Vandaag de niet-meer-afneembare afneembare trekhaak vervangen. Weg met dat kl.te ding!
Daarvoor moesten natuurlijk eerst de achterlichten er uit en de bumper gedemonteerd worden. Tijdens die werkzaamheden weer de nodige "dingen" tegengekomen die getuigen van, ik hou het netjes, slordige montage.
Naast de al eerder geconstateerde loszittende tule, rommelig uitgezaagde opening in de bumper en klem zittende bedrading het volgende geconstateerd:
- In beide wielkasten was op hetzelfde punt niet eens de moeite genomen om een schroef los te draaien. Nee, we trekken de wielkastbekleding gewoon los en dus over de kop van de schroef...
- Op twee andere punten ontbraken schroeven.
- De bedrading van de PDC zat niet op alle bevestigingspunten vast. De klemmetjes met de daarop bevestigde bedrading hing dus gewoon los achter de bumper.
Alles werkt gelukkig en echte grove schade is er niet maar het is, wat mij betreft, (ook hier weer gecensureerd) echt een staaltje superprutswerk door het bedrijf/dealer wat de trekhaak heeft gemonteerd.
Maar goed, de ontbrekende schroeven heb ik, rvs ringetjes gebruiken bij de ingescheurde bekleding en de klemmetjes van de bedrading weer op hun originele plek zetten bij de montage van de bumper en alles zit weer zoals het moet zitten.
De nieuwe Westfalia zit er nu onder. Nog ff een nieuwe stekkerdoos met een zijuitgang bestellen en het geheel kan weer gebruikt worden
.
De achterlichten ff teruggezet, PDC ingepakt en morgen weer verder want ik ben nog bezig met de bumper en een diffuser.
Huh? Een diffuser die bedoeld is voor vaste montage toch in combinatie met een afneembare trekhaak? Zekers..
Ligt nu in de huiskamer
Binnenkort meer.