Ok, even mijn ervaring met het updaten van de 'nieuwste' kaarten van de Columbus.
Maandag via een USB-HD begonnen met updaten. In beeld 'resterend: 88' en het duurde anderhalf uur toen ie bijna op de 100 zat. Ik was het wachten wel beu en moest ook ergens anders heen, stekker eruit getrokken onder het motto 'dat maak ik morgen wel af met het SD-kaartje'. (de Columbus geeft een software fout en de navigatie functie werkt niet, wat natuurlijk logisch is).
Sd-kaartje binnen, naar de auto en in het SD-slot. auto geeft aan dat ie update gevonden heeft en lijkt alsof ie gaat updaten. na een kwartier nog altijd op 0%. SD-kaart eruit, en navigatie blijft staan op 'software updaten'.
Wat blijkt nou dus? Het apparaat moet de update afmaken met het device waarmee ie begonnen is.
Gister m'n USB-HD er weer in, en tijdens rijden gaat ie updaten. Zolang je het device laat zitten gaat ie de volgende keer verder waar ie gebleven is. Gister heeft ie bij mij de update afgemaakt na een aantal keer de auto in en uit.
Wat bleek nou, de versie van de navigatiedatabase is exact hetzelfde na de update! ik bleek dus al de laatste versie te hebben. Vreemd dat de Columbus dus aangeeft dat ie een update gevonden heeft.
TIP! kijk eerst welke versie navigatiedatabase je hebt, anders is het verloren tijd (en geld in mijn geval vanwege het aanschaffen van een SD-kaart!). Check voor de nieuwste versie de bijgevoegde foto, gemaakt vóór de update, wat na de update exact hetzelfde bleek te zijn.