JockJam's Audi A6 Avant 4G

LT83

Forumguru
Wat Jockjam zegt is gewoon electronisch diff, stekkertje eruit en je kan ze ook rollen op de 2wd bank.
Volgens mij heeft Skoda (helaas) ook enkel haldex. Het torsen systeem is vele malen beter. (helemaal met sportdiff)
En , nee dat zeg ik niet omdat ik het zelf ook heb ;)

philippe bakker

Forumguru
Wat Jockjam zegt is gewoon electronisch diff, stekkertje eruit en je kan ze ook rollen op de 2wd bank.
Volgens mij heeft Skoda (helaas) ook enkel haldex. Het torsen systeem is vele malen beter. (helemaal met sportdiff)
En , nee dat zeg ik niet omdat ik het zelf ook heb ;)
Dat weet ik ondertussen ook :(. Moest er morgen een deftige octavia R komen ik kocht er mij direct ene. Met de RS wat rap rijden is soms echt vechten om recht te blijven en niet te zot doen in ee bochten en bij stilstand ook al niet full power vertrekken.

LT83

Forumguru
Dat weet ik ondertussen ook :(. Moest er morgen een deftige octavia R komen ik kocht er mij direct ene. Met de RS wat rap rijden is soms echt vechten om recht te blijven en niet te zot doen in ee bochten en bij stilstand ook al niet full power vertrekken.

Snap ik, alleen zal de octavia RS (net als de golf, cupra, superb en A3 modellen) ook met haldex komen.
Voor de grip is dat echter al een hele verbetering ten opzichte van voorwielaandrijvers, het torsen systeem is echter nog wel wat beter.

Ik heb het al zo vaak gezegd, komt er een Octavia RS met haldex dan wordt dat de opvolger.

JockJam

Senior Member
Snap ik, alleen zal de octavia RS (net als de golf, cupra, superb en A3 modellen) ook met haldex komen.
Voor de grip is dat echter al een hele verbetering ten opzichte van voorwielaandrijvers, het torsen systeem is echter nog wel wat beter.

Ik heb het al zo vaak gezegd, komt er een Octavia RS met haldex dan wordt dat de opvolger.
Probleem is dat Haldex in de basis gewoon een 100% voorwiel aandrijver is. Pas wanneer hij daar grip verliest gooit hij het vermogen naar de achterwielen.

Een Torsen AWD wat bij Audi in de A4 en hoger gebruikt wordt is altijd 40/60 verdeling en kan naar gelang nodig is varieren. Hierbij is vanuit stilstand altijd 40% op de voorwielen en 60% op de achterwielen.

LT83

Forumguru
Ja vanuit stilstand is echt absurd, ik kan ook gewoon plankgas weg zonder wielspin :)
Wel met 4 Michelin Supersport 255 breed, maar dan nog. Het verbaasde mij best wel.
Als ik rollend vanuit de 1 vertrek heb ik wel een beetje slip, dan grijpt de traction control kortstondig in.

JockJam

Senior Member
Ja vanuit stilstand is echt absurd, ik kan ook gewoon plankgas weg zonder wielspin :)
Wel met 4 Michelin Supersport 255 breed, maar dan nog. Het verbaasde mij best wel.
Als ik rollend vanuit de 1 vertrek heb ik wel een beetje slip, dan grijpt de traction control kortstondig in.
Hmm dat verbaast mij dan weer want ik kan met ESP uit gewoon volgas weg trekken, zelfs in de zeikende regen, zonder enige wielspin. Wel rol ik dan op GoodYear Eagle F1 Asymetric 3

JockJam

Senior Member
Rijd je op de limiet op de Ring? Dan zou ik hem uitzetten. Rijd je op 80 a 90 procent, dan kun je het ESP beter aanlaten. Waarom een vangnet uitzetten als je toch niet voluit gaat? Dat snap ik dan niet.
Tot heden nog niet op de limit gereden daar omdat ik het SportDiff nog niet had maar ik hou graag zelf de controle over alles net als dat ik de bak in M stand zet en zelf schakel. Ander voordeel of eigenlijk nog belangrijker is dat systemen als ACC en Break Guard automatisch uit zijn dan en dus geen onbedoelde ingrepen kunnen maken.

Maar zou je dan niet beter een hobby wagen kopen om tot de Max te gaan ..?
Om met 1800 kg te gaan racen . Je merkt er trouwens niks van , laatst de 530 van me maat even flink de spooren gegeven en dat is echt heel anders als een hothatch like de Leon van Chris

philippe bakker

Forumguru
Maar zou je dan niet beter een hobby wagen kopen om tot de Max te gaan ..?
Om met 1800 kg te gaan racen . Je merkt er trouwens niks van , laatst de 530 van me maat even flink de spooren gegeven en dat is echt heel anders als een hothatch like de Leon van Chris
Ne 530 is ook niet echt de sportwagen als Luuk of als de 'geoptimaliseerde' A6 hier he. Ik rijd al vlot weg Vd 530.

CDK

Forumguru
Ik kon dat ook met m'n haldex systeempje hoor, launchcontrol zonder wielspin. Ook met Michelin Pilot Supersports overigens. Mijn Haldex pomp is overigens defect geweest, toen dat het geval was had ik zelfs bij 100km/h op de snelweg bij het vloeren van het gaspedaal nog gillende voorbanden :D

Bovenaan Onderaan