Columbus Kaartupdates MIB Columbus

martijn v o

Forumguru
Als ik proberen te update naar ECE 2016 dan krijg ik na een aantal seconden de volgende boodschap:
Fout: geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft.
Heeft iemand hier ook mee te maken gehad? En wat heb je toen gedaan?
Bekijk bijlage 45271
ik denk verkeerd uitgepakt, welke bestanden staan er in de root van het kaartje?

dvdvalk

Nieuw lid
Een map genaamd: "P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15" met daarin twee mappen "Mib1" en "Mib2" en een bestandje "metainfo2.txt".
Het mapje "P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15" in z'n geheel heb ik op de SD kaart staan. Zo staat er in ieder geval beschreven in de update-instructie.

martijn v o

Forumguru
Zo moet het eruit zien alleen met een nieuwere versie.
Ik denk dat bij jou de mappen een verdieping te laag staan, vandaar dat hij ze niet kan vinden.

capture-png.33170

Marcooctavia

Forumguru
De kaart die je gedownload hebt met je uitpakken op een USB of een sd kaart.
Niet in nog een map doen dan ziet je Skoda de map niet.
Dan moet het gewoon werken.

Marco.

dvdvalk

Nieuw lid
Bedankt voor alle tips mannen! Het lijkt erop dat het nu wel werkt. Hij staat al op 1% :)
Ik heb met mijn Macbook in Parallels (Windows-Emulator) de SD-kaart opnieuw geformatteerd en de bestanden er vervolgens opgezet. Zoals Martijn en Marco al zeiden met de Mib1 en Mib2 mapjes gewoon meteen in de root.

Toegevoegd: De installatie is verder prima verlopen en heeft zo'n 40 minuten geduurd.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

dvdvalk

Nieuw lid
Ik heb voor de zekerheid het kaartje geformatteerd met een compact camera. Dat zal wel FAT32 zijn denk ik.

Frenkie

Forumguru
Zoals zo vaak vermeld wordt, officieel wordt iets tot een maximum "ondersteund". Dat betekend niet dat het niet (kan) werken. Ik heb een kaartje van 128 GB exFAT in mijn auto zitten, werkt perfect.

ElScorpione

Forumguru
Zoals hierboven vermeld zie ik nu geen updates meer als ik zoek op het chassisnummer. Zou je maar maximaal een aantal keer kunnen downloaden?

ElScorpione

Forumguru
En inmiddels weer opgelost. Ik zie weer updates. Het systeem was overigens 2,5 uur bezig met de update van 2013 naar 2016.

isonic125

Actief lid
@dvdvalk : Fout: geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft.

Al opgelost?

tib888

Actief lid
@dvdvalk : Fout: geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft.

Al opgelost?

Ik had hetzelfde probleem op m'n mac. Ook geprobeerd via windows bootcamp op m'n mac maar gaf hetzelfde probleem.
Dan maar op een echte windows pc kaart geformateerd en zipbestand uitgepakt en dan werkte het wel.

• Leuk
Waarderingen: Ed13
Bovenaan Onderaan