Columbus Kaartupdates MIB Columbus

thekawa

Forumguru
Ik heb de Skoda website update gedaan. Die ece 2017/2018 unknown. De navi geeft nog steeds 157 aan, maar de a4 bestaat nu wel tussen Rotterdam en den Haag! 20170629_170527.jpg

rouwehand

Senior Member
Vandaag de nieuwe update van de officiële Skoda navigatie site gedownload (duurt wel even....)
D.m.v. een SD kaart 32GB naar mijn Columbus systeem ge-upload en het werkt prima. Als ik de versie informatie opvraag komt er netjes de nieuwe versie 2017/2018 in beeld.

RefleCs

Forumguru
Gebruik de navi niet meer.... 'Nieuwe' kaarten waar de helft niet op staat en geen up tot date verkeersinfo. Ofwel niet bruikbaar in mijn ogen. Ik heb het gevoel dat als ik de ingebouwde navi gebruik dat ik 10 jaar terug in de tijd ga.

Pendragon

Donateur
Gebruik de navi niet meer.... 'Nieuwe' kaarten waar de helft niet op staat en geen up tot date verkeersinfo. Ofwel niet bruikbaar in mijn ogen. Ik heb het gevoel dat als ik de ingebouwde navi gebruik dat ik 10 jaar terug in de tijd ga.
Kaarten, helemaal eens, dat is echt heel treurig, maar verkeersinfo komt van tmc en daar kan de navigatie niks aan doen.

Spoetnik

Forumguru
Vind het best wel meevallen met die kaarten. Maar..., ik dateer nog uit de tijd dat we met het Shell stratenboek op de knie rondreden. Zijn overigens nog genoeg mensen die verdwalen met een goede navi. Reis voorbereiden kan nooit kwaad.

RefleCs

Forumguru
Alle plaatsen liggen nog op dezelfde plek als vroeger, en misschien moet je eraan wennen dat je ook de borden leest ;) .
"Nieuwe" (snel-)wegen staan dan mogelijk niet (goed?) in de kaart van je navi, maar de bordenplaatsers maken er al wel gebruik van.:)
En hoe vaak moet je echt in een vreemde en nieuwe wijk op zoek naar een onbekend adres?
Dan kun je altijd nog even google-maps erbij nemen,....toch?

Als ik dan toch voor het laatste stukje een aparte app erbij moet pakken dan kan ik dat toch net zo goed direct doen? Daarbij geeft Waze (wat ik gebruik) afsluitingen e.d. en doordat het community driven is is dat 99,9% van de keren recente info. Zo ook met files e.d.

Ik gebruik nog steeds graag een losse TomTom. Gewoon de radio blijven luisteren, of telefoneren zonder onderbreking van de nav. Of geen navigatie melding meer zien tijdens telefoon gesprek. Plus de TomTom bij de A-stijl zit beter in zicht veld en verhuist mee naar leen/huurauto.

Ook handig is de optie om via Mydrive van te voren op je mobiel of pc te plannen en dan te synchroniseren met de TomTom. Vanaf een pc kan je zo ook de 'leukste routes' plannen of door TomTom gecreëerde tour ritten synchroniseren.

Hoewel ook de App op m'n telefoon staat (wat tegenwoordig helemaal niet zo duur is overigens). Voor die keren dat ik het apparaat niet mee wil tillen en het kaartmateriaal staat op je apparaat, dus alleen roaming kosten voor file informatie en afsluitingen.

Aan wie stel je die vraag?
@OttoR is zo enthousiast over z'n tomtom, dat zal wel een 'live' versie zijn, en als app is 'ie dat vast en zeker ook.....
update's zijn dan automatisch (cq. niet nodig).

Inderdaad de live versie, maar wel nog een die niet via WiFi update. Elke 3 maanden even aan de laptop en de meeste laatste wijzigingen zijn weer verwerkt. (De A1 tussen Amsterdam en Muiden heeft 6 maanden geduurd. Hij stond er eerst op als zijnde in aanbouw (toen hij net geopend was) en de tweede keer was dat deel verwerkt)

Ik ga denk ik enig moment de Columbus wel updaten, maar wellicht laat ik dat pas doen door de dealer bij een onderhoudsbeurt.

Frenkie

Forumguru
Bovenstaande versie is P166, vorige (mei) was P161. Zou dus inderdaad nieuwer moeten zijn. Downloaden gestart. Zal hem vanavond even updaten op weg naar huis. Wel raar dat ik deze nog niet zie als ik zelf de "Golf 7 2015" selecteer.

Bovenaan Onderaan