Columbus Kaartupdates MIB Columbus

valderrama

Senior Member
Op de een of andere manier wil het bij mij dit keer niet lukken.

Op een Windows system download ik het bestand vanaf de update portal na invoeren VIN nummer. Krijg een downloader client voor mijn kiezen > bestand wordt gedownload > downloader client wil het ZIP bestand direct uitpakken op een SD kaart > bestand wordt uitgepakt > tegen het einde error dat het bestand niet in orde is...

Als ik de direct download link gebruik > bestand gedownload > wil ZIP bestand uitpakken > error dat het bestand niet compleet is.

Probeer ik het vanaf een MAC > bestand wordt netjes gedownload > Bestand wordt netjes uitgepakt op SD kaart > laat de SD kaart voor het verwijderen cleanen zodat de hidden MAC files verwijderd zijn > SD kaart in Columbus > naar update zoeken > Geen geldig medium gevonden...

Iemand een idee?

Rick

Senior Member
Ik krijg ook een melding als ik met winzip de zip wilde openen, echter met rechtermuisknop er op en extract direct naar de root van de SD ging wel goed. Update daarna ging ook goed.

• Leuk
Waarderingen: Ed13

paulus474

Senior Member
Op de Skoda portal staat onder mijn VIN nu ECE 2016. Is dit de laatste versie (dezelfde als in de eerder beschreven link)?

Frank

Forumguru
Op Mac gedaan, met de rechtstreekse zip link. Browser pakte de zip automatisch uit. Bestanden op SD gezet (SD eerst in FAT geformatteerd), dan "cleandot" (of hoe noemt het) gedraaid om de Mac-ismen van de SD te halen. SD in slot 2, naar update en 45 min later versie 2016

paulus474

Senior Member
Nieuwe versie gedownload. Uitpakken met 7zip lukte niet, wel met winrar. Hopelijk geeft dat geen problemen.
Hebben jullie dat ook...nieuwe kaarten op SD kaart gezet, in 1e slot van de Columbus geduwd, laten zoeken naar nieuwe versie, en dan.... gaat hij heeeeeeeeel lang zoeken naar een nieuwe update?! (Heb de SD er vanochtend al in gedaan, kan die vast aan de slag gaan, en straks naar het werk rijden),
Kan me dit nog van de vorige keer herinneren. Toen leek het alsof hij op de achtergrond toch aan het updaten was (maar de verleiding is heeeel groot om op annuleren te drukken).
De keren daarvoor meen ik me te herinneren dat ik eerst de SD slot moest kiezen, en dat ik daarna de voortgang in beeld zag.
Nou ja, we zullen zien vandaag/morgen...

Spoetnik

Forumguru
@paulus474 Je kan de voortgang van het updaten zien. Loopt een balk mee die aangeeft voor hoeveel % de update klaar is.

Sd card erin bevestigen en 35 minuten later klaar.

• Leuk

Tuulster

Forumguru
Snotver!!! Een paar uur bezig geweest om de bestanden binnen te halen, uit pakken en op een SD kaart te zetten.
Nu maar hopen dat het installeren van de SD data op de Columbus makkelijker en sneller gaat.......

Alle begin is moeilijk en de eerste keer is altijd de lastigste :D:jaja:

wanneer ik een usb wil formateren naar fat32 kan ik niet meer dan 4 gb kopieren. iemand ervaring met mac? of formateren naar exfat.

Ed13

Ex-lid
Mijn SD kaart is ook geformateerd op Fat 32 en daar is de hele update op uitgepakt dat zou dus met een usb stick niet uit moeten maken volgens mij..

Tuulster

Forumguru
Snotver!!! Een paar uur bezig geweest om de bestanden binnen te halen, uit pakken en op een SD kaart te zetten.
Nu maar hopen dat het installeren van de SD data op de Columbus makkelijker en sneller gaat.......

Alle begin is moeilijk en de eerste keer is altijd de lastigste :D:jaja:

GELUKT! in 45 minuten van Sd naar Columbus!

• Leuk

paulus474

Senior Member
Bij mij ook gelukt, maar bij mij doet hij er toch wel een stuk langer over dan bij de rest hier, denk zo' 2 uur. Mijn SD kaart is er een van Samsung: 32 GB PRO SDHC UHS-1 Card / Class 10 (80 MB/s , 533x). Read: 80 mb/s, Write: 40mb/s.
Je zou toch denken dat dat snel genoeg is, of niet?
Wat hebben jullie dan in hemelsblauw voor kaartjes, of is mijn Columbus zo traag...?

Darkside

Forumguru
Zowel vanaf SD kaart als USB stick is het binnen 45 min helemaal klaar.
Gebruik een sandisk uhs 1 kaartje en een Kingston data traveler USB 2.0 stick

Bovenaan Onderaan