’t Heeft even geduurd maar de nieuwe remmerij zit eronder
Vanmiddag meteen even wat rustige weggetjes opgezocht en de schijven en blokken door inremmen aan elkaar laten “wennen”.
In eerste instantie remde het als bagger maar met de opeenvolgende rembeurten werd het steeds beter.
De komende +- 200 km nog rustig remmen en geen noodstoppen maken en dan moet alles goed op elkaar ingespeeld zijn.
Maar goed, eerst moest de versleten 'meuk' er natuurlijk nog onder uit. Meteen een nieuw stuk gereedschap uitgeprobeerd en dat bevalt prima in plaats van assteunen. Auto in z’n geheel de lucht in en op de hoogste stand van iets meer dan 60 cm een veel betere hoogte om bij te werken.
De versleten 'meuk'. Deed z'n werk nog maar ging wel richting 'op'.
Omdat alle ankerplaten in meer of mindere mate roest vertoonden heb ik die ontroest en voorzien van een laag Rust-Oleum in de kleur Ral 9005. De hele operatie nam daardoor wel meer tijd in beslag maar het ziet er een stuk beter uit en kan er weer een tijdje tegen.
Verder eigenlijk, afgezien van de standaard superirritante
vastgeroeste schijven, gelukkig weinig bijzonders qua montage.
Nieuw
Blij met de nieuwe "ho-ijzers"