Kaartupdates O3 voor November 2013

Darkside

Forumguru
Als je het zelf doet is het gratis. En officieel biedt de dealer 3gratis updates aan. Kost hem ook tijd zeg maar. Dit is een mooie service vanuit VW. Dit is handig voor mensen als mijn ouders. Die het niet zelf kunnen.

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
In een ander topic over updaten van de kaart is een verschil tussen windows en apple computers naar boven gekomen. Windows gaat goed, met Apple niet.

Apple zet standaard op elke usb-stick of andere "removable media" wat verborgen bestandjes en mappen op zoals de mappen .fseventsd, .Spotlight-V100, .Trashes en nog een bestand ._.Trashes. Waarschijnlijk dat de Amundsen daar over struikelt. Geen idee of je dat kan uitschakelen op je Mac, maar omzeil het altijd door mijn laptop van het werk te gebruiken.

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
De nieuwste update "Juni 2014" voor de Amundsen (2013 model) is te downloaden via www.navigation.com . De bestandsnaam eindigt wel op _Q3.13 dus echt nieuw is het materiaal niet, maar het is iig het nieuwste wat beschikbaar is.

Gewoon weer de oude kaarten verwijderd van de SD-card (Zonder te formateren) en de nieuwe kaarten er naartoe gekopieerd. Binnen een minuut was de Amundsen klaar met updaten. Hij werkt goed en heb geen probleem met verdwenen straatnamen.

RoelF

Forumguru
Apple zet standaard op elke usb-stick of andere "removable media" wat verborgen bestandjes en mappen op zoals de mappen .fseventsd, .Spotlight-V100, .Trashes en nog een bestand ._.Trashes. Waarschijnlijk dat de Amundsen daar over struikelt. Geen idee of je dat kan uitschakelen op je Mac, maar omzeil het altijd door mijn laptop van het werk te gebruiken.
Klopt. Ik heb het deze week uitgezocht en er een topic over gemaakt.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/mib-amundsen-updaten-met-osx.23003/

flatron

Actief lid
Klopt het dat je de auto mag afzetten? Dat de update verder loopt als je de auto de volgende keer terug start? (MIB columbus O3)

Rick

Senior Member
ja is geen probleem. Updaten lijkt dan nog een tijdje door te gaan, maar stopt op een gegeven moment. Daarna gaat hij gewoon weer verder bij het starten van de auto.
Ben er nog niet uit of je gewoon ook door kunt navigeren? Iemand geprobeerd?

D

Deleted member 13589

Ja, je kunt (in ieder geval zeker het eerste half uur) gewoon navigeren, dat heb ik zelf ondervonden tijdens het updaten (duurde in totaal 1,25 uur).

flatron

Actief lid
Bedankt voor de reacties! Is perfect gegaan (32GB SD 30mb/s klasse 10 sandisk) het heeft nog geen eerste helft geduurd (Spanje-Chili) :-). Zijn dit alleen de kaarten die geüpdatet worden? Of gebeurd er ook iets aan het Columbus systeem?

Rick

Senior Member
Wat bedoel je? Software van het systeem staat los van het kaartmateriaal. De kaarten zijn inmiddels ge-update, de software van het systeem bij mijn weten niet. Onduidelijk of dit uberhaupt ooit gaat gebeuren. Zal misschien alleen gebeuren bij bugfixes of iets dergelijks.

Bovenaan Onderaan