Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Frenkie

Forumguru
Kort vraagje aan de experts hier. Voor de update had ik nergens last van. Sinds de update treed er een vreemd verschijnsel op. Om een voorbeeld te geven, gisterochtend moest ik van Uden naar Almere. Uit ervaring weet ik dat dit ongeveer 1 uur 15 minuten is (zo'n 125 km). Ik stapte om 8:30 in de auto (nogmaals, zondagochtend, nauwelijks verkeer) en de Columbus gaf aan dat ik er om 10:25 zou zijn. Uiteindelijk was ik (inclusief tanken) om 9:55 in Almere. Half uur sneller dus.
Recentelijk ben ik naar Lille gereden. Ook hier gaf het systeem 3 uur rijden aan, ik was in 2 uur 10 minuten daar. Hebben jullie ook last van deze zeer ruime afwijking? Ik vind dit niet bijzonder betrouwbaar.
Ik hoor graag van jullie ervaringen hiermee.

Darkside

Forumguru
Geen last van. Aankomst tijd is best nauwkeurig. (Kon je niet ergens je rijstijl invoeren dus bv op eco dat hij er van uitgaat dat je langzamer rijdt)
Als is een half uur extra op zon kort stuk wel vreemd

spikehome

Forumguru
Geen last van. Aankomst tijd is best nauwkeurig. (Kon je niet ergens je rijstijl invoeren dus bv op eco dat hij er van uitgaat dat je langzamer rijdt)
Als is een half uur extra op zon kort stuk wel vreemd
Sinds ze bij mij een centrale unit vervangen hebben kan ik die optie niet meer vinden!

Darkside

Forumguru
Ik moet even zoeken. Meen me te herinneren dat het een optie was. Misschien was het wel de oude colbus (rns510)

spikehome

Forumguru
nee zit ook bij de discover pro.
ik had dit ingesteld
helaas in de vakantie een box kapot en daardoor waren alle instellingen weg.
en die kan ik niet meer terug vinden.

Frenkie

Forumguru
Ik ga straks even zoeken als ik weer in de auto zit. Bovenstaande is overigens gebaseerd op "normaal" rijgedrag (lees: 120 km/u op cruise control).

Joske

Forumguru
bij de Octavia vind je het onder de opties nadat je navigatie geopend hebt:

Naamloos.png
moet je de optie "3 alternatieve routes voorstellen" inschakelen.

Giant

Forumguru
Of de TMC heeft files gedetecteerd op je route, die opgelost zijn tussen het moment van vertrek en aankomst? Ik heb net een Superb3 en daar kan ik het nog niet echt van beoordelen, maar de Amundsen in mijn Superb2 gaf het ook vaak wel iets ruim aan, tot bijna bij de bestemming aan toe. Maar niet in de mate die jij nu opgeeft.

Frenkie

Forumguru
bij de Octavia vind je het onder de opties nadat je navigatie geopend hebt:

Bekijk bijlage 44490
moet je de optie "3 alternatieve routes voorstellen" inschakelen.
Ik vind het een leuk idee, maar dit is echter niet de oplossing. Ik wil helemaal geen routes voorgesteld krijgen en de "Route" optie eronder staat reeds op "Snelle". Nog steeds een erg grote afwijking mbt aankomst tijd. Voor de update was dit verrassend accuraat (beter dan in mijn VW Jetta met een RNS310 die ik hiervoor had).

spikehome

Forumguru
Bij TomTom kan je een gemiddelde snelheid instellen.
Met vakantie ideaal doordat je wat achter de auto hebt ligt je gemiddelde snelheid veel lager en klopt je aankomst tijd ook.
Wat Joske zegt is idd altijd bij je navi en klopt idd bij mij ook niet.
Maar er zat bij mij een andere optie van rijprofiel en daarmee klopte het beter.
Helaas kan ik deze niet vinden meer, zal de handleiding eens door worstelen.

Frenkie

Forumguru
Misschien een stomme vraag, ik kan het zo snel niet vinden. Kan ik de update ook "ongedaan maken"?
Misschien dat met de vorige versie van de software de tijd weer normaal is (wat het voor de update ook was).

Goofy@5E

Forumguru
Update 2016 gedaan zonder problemen, in een 40 tal min stond hij erop, enige dat ik ondervonden had was da hij in miles stond i p v km, effe veranderd in instellingen en klaar was ie:)

Spoetnik

Forumguru
Daar ben ik net overheen gereden maar staat niet op de update. Had op de terugweg de google erop via de android app. Daar staat de weg wel op.

Asoot

Senior Member
Snap er niets van... Download en uitgepakt sd kaart erin en installeren maar..even boodschappen doen,terug komen en dan de melding geen bestanden beschikbaar
Zat al op 35%

Frenkie

Forumguru
Kort vraagje aan de experts hier. Voor de update had ik nergens last van. Sinds de update treed er een vreemd verschijnsel op. Om een voorbeeld te geven, gisterochtend moest ik van Uden naar Almere. Uit ervaring weet ik dat dit ongeveer 1 uur 15 minuten is (zo'n 125 km). Ik stapte om 8:30 in de auto (nogmaals, zondagochtend, nauwelijks verkeer) en de Columbus gaf aan dat ik er om 10:25 zou zijn. Uiteindelijk was ik (inclusief tanken) om 9:55 in Almere. Half uur sneller dus.
Recentelijk ben ik naar Lille gereden. Ook hier gaf het systeem 3 uur rijden aan, ik was in 2 uur 10 minuten daar. Hebben jullie ook last van deze zeer ruime afwijking? Ik vind dit niet bijzonder betrouwbaar.
Ik hoor graag van jullie ervaringen hiermee.
Korte update vanuit mijn kant, deze week bij @Antera geweest omdat er een paar dingetjes verkeerd staan in mijn systeem. Probleempje met de Gen2 unit en de aanpassingen. De aanpassingen die maandag gedaan zijn hebben niet alle probleempjes opgelost, maar het systeem geeft ondertussen wel weer de juiste tijd weer. Lijkt dus een specifiek probleem van mijn unit te zijn geweest. Anderen hoeven zich hier dus niet druk over te maken.

pven

Nieuw lid
Snap er niets van... Download en uitgepakt sd kaart erin en installeren maar..even boodschappen doen,terug komen en dan de melding geen bestanden beschikbaar
Zat al op 35%
Iet soortgelijks had ik ook! Mijn versie was 2015/2016, maar ik zag een 2016-versie staan dus die gedownload en uitgepakt op een SD-kaart. Daarna de update in de auto gestart, en binnen koffie gaan drinken. Bij terugkomst stond de radio uit, en toen ik hem aanzetten stond er een melding dat de download af was gerond. Vervolgens kijk ik naar de versie, en die is nog steeds 2015/2016, dat klinkt niet als nieuw. Als ik vervolgens weer de update start, dan blijft het 'zoeken naar software'-schermpje erg lang staan.

Iemand een idee wat er fout is?

Bovenaan Onderaan