Kaartupdates O3 voor November 2013

Spiegeltje

Senior Member
Lijkt ca. iedere 6 maanden te zijn. De laatste versie is van november 2013. De volgende staat gepland voor release juni.

Pendragon

Donateur
TomTom bestaat van kaartupdates. Daarom zijn ze daar ook flink aan de prijs.
Bij Skoda is het een (gratis) service aan de klant.

Ik moest wel even lachen toen ik dit las. Tot nu toe moest je voor elke upgrade van kaarten bij Skoda 200 euro neertellen voor oude kaarten, hoezo gratis en service. Ik ben benieuwd hoe lang het gratis blijft voor de nieuwe Columbus.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik moest wel even lachen toen ik dit las. Tot nu toe moest je voor elke upgrade van kaarten bij Skoda 200 euro neertellen voor oude kaarten, hoezo gratis en service. Ik ben benieuwd hoe lang het gratis blijft voor de nieuwe Columbus.
er zijn natuurlijk ook dealers die wél telkens gratis de nieuwste versie ter beschikking stellen aan hun klanten ;) maar dit blijkt geen gemeengoed, maar meer uitzondering dan regel te zijn helaas....

Pendragon

Donateur
er zijn natuurlijk ook dealers die wél telkens gratis de nieuwste versie ter beschikking stellen aan hun klanten ;) maar dit blijkt geen gemeengoed, maar meer uitzondering dan regel te zijn helaas....

En eigenlijk ook illegaal, want dat mogen ze helemaal niet doen. Maar het is wel nobel en heel aardig van ze :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

RoelF

Forumguru
Lijkt ca. iedere 6 maanden te zijn. De laatste versie is van november 2013. De volgende staat gepland voor release juni.
Valt me wel op dat in de bestandsnaam Q1.13 staat verwerkt. Dat lees ik als eerste kwartaal 2013. Dus mogelijk is het kaartmateriaal van begin 2013 en is de update (na een testperiode misschien) in november vrijgegeven.

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
Updates voor de navigatiesystemen van de O3 zijn te downloaden op: www.navigation.com

Lijkt me niets illegaals aan. Het is gewoon de website van Here (voormalig Navteq/NokiaLocation). Overigens is dit ook de enige gratis te downloaden update op deze site. Voor de andere merken moet je eerst de update kopen.

Joske

Forumguru
Updates voor de navigatiesystemen van de O3 zijn te downloaden op: www.navigation.com

Lijkt me niets illegaals aan. Het is gewoon de website van Here (voormalig Navteq/NokiaLocation). Overigens is dit ook de enige gratis te downloaden update op deze site. Voor de andere merken moet je eerst de update kopen.
in JULLIE geval (columbus MIB en amundsen + MIB) niet natuurlijk. Maar al de mensen die met de "oudere" versies rondrijden moet je wél betalen voor elke update. Er werd aangegeven dat sommige garages dit aanbieden als een vorm van service, maar eigenlijk is dat dan wel illegaal. Want normaal moet bij elke update er ook een DVD of SD-kaart (afhankelijk van systeem) bijgegeven worden en dus aangerekend worden. :)

P.S. ik wou dat mijn dealer dit ook voor mij deed ;)

Spiegeltje

Senior Member
Het opstarten van het navigatiesysteem en het (in)lezen/laden van de navigatiesoftware ervaar ik als traag. Mede hierdoor vermoed ik ook dat de originele Skoda SD-kaart niet een van de snelste is maar dat men gekozen heeft voor een eenvoudig/goedkoop model.:banghead:

Dit gegeven en het feit dat ik de originele kaart graag origineel wil houden als back-up zonder dat ik die bijvoorbeeld moet wissen/overschrijven bij een nieuwe update deed mij voor de levering van mijn O3 met Amundsen besluiten een snelle 32 GB SDHC kaart te kopen met hoge lees/schrijfsnelheid.

Helaas bleek later dat het niet (zomaar) mogelijk was om een andere SD-kaart te gebruiken althans niet bij het Amundsen systeem.

Ik heb inmiddels al diverse pogingen gedaan zoals bijvoorbeeld:
- Serienummer van de nieuwe kaart aangepast aan de originele kaart
- Disk/partitie van de originele kaart kopiëren en terugschrijven op een andere kaart
- Etc.

Tot op heden heb ik het systeem niet om de tuin kunnen leiden :nono: en werkt alleen als ik de meegeleverde/originele SD-kaart gebruik.

Zijn er inmiddels misschien al handige Skoda liefhebbers die het wel voor elkaar gekregen hebben om de navigatiesoftware werkend te krijgen op een niet-Skoda SD-kaart?
Of mensen die nog alternatieve ideeën hebben om dit toch voor elkaar te krijgen?

Spiegeltje

Senior Member
En ik ben ook benieuwd of er links of rechtsom flitspalen in de POI database van de Amundsen gezet kunnen worden en/of hoe ik Flitsmeister via de Amundsen werkend krijg want dat lukt mij met mijn telefoon (HTC One met Android) nog steeds niet.

Anyone??

MrShhss

Nieuw lid
Ben bezig geweest met de updates op een columbus in mijn O3. Maar krijg steeds onderstaande melding tot in de eeuwigheid. Heb een micro-sd kaart fat32 geformatteerd, en de november 2013 update erop gezet: Dit blijft de hele tijd zo staan..
foto 1.JPG

Juma

Nieuw lid
Misschien het verkeerde topic, maar ik kan er nergens iets over vinden:
Ik heb vanmorgen mijn O3 Amundsen naar de nieuwste update bijgewerkt precies op de manier zoals door Skoda beschreven. Alles ging prima en alles werkt perfect. Maar, alleen zijn de plaats- en straatnamen verdwenen in het navigatiebeeld (dus gewoon de kaart tijdens het rijden). Daarnaast zijn ook de wegnamen (bv. A2) niet meer zichtbaar. Wel zijn de rood en gele rechthoekjes te zien waar de wegnamen in horen te staan. Ik heb het hele menu doorlopen maar kan nergens een optie zien om dit aan of uit te vinken.
Iemand enig idee hoe ik dit weer terug krijg?
Navigeren werkt prima, dus alle info is aanwezig. Ook zie ik linksboven de straatnaam staan van waar ik me bevind.

Daarnaast vraag ik me af waar de nieuwste firmware van het hele systeem te vinden is...

Bedankt voor alle hulp!

Bovenaan Onderaan