Vandaag nog een rit gemaakt, nat weer, stap ik uit, loopt er water van het dak het interieur in.... zal der wel tegen kunnen, maar toch, ook de achterbank bleef niet droog toen ik daar ook nog wat moest pakken.
Leuk hoor die aanduiding van de versnelling waarin je rijdt en het advies om over te schakelen, welke ik wel verschrikkelijk overdreven vind, effe boven de 50km/u en hij zegt naar 5 en heel veel hoef je daar al niet boven te zitten om het advies te krijgen om naar 6 te gaan. Kan te zuinig ook en denk ik niet echt fijn voor de lagers. Zat wel zelf effe veel te hoog in de toeren, het moest effe snel en zag tot mijn schrik de naald op 5000 toeren staan, iets dat strikt wordt afgeraden als hij nog geen 1000km ervaring heeft, hij had nog maar 200km ervaring..... hoop die ie het me vergeeft en niet uit wraak veranderd in een olieboot.
Nog zoiets vreemds..... de ruitenwisser trok een streep, normaal trek ik ze dan even omhoog om dan een lapje oid langs de rubbers te halen, maar raar genoeg is dat bij de Karoq niet mogelijk, de arm kwam al heel snel tegen de motorkap aan, had nog mazzel dat ik het enigszins met beleid deed, zag al deuken en kromme armen in gedachte opdoemen.
Voor de rest was het wel een heerlijk ontspannen rit, de bediening van de cruisecontrol had ik heel snel te pakken, bij de Sportage zat die op het stuur en hier aan een handeltje, maar werkt eigenlijk net zo fijn, al heb ik wel een keer onbedoeld richting aangegeven tijdens de bediening van de cuisecontrol.
Het navigatiesysteem is nog wel een niet geheel ontgonnen gebied, deed het met de Sportage nog met een losse Tom Tom, was wel oud, maar in het stedelijk gebied waar een straat het lastigst vinden is kwam ik er toch wel altijd. Moest vandaag toch al constateren dat de Navigatie van de Karoq helaas verre van up to date is
En dan moet je er in de toekomst nog op vertrouwen dat het bij een update wel knap is????
Ach, eerst nog maar eens leren het spul knap te bedienen, er zitten best wel wat mogelijkheden op....
Had best wel wat bekijks, zag geen afkeurende blikken, dat rood.... moet er zelf ook nog steeds een beetje aan wennen na 25 jaar aanéén in het grijs gezeten te hebben.