Columbus Kaartupdates MIB Columbus

paulus474

Senior Member
Nou, inclusief downloaden niet hoor! (Althans, niet bij mij: duurde echt megalang).
Op de Columbus ging het inderdaad best vlot.

Ja, downloaden duurt inderdaad lang, maar ach, sochtends aanzetten, savonds op je kaartje en wanneer je weg gaat met de auto kaartje erin en knallen.

ik denk dat dat een veilige tijd is, omdat het kan zijn dat je een ouder (dus minder snelle bestandsoverdracht) SD-kaartje kan hebben. met een vrij recent kaartje duurt het omme en nabij een uurtje.

Fucky

Senior Member
Ja, downloaden duurt inderdaad lang, maar ach, sochtends aanzetten, savonds op je kaartje en wanneer je weg gaat met de auto kaartje erin en knallen.

ik denk dat dat een veilige tijd is, omdat het kan zijn dat je een ouder (dus minder snelle bestandsoverdracht) SD-kaartje kan hebben. met een vrij recent kaartje duurt het omme en nabij een uurtje.
ik lees iets over een harde schijf in mijn O3 HB nav systeem!!! wat doet dat sd navigatiekaartje dan in mijn systeem?? iemand die weet hoe het zit?

Fucky

Senior Member
Daarmee moet je je navigatie updaten.
Jelmer ik bedoel dat er vanaf de dealer al een sd kaart inzit, dus dacht ik dat het een en ander via dat kaartje loopt, net als op de TomTom. download tijd geeft nu meer dan 12 uur aan!
Zojuist getest maar zonder dat sd kaartje doet de nav niets!!

zie het al is eenoptie( Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display ) in de standaard nav systeem zit kennelijk geen HD

Laatst bewerkt:

Fucky

Senior Member
@Fucky, zonder SD-kaartje doet je navi niets? dat is raar.. bij mij zat er standaard geen SD-kaartje in.
vreemd he? ik heb de nieuwe O3 HB amb bline en een buurman de nieuwe combi en in beide zit een sd kaart voor de nav! in de optie lijst van Skoda zie ik dat het 8 inch systeen een HD heeft!

Fucky

Senior Member
OK nieuwe kaart gedownload(zie mijn vorige post) en op een nieuw SD kaartje gezet maar dat wordt niet geaccepteerd! in de how to wordt wel gezegd dat je een backup moet maken en dan de nieuwe gegevens op de originele sd kaart zetten, kan zo een sd kaart een verborgen beveiliging hebben? ben een beetje huiverig om de originele kaart te wissen!!

Beste allemaal, ik heb dit topic aandachtig gelezen. Nu heb ik een vraag, hoe weet ik welk systeem er in mijn octavia uit november 2008. Toen ik de auto kocht zat er niets van het systeem bij en ik zou graag een kaart update uitvoeren.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet,

Edwin

Pendragon

Donateur
Maak eens een foto, dat geeft al wat info. Bij een Columbus, de eerste versies hebben een Traffic knop, vanaf 2010 heeft hij een TMC knop.

Hallo Pendragon,
Ik heb inderdaad een "trafic"knop hierbij ook een foto. Hoop dat je raad weet.

Bijlagen

• P8270009.JPG
    P8270009.JPG
    119,4 KB · Weergaven: 59

Pendragon

Donateur
Dan heb je 1 van de eerste versies. De A versie. Kaartupdates werken wel op alle versies, dus dat is geen probleem. De versie van de kaart kun je vinden door de setup knop ingedrukt te houden voor zo'n 20 seconden, mits dit vrij geschakeld is door iemand met vcds.

Darkside

Forumguru
Volgens mij heb je wel een probleem met poi's als je een kaart versie v7 of hoger neemt. Deze hebben een andere indeling waardoor je ook een firmware update moet uitvoeren om hier weer gebruikt van te maken.
Iets wat lastig kan zijn met een a versie.

Pendragon

Donateur
Ik heb ook geen hele nieuwe en ook een versie A gehad em daar had ik gewoon pois. Je kunt alleen niet zelf pois toevoegen via de SD kaart. Verder nooit problemen gehad.

Darkside

Forumguru
Toen ik mijn d module update naar nieuwe kaarten versie. Kon ik geen shell, banken, parkeerplaatsen etc zoeken. Niet totdat ik de firmware geüpdate had zodat ik 3 partities had en ik de nieuwe poi structuur kon lezen

Bovenaan Onderaan