Columbus Kaartupdates MIB Columbus

CoesDoes

Forumguru
Die vier uur is met een snel SD kaartje redelijk overdreven, ik heb zelf de auto een tijdje op contact voor de deur gezet en de rest van de update tijdens het rijden gedaan, ging best vlot.
@paulus474 346MB lijkt me een incompleet bestand, zou ff opnieuw de download starten.

Thorgal

Forumguru
Gisteren ook de update gedaan. Bij het uitzetten van het contact loopt de update nog ong. 10% door.
In totaal denk ik dat hij er een kleine 2 uur over heeft gedaan.

paulus474

Senior Member
Beste mensen,
Toch nog even een vraagje m.b.t. het updaten van de Columbus met de nieuwe kaarten.

De vorige update die ik gedaan heb, was door het hele bestand in 1x te downloaden.
Deze download (een zip-file) pakte ik dan uit, en dan hield ik iets van 7 bestandjes of zo over die ik op een SD-kaartje zette, en deze vervolgens in de Columbus plaatste waardoor de update startte.

Met de huidige update heb ik wat moeite.
Ik kan nl. niet het hele bestand (16 gb) in 1x downloaden.
Ik heb nu dus de 17 afzonderlijke bestandjes gedownload.
Deze bestanden heten: "P78_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.13.7z.001", "P78_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.13.7z.002", "P78_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.13.7z.003", etc.
Nu is mijn vraag: hoe moet je deze bestandjes aanpakken?
De vorige file (van een paar maanden geleden) was dus 1 bestand, en was dus een kwestie van 1x uitpakken.
Wat moet ik nu met deze 17 afzonderlijke files doen? Een voor een uitpakken, of eerst alles samenvoegen en daarna uitpakken, of.....??

Hoop dat iemand een goede stap voor stap instructie kan geven, aangezien de website dat niet doet...

Bedankt!

paulus474

Senior Member
Zoals hierboven door mij beschreven, is de extensie van de bestanden .001, .002, .003 etc.
Zijn dus geen .7z extensies. Geeft dat geen problemen? Volgens mij moet de extensie nl. .7z zijn om überhaupt te kunnen unzippen...?
Of moet ik eerst die cijfermatige extensies eraf halen? Dat geeft dan weer het probleem dat alle bestanden dan hetzelfde heten...?

bonyuri

Actief lid
Zoals hierboven door mij beschreven, is de extensie van de bestanden .001, .002, .003 etc.
Zijn dus geen .7z extensies. Geeft dat geen problemen? Volgens mij moet de extensie nl. .7z zijn om überhaupt te kunnen unzippen...?
Of moet ik eerst die cijfermatige extensies eraf halen? Dat geeft dan weer het probleem dat alle bestanden dan hetzelfde heten...?
Dat hoort zo, omdat het allemaal partjes zijn.
Je unzip programma kan hier mee overweg.

Barrokok

Actief lid
Ik heb nu twee keer de update gedaan terwijl de auto (zonder draaiende motor) bij mij op de oprit staat. Wel heb ik dan het contact ingeschakeld. Gaat prima en na een uurtje of 2/3 is de update geïnstalleerd.

leo442

Forumguru
Je zal best 7zip (http://www.7-zip.org/) installeren op je computer, om de bestanden te kunnen samenvoegen en uitpakken.

Daarna zou het moeten lukken met deze handleidingen:
http://www.binaries4all.nl/7zip/ &
http://www.binaries4all.nl/7zip/extract.php

Kan het zijn dat het uitpakken en kopieeren naar de sd kaart ong. 35 min duurt. Ik kon n.l. alleen maar zien dat hij deel 1 uitpakte, maar er staat wel ong. 16gb op mijn sd kaart geschreven. ( ben zelf niet zo'n computer nerd)

Kan het zijn dat het uitpakken en kopieeren naar de sd kaart ong. 35 min duurt. Ik kon n.l. alleen maar zien dat hij deel 1 uitpakte, maar er staat wel ong. 16gb op mijn sd kaart geschreven. ( ben zelf niet zo'n computer nerd)

Dat is correct en tevens juist..

Bram_O2

Actief lid
Ik heb dit topic gescand en deels gelezen, mocht ik een vraag stellen vanwaar het antwoord toch hier te vinden is, excuus. Ik heb net op de navigation.com site de laatste navigatie software (P78_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.13) gedownload. Werkt dit op het Columbus systeem in mijn MY2009 Octavia? Vandaag gekeken en de huidige map versie is 7918

Darkside

Forumguru
Nee dat gaat niet werken. Deze kaarten zijn voor de laatste generatie van het columbus systeem wat in de octavia 3 zit.
Er is voor jouw navigatie wel nieuwer kaart materiaal beschikbaar versie 8048 is dat.
Dat is map versie 10 (jij hebt nog 9).
En v10 zou (eindelijk) enigzins recent moeten zijn. Namelijk Q1 van 2013.
Al merk ik er nog niet veel van.

Bram_O2

Actief lid
Ok duidelijk. Is die versie net zo eenvoudige te verkrijgen als degene die ik nu gedownload heb? Ik zie die in ieder geval niet op die navigation.com website staan.

Bovenaan Onderaan