JockJam's Audi A6 Avant 4G

oco1979

Forumguru
Leuk plan.
Nu zou ik zelf niet direct voor een oem gaan maar eerder voor ander merk.
Tis wel een uitdaging om het oem te maken,respect.
Wat bij de meeste merken kan je geluidsinstallatie als optie nemen,wat ik nogal aan prijzige kant vind.
Gezien dat er genoeg aftermarkt merken zijn die ook prijzig zijn maar véél beter geluid geven.
Vroeger nog voor een caraudio inbouwer gewerkt en zelf ook als hobby aan wedstrijden meegedaan.
Hebben regelmatig klanten gehad die oem wilde veranderen.
De meeste van die extra systemen zijn van geluid zeker niet slecht,tot op een bepaald volume,voor de meesten is dat toch te luid.
 

JockJam

Senior Member
Leuk plan.
Nu zou ik zelf niet direct voor een oem gaan maar eerder voor ander merk.
Tis wel een uitdaging om het oem te maken,respect.
Wat bij de meeste merken kan je geluidsinstallatie als optie nemen,wat ik nogal aan prijzige kant vind.
Gezien dat er genoeg aftermarkt merken zijn die ook prijzig zijn maar véél beter geluid geven.
Vroeger nog voor een caraudio inbouwer gewerkt en zelf ook als hobby aan wedstrijden meegedaan.
Hebben regelmatig klanten gehad die oem wilde veranderen.
De meeste van die extra systemen zijn van geluid zeker niet slecht,tot op een bepaald volume,voor de meesten is dat toch te luid.

Je mag komen testen straks
 

JockJam

Senior Member
Vandaag weer verder gewerkt aan de kabelboom voor het Bang & Olufsen retrofit project. Heb de draden voorzien van labels en uitgezocht welke eruit moeten en welke niet. Via het het Bose systeem heb ik namelijk al div kabels in de auto zitten die we gaan hergebruiken voor het B&O systeem.

IMG_6720.JPG
 
Laatst bewerkt:

sandurtjuh

Forumguru
Even snel op de website gekeken, lijkt erop dat het is gelukt. Check ook zeker de filmpjes, die tweeters zijn echt geniaal :D Maar volgens mij wel een karwei geweest zeg, aan de foto's te zien!
 

JockJam

Senior Member
Even snel op de website gekeken, lijkt erop dat het is gelukt. Check ook zeker de filmpjes, die tweeters zijn echt geniaal :D Maar volgens mij wel een karwei geweest zeg, aan de foto's te zien!

Ja het is zeker gelukt. We hadden zo'n 42 man uren nodig voor alles. Dus kabelbomen maken alles uitzoeken en alles inbouwen. De tweeters zijn de kers op de taart.
 
Laatst bewerkt:

JockJam

Senior Member
Overigens ben ik al weer bezig met de volgende retrofit.

Afgelopen zaterdag flink wat uren bij Audiparts door gebracht om samen met hun de quattro Sport Diff geretrofit te krijgen.

Eerst de kabelboom aangesloten en vervolgens de sportdiff los achter de auto gelegd om te zien of we alles konden coderen en hem storingsvrij kunnen krijgen.

Hier liepen we tegen veel problemen aan moesten we toch in veel meer modules zaken coderen dan eerder gedacht. Sommige lagen voor de hand en andere moesten we blind coderen met VCDS. Vervolgens hebben we met behoorlijk wat moeite via ODIS de sportdiff kunnen inleren op mijn chassisnummer en kunnen vrijschakelen. Hierna was ik in staat om met VCP de juiste parameterset en software in de sportdiff te plaatsen en konden we verder gaan met de storingsmeldingen weg te werken. Soms maakte we 1 stap vooruit en deden we tegelijk weer 2 stappen achteruit. Maar gelukkig is Paul net als mij en geven we niet zomaar op en bleven we doorzoeken naar resultaat.

Toen liepen we tegen het probleem aan dat we de basis calibratie niet konden uitvoeren omdat we geen oliedruk opgebouwd kregen. Toen we er achter kwamen dat de sportdiff geen enkele olie had hebben we unit gevuld met 2 verschillende type olie. 1 voor de tandwielen en 1 voor de koppelingsplaten.

Hierna heb ik het voor elkaar gekregen dat we de ESP pomp konden voorzien van de juiste coderingen en konden we de sportdiff voorzien van de basis calibratie en kregen we de juiste oliedruk in het systeem te zien. Hiermee waren dan ook alle fouten verdwenen.

Gezien de tijd hadden we deze dag geen tijd meer om de kabelboom netjes weg te werken en om de sportdiff er nog onder te schroeven hebben we besloten om dit volgende week zaterdag verder te doen. Dus nog een weekje wachten en we hebben het volledig voor elkaar om deze prachtige retrofit perfect werkend te krijgen.
 

Bijlagen

  • quattro Sport Diff 06.jpg
    quattro Sport Diff 06.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 75
  • quattro Sport Diff 05.jpg
    quattro Sport Diff 05.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 76
  • quattro Sport Diff 04.jpg
    quattro Sport Diff 04.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 76
  • quattro Sport Diff 03.jpg
    quattro Sport Diff 03.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 72
  • quattro Sport Diff 02.jpg
    quattro Sport Diff 02.jpg
    77 KB · Weergaven: 71
  • quattro Sport Diff 01.jpg
    quattro Sport Diff 01.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 76
  • quattro Sport Diff 00.jpg
    quattro Sport Diff 00.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 73
  • quattro Sport Diff 07.jpg
    quattro Sport Diff 07.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Gisteren eens met Porsche macan 3.0TDI AUTOMAAT gereden,ken nu nie gekeken of deze 4X4 is,vermoed van wel.
Man man dat ga hard voor een oem uitvoering,lekker in D,voetje op de vloer en gaan.
Ga zeer vlot in toeren tot juist aan rood en dan schakeld die op.
Cayenne met deze motor ga ook goed,maar deze veel beter,lichter
Denk dat sommige wel eens zouden verschieten aan de lichten :D. 258PK//580nM
Twas zelf aan het regenen,nul de ballen slip(vermoeden 4x4 zal wel kloppen)

dus conclussie JOUW uitvoering zal zéééééééér hard gaan of eerder nog harder ;)
:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan