Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Ik heb hem gedownload op 17/10 en geïnstalleerd, mijn oude versie was van 2013/2014 en nu staat er een versie 2017/2018 op.
Het betreft een zip bestand die wel nog uitgepakt dient te worden naar de 32GB sd kaart.
Het betreft dit bestand HIGH12_P161_EU.zip en ik heb er niets ervoor betaald.
Op de site staat The last update was in June 2017, the next update is scheduled for November 2017.
Dus ik verwacht dat er in november nog een update gaat komen, ik wacht maar af.
Want deze heb ik al geïnstalleerd.

Joh@n Ik ben hem nu aan het downloaden maar ik durf hem er nog niet op te zetten omdat hierbij niet om mijn VIN nummer wordt gevraagd ik hou nog even het forum in de gaten. Bedankt voor de tip.

Is er al ergens een november update voor de Amundsen+ (Rapid facelift) beschikbaar? Deze staat ook nog als aangekondigd 'next update scheduled for November 2017' op de Skoda site. Ik kom de laatste tijd veel bij klanten (nieuwbouw), maar moet steeds vaker Waze gaan inzetten omdat de Amundsen kaart bij mijn nieuwe (3 weken oude) auto al verouderd is...

Rallye

Forumguru
Het is overzichtelijker als je vragen over de Amundsen in het daarvoor bestemde forumdeel stelt.

DeNnZ

Forumguru
Hmm, heb zojuist het bestand gedownload, uitgepakt naar mn SD kaartje, maar mn Columbus in de Kodiaq ziet er geen update bestanden op staan..
Iemand een idee hoe dit kan komen?

In mijn Octavia zit ook een Columbus en ik heb een bestand gedownload genaamd P166_N60S5MIBH3_EU_NT.7z.
Deze uitgepakt naar een sd kaart van 32GB en deze zonder problemen kunnen updaten ik heb nu een kaartversie van 2018.

DeNnZ

Forumguru
Hmm, ik heb het wederom geprobeerd, helaas ook weer zonder succes.

Ik heb het .7z bestand uitgepakt en dit keer de inhoud van de map (de hash (md5), MIB 1, MIB2, metainfo.txt en nog een WMPinfo.xml bestand) gekopieerd naar mn SD kaartje.

Dit keer geeft de Columbus wel aan dat er update software is aangetroffen ("Bestanden voor software update zijn beschikbaar"), alleen als ik nu ervoor kies om de kaarten te updaten, dan gaat het systeem zoeken naar de update files, en geeft vervolgens aan dat deze niet beschikbaar zijn.

Iemand ook maar een idee wat er hier mis gaat?

EdK

Forumguru
Ik heb het .7z bestand uitgepakt en dit keer de inhoud van de map (de hash (md5), MIB 1, MIB2, metainfo.txt en nog een WMPinfo.xml bestand) gekopieerd naar mn SD kaartje.
Als ik dit lees dan krijg ik idee dat je uitpakt op je PC / Laptop.
Je behoort de file te downloaden en dan uit te pakken naar de SD kaart !!
Dus niet uitpakken op laptop / pc en dan files kopiëren naar SD kaart

Rallye

Forumguru
Misschien is dat inderdaad de oplossing, maar waar zou dan het probleem liggen. Eerst uitpakken en dan verplaatsen en uitpakken en direct naar de SD-kaart, zou toch geen verschil moeten maken?

DeNnZ

Forumguru
@EdK Ook dat heb ik al geprobeerd. Toen gaf het systeem niet eens aan dat er uberhaupt update software beschikbaar was bij het insteken van de SD kaart.. Pas toen ik de inhoud van de uitgepakte map in de root van het kaartje zette, gaf hij dit aan... Echter deed hij updaten dus nog steeds niet :tongue:

EdK

Forumguru
Waarschijnlijk doe je iets heel lulligs fout , maar zou nu nog niet weten wat , daar ik zelf nog ff moet wachten op mijn VAG navi gebeuren.....

DeNnZ

Forumguru
Het zal er vast wel weer op neer komen dat ik een mac gebruik, hoewel ik er de vorige keer geen problemen mee ondervond.. :D

LdN

Forumguru
De appel is inderdaad het probleem, heb je het kaartje geformatteerd met de mac?
Volgens mij worden er dan extra apple gerelateerde files op de kaart gezet waar de columbus
geen chocola van kan kan maken.
Met een billy boy machine de kaart in FAT formatteren en dan de bestanden er direct op zetten, dan zal
het vermoedelijk wel lukken.

DeNnZ

Forumguru
@LdN , Bij de vorige update heeft het ook gewoon gewerkt, dus ik weet niet precies wat er mis gaat.
Overigens kan ik het kaartje met mn mac ook gewoon in FAT32 formatteren..
Het blokgrootte verhaal heb ik bij mn OIII wel gehad, maar dat zou hier niet van toepassing moeten zijn.

Ik heb het kaartje nu opnieuw naar FAT32 geformatteerd, en ga daarna het bestand uitpakken naar het kaartje toe om te kijken of dit het op wilt lossen..

Bovenaan Onderaan