Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Pendragon

Donateur
Maar bij de oude versies blijft het gewoon 2 partities en kun je los geen pois toevoegen. Wat jij hebt is een nieuwe versie, met een 3810 firmware of hoger en dan maakt hij 3 partities aan, waarvan 1 voor de pois, die je dan via je SD kaart kunt importeren.

CoesDoes

Forumguru
Ik heb ook even gekeken,
image.jpg
De navigatie database lijkt (bij de in wk35 geproduceerde O3) een recente versie te zijn, had de update al wel gedownload en op SD gezet, weet nu alleen niet of het in een juist formaat staat op de SD omdat het systeem alleen iets meld in de trant van geen updates gevonden..
(Blijft vaag dat je op de site nergens een duidelijk versienummer kan zien om te kijken of het zin heeft om een update te downloaden)

Wat me nog opviel is dat er ook een versie van de Gracenote database staat, lijkt er dus op deze ook te updaten is..., lijkt me het uitzoeken waard!

[edit] Uit de handleiding: "Gracenote® is een in het apparaat opgeslagen database met informatie en album-covers (afbeeldingen op de albumhoes). Meer informatie over de database-update vindt u op de ŠKODA-websites of krijgt u bij een ŠKODA Partner."
Het is dus mogelijk de db te upgraden, maar gezien de kanalen die we daarvoor nodig hebben vrees ik dat het voorlopig niet heel soepel zal lopen...
[/edit]

Laatst bewerkt:

Fucky

Senior Member
als je op de download site met je muis op de te downloaden bestanden gaat staan zie je o.a. het update nummer!

Opmerking van Mod: niet de gehele voorgaande post quoten. Zie de forum mededelingen daarover.

Laatst bewerkt door een moderator:

CoesDoes

Forumguru
@Fucky Er staat inderdaad een naam van de bestanden, maar "P72_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.12.7z" vind ik niet echt duidelijk als ik eerlijk ben.. (Q3.12...?? lijkt me dat dat sowieso Q3.13 zou moeten zijn), hoeveel moeite kan het zijn om duidelijk op de site aan te geven hoe je kunt checken of deze download voor jou zinvol is..? Door de verschillende opbouw van versienummers is het mij in ieder geval niet duidelijk (maar dat kan uiteraard aan mij liggen)
Op deze manier lijkt het wel of Navteq door VAG betaald wordt per download! Het komt voor mij in ieder geval niet echt klantvriendelijk over..

paulus474

Senior Member
Gewoon downloaden en uitproberen zou ik zeggen ;).
Ben allang blij dat we aan gratis Kaartupdates kunnen komen!

CoesDoes

Forumguru
in dat geval zou het voor mij wel een update moeten zijn aangezien ik 62 heb..., toch nog eens naar de bestanden op de SD kijken dan... (misschien komt het doordat ik de SD met een mac heb beschreven, hoewel dat ook gewoon zou moeten werken)

Eppiegrande

Actief lid
Mij dealer deelde mee dat de eerste 3 jaar de updates van de kaarten, en gracenote gratis zijn, en er daarna waarschijnlijk een betaald abbonement komt. Bij elke beurt volgt een update.

CoesDoes

Forumguru
Mij dealer deelde mee dat de eerste 3 jaar de updates van de kaarten, en gracenote gratis zijn, en er daarna waarschijnlijk een betaald abbonement komt. Bij elke beurt volgt een update.
Ik hoop dat ook daarna de updates nog zelf te downloaden zijn! Drie jaar is misschien lang genoeg voor de gemiddelde leaserijder, maar ik verwacht dat ik iets langer met de auto zal doen.. (misschien maken ze wel een uitzondering voor de eerste eigenaar van de auto)

Zou het sowieso wel handig vinden als ik ook zelf de Gracenote db zou kunnen updaten.

Darkside

Forumguru
Mijn dealer vertelde hetzelfde. Maar dat was voordat ik wist dat er een link was om zelf mee aan de slag te gaan.
Het is goed dat de dealer dit als service voor je regelt de komende 3 jaar.
Maar daarna verwacht ik dat je met de link en een SD kaart gewoon zelf aan de slag kunt

Darkside

Forumguru
Dat vraag ik me ook af. Zeker omdat er de komende jaren best wel wat CD's uitkomen die nu nog niet bekend zijn. Maar waar ik wel de info van zou willen hebben.

CoesDoes

Forumguru
Beeldschermresolutie tot max. 500x500 px (200 kb). (jpg, jpeg, png, bmp, gif): Afhankelijk van de beschikbaarheid worden album-covers (afbeeldingen op de albumhoes) vanuit de betreffende media of vanuit de Gracenote®-databasea) weergegeven.

Blijkbaar kun je de covers zelf aan de media toevoegen, daarnaast zou met periodieke updates van de Gracenote database de nieuwste informatie beschikbaar moeten zijn, vraag me alleen af of die updates beschikbaar komen

Dennis Nijholt

Forumguru
Hmmzz heb de columbus in de O3 nu ook naar de laatste versie...moest het wel onder Windows doen ipv OSX..want onder OSX herkende de auto de update niet..

Fucky

Senior Member
kan wel kloppen Mac gooit er wat onzichtbare bestandjes bij en daar gaat het fout denk ik!

Bovenaan Onderaan