Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Asoot

Senior Member
Heb het hele proces opnieuw uitgevoerd en deze keer de auto aan laten staan!! Nu staat de kaart er in zijn geheel op!

pven

Nieuw lid
Het is gelukt! Nadat ik het SD-kaartje met dezelfde software erop gebruikte, is de update na een minuut of 40 wel succesvol afgerond.

Iemand toevallig een idee of de nieuwe A4 al op deze kaart staat?

• Leuk
Waarderingen: Ed13

Asoot

Senior Member
Heb hier eerder gelezen dat, dat nu nog niet het geval is....
Ook de nieuwe situatie in het Westland is hierin nog niet meegenomen.

Voordat ik de gigs binnen ga halen en de Columbus ga updaten wil ik voor de zekerheid weten of ik niet de laatste versie in m'n Columbus heb.
De versie die ik nu heb is ECE 2015/2016. Als ik naar de update portaal ga zegt het dat er een versie ECE 2016 beschikbaar is.
Zijn deze dezelfde of is de ECE 2016 nieuwer dan de ECE 2015/2016?

a3h

Lid
Het is gelukt! Nadat ik het SD-kaartje met dezelfde software erop gebruikte, is de update na een minuut of 40 wel succesvol afgerond.

Iemand toevallig een idee of de nieuwe A4 al op deze kaart staat?

Nop nada. Nog geen A4

Pendragon

Donateur
Zoals altijd bij VAG zijn de kaarten oud, dat was bij de oude Columbus al zo en bij deze is het niet anders. Vind het echt onnozel, daar je toch een behoorlijk bedrag betaald voor het apparaat met navigatie en het echt niet zo moeilijk is om up to date kaarten aan te bieden. Het hoeft van mij niet elke week hoor, maar wat vaker dan 2 keer per jaar mag wel en dan ook met updates erin. De wegen in NL veranderen best veel en die staan er gewoon niet in, zelfs als die er al een jaar liggen. Het is dat ik graag een geïntegreerd systeem wil, maar anders.....

cortrans

Forumguru
Absoluut mee eens Pendragon.......
Voor dit geld mag je op zijn minst een actuele kaart verwachten.
Ik ben een echter Tomtom (truck) freak, maar wil niet weer een los systeem met als die kabeltjes, maar anders.........

B@s0302

Senior Member
Hoe vaak en hoe vers hebben bij fabrieksupdates ook weleens een andere afweging heb ik gehoord.. Wanneer de fabriek / importeur nog teveel oude versies heeft, zal er geen nieuwe aangeboden worden want dan kan die oude voorraad afgewaardeerd worden.

dvdvalk

Nieuw lid
Als ik proberen te update naar ECE 2016 dan krijg ik na een aantal seconden de volgende boodschap:
Fout: geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft.
Heeft iemand hier ook mee te maken gehad? En wat heb je toen gedaan?
2016-01-03 15.17.34.jpg

EdK

Forumguru
De nieuwe A4 bij Delft was in de vorige kaart al aanwezig meen ik
Ongetwijfeld, dat was met de A5 ook dat hij open gesteld was, TT had de weg al op de kaart staan maar toen ik vanuit A'dam naar R'dam moest berekende hij de route nog niet via de A5.
Als ik dan toch de A5 opdook dan moest ik een tweetal keren nog omkeren indien mogelijk en daarna begon hij de route wel te berekenen over de A5
Een update later was dat probleem pas verholpen en dat was ik meen een 2 of 3 maanden erna.

dvdvalk

Nieuw lid
Hoi Ed13, bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad al beide slots geprobeerd. Dit geeft dezelfde foutmelding.

Asoot

Senior Member
Ik heb dezelfde foutmelding ook gekregen in eerste instantie ging het goed daarna kreeg ik de melding, na een aantal keer opnieuw geprobeerd te hebben lukte het opeens wel (vreemd)

dvdvalk

Nieuw lid
Ik heb de update op een Mac gedownload en gekopieerd naar een 32GB SD kaartje van Kingston. Zou het aan die Mac liggen denk je? Ik had al wel gecontroleerd of het SD-kaartje FAT32 was geformatteerd...

Bovenaan Onderaan