Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Hey Jelmer,
Dank voor deze info!
Weet je toevallig ook waarmee je deze nummers (van het Columbus-systeem) kunt vergelijken op je pc?
Had nl. het idee dat deze nummers niet overeenkomen, of zit ik hier fout?
Thnx!!

Ik heb werkelijk geen idee, daarom dacht ik dus ook dat het een update was waarmee je de kaarten echt zou updaten. maar helaas .. dooie mus verhaal :-)

Dennis Nijholt

Forumguru
Dat is inderdaad fijn om te weten Jelmer85 , want bij de oude Columbus weigerde hij dat als de database ouder of gelijk was. Zo leer je elke keer weer wat nieuws

Opmerking van mod: niet onnodig quoten aub.

Ja inderdaad. Nogmaals dank voor je hulp en reacties afgelopen dagen!

paulus474

Senior Member
Ik heb werkelijk geen idee, daarom dacht ik dus ook dat het een update was waarmee je de kaarten echt zou updaten. maar helaas .. dooie mus verhaal :-)
Hey Jelmer85,
Hoe wist je nu dan eigenlijk dat er niets geüpdatet was?
Kwamen de nummers die in het Columbus-systeem staan overeen (van vóór en ná de update)?

Het is dan nu dus "gewoon" een kwestie van de nummers die op de pc weergegeven worden in de gaten te houden totdat deze veranderen in een nieuw nummer zeker (bijv. Q1 verandert in Q2), toch?

Misschien kunnen we dat in dit topic melden, als er nieuwe gegevens in die Navteq mapstore aanwezig zijn?

Opmerking van mod: het is niet nodig de voorgaande post te quoten (zie ook de forummedelingen mbt het quoten).

De foto die ik erbij heb gezet was van vóór de update. Na de update was de versie van de database exact hetzelfde op de Columbus. Er is niemand die mij dan wijs kan maken dat ie wat geupdate heeft. :-)

Zoals de bestanden heten die gedownload kunnen worden, komen in de verste verte niet overeen met de versie zoals de columbus aangeeft. Ik zou dus niet weten hoe je dit kan controleren ook.
Maar zoals je zegt, als inderdaad die Q1 bv. wijzigt in Q2, dan zou je verwachten dat er een update is ;)

Dat lijkt mij een goed idee. Zo weten dus de mensen die een OIII hebben met Columbus dat er een update voor de navigatie is :-)

Het is ook daadwerkelijk een kaartupdate, jeuh! :yeehaa:

op pagina 4 staat mijn oude navigatiedatabaseversie, hier een foto van de nieuwe versie.

dus, updaten maar!

Bijlagen

• IMG_20130809_155056.jpg
    IMG_20130809_155056.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 103
Net de download aangezet, maar het bestand is 14,8 GB en gaat niet al te vlot. Wat zit er allemaal nog meer in?

paulus474

Senior Member
Nog even voor de zekerheid:
1) Je download de nieuwe versie van de website.
2) Het grote bestand wat je gedownload hebt pak je uit met 7-zip (is gewoon de hele rambam?). Dit uitpakken doe je op de PC.
3) Je kopieert de hele mikmak van de pc naar een SD-kaart.
4) Via het Setup menu van de Columbus kopieer je de bestanden op de harde schijf van de Columbus.

Klopt dit een beetje?
Heb nl. geen idee of de Columbus weet welke bestanden hij echt nodig heeft om de navigatie te updaten (oftewel, dat ik niet teveel zooi mee op de SD-kaart kopieer)...?

rutgerm

Senior Member
Hoe komt een mens legaal doch niet te duur aan de laatste versie voor de Columbus in de OII? Net die 15gb voor jandoedel naar binnen gehaald begrijp ik nu.

Darkside

Forumguru
Legaal is gewoon kopen bij de dealer. En de dvd mee naar huis nemen.
Andere manieren zijn niet legaal. Ook niet als de dealer voor een paar tientjes de software installeert maar de dvd zelf houdt.

@Paulus; op diezelfde website staat ook netjes een linkje naar een manual hoe te installeren etc.

de uitgepakte bestanden op een lege SD-kaart zetten, kaart in de auto, via menu software update kiezen en knallen.

Uhm, geen idee, zal wel niet langer zijn geweest dan aan uurtje. Ik heb 'm sochtends naar mn werk aangezet, en vervolgens na werk rijd je weer weg, en dan loopt ie gewoon weer door waar ie gebleven was...

cDree

Lid
Dus niet de 4 a 5 uur die ze op papier zetten, of is dat inclusief downloaden, koffie pauze's, aanschaf sd kaartje etc. :)

Bovenaan Onderaan