Een spuitbus plastidip zal het meeste niet kosten, en met 2 of 3 bussen heb je alle velgen wel gedaan....denk ik.
Heb me er een beetje in verdiept en bijvoorbeeld hier:
https://www.amazon.de/Stück-Full-Ki...dip+spray+rot&qid=1560010940&s=gateway&sr=8-2
een betrouwbaar leveradres gevonden, er staan ook wat plaatjes bij met resultaten, moet zeggen dat het er zo wel aanlokkelijk uitziet. Toch zijn er in mijn geval wel wat zaken die me tegenhouden om dit zelf als "proef" te doen, met name de hoeveelheid arbeid die er ingestoken moet worden en zelf geen plek hebben om dit te doen. Ook heb ik weinig vertrouwen in de degelijkheid van het resultaat. Remstof op velgen is ook niet altijd even makkelijk te verwijderen en ik denk dat ik al met al mezelf niet bezig zal zien gaan met een paar busjes plasti spray om te kijken hoe het eruit ziet.
Sommigen moet je inderdaad alles uitleggen...
Ik schreef niet voor niets "of erger", daarmee doelend op de aanblik. Rood is nou net een kleur die wel wat kan hebben, is mijn ervaring na ooit 2x een Tornadorode Audi80 te hebben gereden.
Dank voor de toelichting..... had erger in je tekst begrepen als in meer en dat verbaasde me al een beetje, immers de kleur van een velg maakt niet dat er meer remstof of andere vervuiling opkomt.
Heb ook 2 ervaringen met rode auto's voor deze gehad, de eerste is toch al weer meer dan 40 jaar geleden en de 2e rode al weer bijna 25 jaar geleden, besmettelijkheid.... meen me te herinneren dat ze tot de middenmoot gerekent werden, heb ergere kleuren gehad. Nr 1 was een witte, wel mooi, maar wat een draak, het kind leek wel altijd vies te willen zijn en de omgeving waar ik woon hielp niet mee, ook een gele was me op dat gebied niet altijd goed gezind. De beige/goud tinten waren ook goede middenmoters. De afgelopen 25 jaar in een paar mooie grijstinten rondgereden, chic en buiten een hoop vogelvreugd zagen ze eigenlijk altijd wel verzorgt en netjes uit, ook al waren ze dan nog te smerig om aan te pakken. Komen we weer bij rood...... ja..... een middenmoter en Velvet Red is niet bepaald bescheiden qua uitstraling, moet er zelf, om eerlijk te zijn, nog een beetje aan wennen, doch wederhelft wenste zeer beslist geen witte en al het grijs tot zwart meer te willen. Ben dus eigenlijk doende om hem minder opvallend rood te maken, vreemd genoeg lijkt chroom als een katalysator te werken bij rood en wordt het rood alleen maar roder, zwart lijkt de boel wat te kalmeren
Maar zwarte velgen gaat me net weer wat te ver, zwart doet het rood goed en omdat autobanden ook zwart zijn moet dat met rode velgen eigenlijk best wel goed komen, denk niet dat ik er voor hoef te gaan dippen, zie het resultaat in mijn verbeelding al voor mij.....
Alles leuk, maar heb al een paar honderd euro uitgegeven aan zwarte accenten en binnenkort een afspraak bij de tinter voor de ramen, ja ook zwart, kost ook weer een paar honderd.
Ja en dan de velgen nog..... heb best wel een meegaande wederhelft, met een beetje tact en geduld gaat het allemaal wel lukken, maar haastige spoed is zelden goed.
Vies worden zal wel meevallen, maar wel zien geen rood waas voor de ogen te veroorzaken
Rode waas in het voorbijrijden, hij komt denk ik pas in de ogen als er over de tenen wordt gereden, beetje afstand houden tot de wandelaar en al helemaal als er zoals nu veel grote plassen liggen
Wens u allen heel fijne Pinksteren