Vanochtend om even na 7 uur vertrokken richting Varsseveld. Onderweg kunnen genieten van het langzaam maar zeker aanbreken van de dag. Allerlei kleurschakeringen van donker totdat de zon boven de horizon uitkwam.
In Varsseveld stond al aardig wat leuks voor de deur. Een heftig getunede Golf R32 met Duitse kentekenplaten, meerdere Golf GTi’s, een Audi RS3 en nog een RS5.
Behalve een O1 die aan de zijkant van het gebouw stond verder geen Skoda te bekennen….
Naar binnen, gemeld, de wensen besproken en toen begon het wachten.
Zo’n twee uur koffie drinken en babbelen verder werd mij het vermogensrapport overhandigd.
Van 140 pk naar 194 pk en het koppel van 250 Nm naar 319 Nm.
Even later zag ik de monteur er met m’n auto vandoor gaan voor een proefrit.
Wow, dat zag er rap uit… “
Geef hier dat ding! Ik wil het zelf proberen….”
Kwartiertje later kon ik dat “eindelijk”.
Wat een verschil. Je leest veel ervaringen van anderen maar het uiteindelijk zelf ervaren is toch heel een andere beleving.
De bak schakelt nu zoals ik het wil. Niet meteen een paar versnellingen hoger doorschakelen maar pas hoger in toerental naar de volgende versnelling.
Gas los is, afhankelijk van de snelheid, één (of meer) versnelling(-en) terug en niet meer uitrollen om vervolgens in een veel te hoge versnelling vooruit gewurgd te worden.
Heerlijk, blij mee.
Verder was de auto op zich niet traag en kwam best lekker van z’n plek maar de Stage 2 Motorsoftware is ook een hele verbetering. Meer trekkracht en souplesse.
Rustig cruisen is als vanouds geen probleem maar als je nu ff tussendoor wat meer gas geeft gaat -ie er vandoor als een dolle.
Paar keer gedaan onderweg terug en de snelheden waarbij je je rijbewijs mag inleveren kwamen zeer snel naderbij.
Ook hier > heerlijk, blij mee.
Extra plus waren de complimenten die ik kreeg voor de auto. Mooie staat / Netjes / Verzorgd / Mooi set, de combinatie van het alcantara stuur, de versnellingspook- en handremhoes.
Al met al > leuk dagje!