Sorry, veel vragen
vind het altijd interessant om de motivaties achter auto gerelateerde keuzes te horen
No worries, onderstaand een poging tot een beknopte toelichting op de keuzes.
De 500e is idd voor mevrouw. Haar woon-werkverkeer was in eerste instantie 400 km heen en terug (en daar hebben we de auto eigenlijk ook voor gekocht) op de snelweg. Na de verhuizing is dit veranderd in 120 km heen en terug op B-wegen waar de maximum snelheid 80 km/u is. Met die verkorting qua reisafstand icm andere rijomstandigheden geeft ze aan dat de BMW op die B-wegen niet tot z'n recht komt.
Heerlijke auto om afstanden mee te reizen maar om alleen maar met 80 km/u mee te hobbelen in het verkeer, nee.
Dit zorgde voor nadenken over een andere, geschikte, auto.
De intentie voor de aanschaf van zonnepanelen was de aanleiding tot nadenken over een electrische auto. Na wat speurwerk en het laten zien van de verschillende automerken en modellen dit weer laten varen. Te duur, dodelijk saai of ronduit lelijk.
In de afgelopen weken alles qua aanschaf van zonnepanelen geregeld en met het prikken van een installatiedatum kwam het idee van de e-auto weer naar voren. Ondertussen vrouwlief zitten polsen over eisen en wensen om vervolgens te gaan checken wat daar binnen een gesteld budget bij zou passen.
Daarbij kwamen een paar auto's uit de bus maar, lang verhaal kort, de Fiat 500e bleef als enige over. Vandaag bezichtigd, proefgereden en moest vrouwlief vriendelijk doch dringend verzoeken de sleutels weer terug te geven
Dus niets ten nadele van de BMW. Topauto voor het doel waarvoor we 'm aangeschaft en gebruikt hebben, maar de veranderde situatie vraagt om een andere auto.
Sterker nog, we rijden met de Fiat voor een derde van de kosten die we voor de BMW kwijt waren.
De nieuwe (oudere) BMW is idd voor mij. Heb nu 7 jaar naar volle tevredenheid in een O2 en O3 rondgereden maar ben de BMW's die we eerder hadden altijd blijven missen. Had eerder aangegeven door de verhuizing, verbouwingen en alle daaraan gerelateerde kosten mijn wens weer een BMW Touring te hebben voorlopig "on hold" te zetten maar toen ik dit volledig gedocumenteerde exemplaar in topstaat zag vloog de zelfbeheersing de deur uit....
Nou alleen de O3 nog verkopen. Kan 'm eventueel inruilen maar heb afgesproken eerst te kijken of ik zelf een gegadigde kan vinden.