Na een periode van alleen maar kilometers maken het afgelopen weekend weer eens aan het klussen geslagen.
De voorraad accessoires blijft maar groeien en die moeten uiteindelijk toch eens een keer die auto in.
Tot nu toe bij elkaar geharkt:
- Rubber vloermatten – Skoda > liggen er natuurlijk al in, kleine moeite.
- Kentekenverlichting LED – Skoda
- H7 LED mistlampen - Osram
- Spiegelverlichting LED - Kopacek
- De alom bekende kapjes van Ali voor de deurvangers en haken van de sloten
- Dorpellijsten voor en achter - Skoda
- Dashcam 2CH – Viofo
De dashcam was afgelopen weekend aan de beurt. Na uitvoerig zoekwerk met een lijstje aan eisen/wensen uiteindelijk gekozen voor een Viofo A129 Duo Pro dashcam.
De doorslag voor dit set is een combinatie van bewezen kwaliteit, beeldkwaliteit, productondersteuning en, niet onbelangrijk, de prijs. In eerste instantie was zoveel mogelijk OEM look het leidende criterium maar dat idee heb ik losgelaten omdat geen van de aanbieders, wat mij betreft tenminste, de hiervoor genoemde combinatie kan leveren.
Goed, ff een 2 Channel dashcam inbouwen…daarvoor moet (als je het netjes wil doen) natuurlijk weer de “halve” auto uit elkaar.
De nodige bekleding (D-stijl, C-stijl, zitting van de achterbank, etc, etc...) losgehaald om de kabel voor de achtercamera van achter naar voor te leggen. Volgens de inbouwinstructies zou de kabel aan de bestuurderskant naar voren moeten maar aangezien de tule van de kofferbakklep nogal vol zit heb ik gekozen om aan de rechterkant naar voren te gaan. Daar zit bij deze auto geen tule dus die bij de Skoda dealer gehaald.
Lang verhaal kort > onderstaand een aantal foto's
De achtercamera op het glas plaatsen gaat niet werken omdat de kabel er aan de achterzijde uit komt.
Resultaat = de camera zou zo'n 10 cm van de rand komen te staan. Zit dan in het gezichtsveld en in de weg. Gaan we niet doen.
Dus op het kunststof bekledingsdeel en er doorheen.
Resultaat
Hardwire kit naast de zekeringskast verwerkt en aangesloten via piggybacks
Camera voorzijde erin en klaar...
Valt niet meteen op
Nou de andere accessoires uit het lijstje nog