De Pillendokter
Lid
Hoe vaak zijn deze kaartupdates eigenlijk? 1 x per jaar? Bij TomTom zijn er wel 4 updates per jaar.
TomTom bestaat van kaartupdates. Daarom zijn ze daar ook flink aan de prijs.
Bij Skoda is het een (gratis) service aan de klant.
er zijn natuurlijk ook dealers die wél telkens gratis de nieuwste versie ter beschikking stellen aan hun klanten maar dit blijkt geen gemeengoed, maar meer uitzondering dan regel te zijn helaas....Ik moest wel even lachen toen ik dit las. Tot nu toe moest je voor elke upgrade van kaarten bij Skoda 200 euro neertellen voor oude kaarten, hoezo gratis en service. Ik ben benieuwd hoe lang het gratis blijft voor de nieuwe Columbus.
er zijn natuurlijk ook dealers die wél telkens gratis de nieuwste versie ter beschikking stellen aan hun klanten maar dit blijkt geen gemeengoed, maar meer uitzondering dan regel te zijn helaas....
laten we hier uit vooral nobel en aardig onthouden.. het voorgaande vergetenEn eigenlijk ook illegaal, want dat mogen ze helemaal niet doen. Maar het is wel nobel en heel aardig van ze
Valt me wel op dat in de bestandsnaam Q1.13 staat verwerkt. Dat lees ik als eerste kwartaal 2013. Dus mogelijk is het kaartmateriaal van begin 2013 en is de update (na een testperiode misschien) in november vrijgegeven.Lijkt ca. iedere 6 maanden te zijn. De laatste versie is van november 2013. De volgende staat gepland voor release juni.
in JULLIE geval (columbus MIB en amundsen + MIB) niet natuurlijk. Maar al de mensen die met de "oudere" versies rondrijden moet je wél betalen voor elke update. Er werd aangegeven dat sommige garages dit aanbieden als een vorm van service, maar eigenlijk is dat dan wel illegaal. Want normaal moet bij elke update er ook een DVD of SD-kaart (afhankelijk van systeem) bijgegeven worden en dus aangerekend worden.Updates voor de navigatiesystemen van de O3 zijn te downloaden op: www.navigation.com
Lijkt me niets illegaals aan. Het is gewoon de website van Here (voormalig Navteq/NokiaLocation). Overigens is dit ook de enige gratis te downloaden update op deze site. Voor de andere merken moet je eerst de update kopen.