar kornuiten. :)
Dat is mooi en heel positief nieuws @JeSko en zal een héle geruststelling voor jullie zijn! :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Eindelijk is het weer zover, een lang weekendje weg! Één van de redenen dat ik ook terug een stationwagen wilde hebben, en dan kan je hem niet gebruiken, ach... Het past, net!


20240405_132515.jpg 20240405_132520.jpg

Zelfs even inladen gaat met een bang hartje, vandaar even het asociale stilstaan.

Ook deze in de bus gehad, ik heb recht op bemiddeling en financiële en morele compensatie, zelfs zonder de tegenpartij te moeten onder ogen komen, dat laatste is maar best ook.... Voor de tegenpartij dan. Ik beslis na het weekendje wel wat ik daarmee verder doe, hou jullie goed mannen en tot maandag alvast!

20240405_133200.jpg

Houdoeeee :cheers:
 
Bovenaan Onderaan