Columbus Kaartupdates MIB Columbus

spikehome

Forumguru
En daar is nu de Mei 2017 te halen.
Gisteren geïnstalleerd in de auto onderweg.
op de Discover Pro dan.
Heb nu versie : V03989801BG0161 ECE 2017/2018

Joh@n

Forumguru
Bij mij (Columbus O3 Facelift MY2018) heb ik ook de kaarten geprobeerd te updaten. Dit ging op zich prima, maar de eerste keer kreeg ik een melding:

Storing: software-update
De software-update opnieuw starten, alstublieft.

Alles lijkt het verder te doen, maar vanmorgen heb ik nog een tweede keer de update gedraaid. Conclusie? Zelfde probleem. Navigatie werkt gewoon, verlengde A4 staat er op, routes plannen gaat ook. Iemand een idee?

En nadat je de auto op het contact hebt gehad loopt de update nog een half uur door.

Updaten kan zonder de auto te starten en
Als je contact uitschakelt gaat de update een volgende keer gewoon weer verder.

Updaten kan zonder draaiende motor en met afgesloten deuren.
- Deuren ontgrendelen
- Radio met aan/uit knop aanzetten (zonder de auto te starten of het contact aan te zetten)
- Update starten
- Geluid zachter zetten om de buren niet te storen ( of juist harder, :rockon:, hangt af van de buren )
- Weglopen en auto afsluiten.
:koffie:
- Na ca 45 minuten kijken of de update nog loopt, en evt de radio weer met de aan/uit knop aanzetten zodat de update weer verder gaat.

Veilig en zonder dat er kans is op een lege accu :nailbiting: .

MadDog2K

Actief lid
Bij mij (Columbus O3 Facelift MY2018) heb ik ook de kaarten geprobeerd te updaten. Dit ging op zich prima, maar de eerste keer kreeg ik een melding:

Storing: software-update
De software-update opnieuw starten, alstublieft.

Alles lijkt het verder te doen, maar vanmorgen heb ik nog een tweede keer de update gedraaid. Conclusie? Zelfde probleem. Navigatie werkt gewoon, verlengde A4 staat er op, routes plannen gaat ook. Iemand een idee?

Welke versie heb je er nu op staan ?
Gedownload via de portal dmv. VIN nummer, of via een andere weg ?

Luc3344

Senior Member
Gisteren de laatste (dacht ik althans) Columbus update geladen. ECE 2017 (via de update portal met opgaaf van chassis nummer). Een snelle controle voor mij is altijd het opzoeken van het laatste stukje A4 (sinds dec 2015) in bedrijf.

Maar helaas. Het lijkt dat dit gewoon de oude update is/was.
Snap soieso die kaartnamen niet. Erg verwarrend om kaartmateriaal al gedeeltelijk 2018 te bestempelen terwijl we nog niets een halfverwege 2017 zijn. Hanteer dan Q1/2/3/4-2017 ofzo ipv alvast 2018 te gaan heten..

Helemaal eens, hoe dit nu geregeld is is echt amateuristisch. Ik an de versie nummers nooit terugleiden op wat ik nu wel of niet geïnstalleerd heb. Of zet er een release datum bij, hoe simpel kun je het maken.

Rallye

Forumguru
Ik heb de update (in mijn geval voor de Amundsen) op mijn computer staan, als back up. Op basis van de bestandsnaam kan ik dan zien of er al een nieuwe versie is. Minder handig als wanneer Skoda duidelijkheid zou geven, maar wel een oplossing voor mij.

Joh@n

Forumguru
Voor de oudere modellen waarschijnlijk wel, maar voor het facelift model nog niet :) Ik krijg nog steeds deze melding:

Other software
Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer.

en sowieso staat dit model nog niet op de site.... Gelukkig werkt de nieuwe kaart via een omweg zoals eerder aangegeven prima.

Pendragon

Donateur
Als die van de 'omweg' werkt zou deze ook moeten werken. Raar dat die van de facelift dan niet online staat. Ik heb een MIB1. Download is zoals altijd super, super traag.

Goofy@5E

Forumguru
Hier ook de update gedaan naar de P161 op de O3 van mij met de MIB2 stond hij er op een 30 minuten erop, daarna OP ' de G7 van men vrouwke 80 minuten (MIB1), ging inderdaad tergend langzaam, maar staat erop en hij werkt, weer gerust tot de volgende ......

Hallo,

Wat is het verschil tussen de update die je kan downloaden op de skoda site en de update die je voor 99 euries kan kopen op de site.

Grtz Marco

Pendragon

Donateur
Hallo,

Wat is het verschil tussen de update die je kan downloaden op de skoda site en de update die je voor 99 euries kan kopen op de site.

Grtz Marco

De eerste is voor de nieuwe Columbus in de O3, die van 99 euro op de site is voor de oude Columbus. Daar zat geen 'gratis' update bij.

Pendragon

Donateur
Oke bedankt. Dat scheelt me dan mooi 99 euries, terwijl me bij de koop werd verteld dat ik de update op de site kon kopen.

Raar verhaal dan. Als je nu een O3 hebt met Columbus of Amundsen dan kun je het gratis downloaden van de site. VIN nummer invullen en downloaden. Daarna op een SD kaart zetten. Columbus doet een copy naar de hdd in het apparaat, de Amundsen moet de SD kaart in het slot en moet het werken.

paulus474

Senior Member
Staat/stond er bij jullie ook:

For downloading ECE 2017/2018 (Unknown)

(Waarbij "Unknown" geen hyperlink is).

Bovenaan Onderaan