JP’s 2de Octavia - O3 1.4TSI Elegance Businessline

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Prachtige BMW met een schitterend mooi interieur!
De kilometerstand zie je er absoluut niet aan af.....
 

JPs_OC2

Forumguru
Die Fiat is ook wel erg leuk moet ik zeggen :D
Wacht maar tot je 'm van binnen ziet....ook wit..:sterretjes:
Heb nog andere carrosseriekleuren en uitvoeringen met het zwarte interieur laten zien maar daar werd steevast een veto op gegeven.
Het zou en moest wit/wit worden. :jaja:

En idd een 500e uit de US, @hemi24 . Voldoende actieradius voor het woon- werkverkeer en een stuk gunstiger dan het actuele model :)
 

JPs_OC2

Forumguru
Afgelopen woensdag vrouwlief haar BMW geconfisqueerd om toegevoegde accessoires weer te demonteren en de auto even verder na te lopen. Dus nam zij de O3 om mee naar haar werk op en neer te rijden.
Bij thuiskomst woensdagnamiddag: "Schat, Had jij nou vervanging voor dat wieltje voor het volume op het stuur?"
Ik: "Eeh.. ja.. maar toen het gebarsten was (juli 2022) heb ik het geheel a la MacGyver weer gelijmd en sindsdien werkte alles weer. Dus de vervanging heb ik niet gebruikt."
Zij: "Denk dat je het nu wel moet vervangen want het wieltje draait niet meer."
En ik flapte - voordat ik me nog kon bedenken - eruit: "Grappig, het werkt al tijden, jij rijdt ermee en bingo..."
Als blikken konden doden had ik na die opmerking in ieder geval veel pijn gehad ;)

Maar goed, alles moet gewoon werken dus vandaag aan de slag gegaan.
Accu los, airbag er uit, stuurwielbediening uitgebouwd en het linker scrollwieltje voor een nieuw origineel exemplaar vervangen.
Werd idd wel tijd want tijdens het openmaken van de behuizing desintegreerde het wieltje in meerdere stukjes. :nailbiting:
Meteen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt het alcantara stuur weer ff schoon te maken. Houd nog steeds heerlijk vast maar is wel onderhoudsgevoelig. Geregeld schoonmaken is dus een must.

Anyways > onderstaand het oude en nieuwe scrollwieltje
20240310_Scrollwieltje overleden_S.jpg

Schoonmaken...:jaja:
20240310_Alcantara stuur schoonmaken.jpg

Klaar :thumbsup:
20240310_Alcantara_Scrollwieltje.jpg

....ze hebben elkaar overigens nog niet gezien ;). De O3 staat bij de voordeur, de BMW voor de garage.
20240309_BMW - Home.jpg
 

Tees

Donateur
Keurig hoor, de nieuwe eigenaar (al dan niet van t forum) krijgt toch een heel nette auto straks.
En vooral niet aan elkaar voorstellen die autos, straks is de Octavia opeens groen van jaloezie!
 

JPs_OC2

Forumguru
Wel 14 jaar een Seat Cordoba Vario GT met de 110 pk TDi motor gehad @KMvrtr . Onverwoestbaar!
Zorgvuldig onderhoud gepleegd, goed verzorgd en er zonder grote problemen mee naar 426.975 km gereden. Had volgens mij makkelijk de 500.000 km gehaald als een onvoorzichtige toerist in een huurauto het oversteken van een voorrangsweg niet verkeerd had ingeschat.
Ik dook vol in de flank en moest uit de auto geknipt worden. Geen fijne herinnering en eeuwig zonde van de Seat....

110_TDi_S.jpg
 
Bovenaan Onderaan