Mijn eerste dikke week zit erop en voor mij zijn de volgende dingen opgevallen (positief en negatief, maar negatief vind ik een te zwaar woord):
Positief:
1) autohold is fantastisch. Zou ik nooit meer willen missen
2) Virtual Cockpit is prachtig. Ben blij dat ik die gekozen heb
3) 3 gepersonaliseerde sleutels (nu 2 in gebruik). Erg handig met electrische stoel, spiegels en LED kleurtjes in het interieur. Ook de kleur van het LED zie je terug in de Columbus en in de VC.
4) verwarmde voorruit. Ideaal bij vorst. Even aan, even wachten en klaar.
5) Android Auto, prachtige optie en zeker als ik mijn muziek stream vanaf mijn nas via Plex
6) Hogere zit is heerlijk. Goed overzicht.
7) DSG: heerlijk rustig rijden, zeker in de file. Vrijdag alleen nog even langs de dokter om hem wat beter af te stellen
8) met Eibach veren eronder veel beter wegligging dan zonder
9) ACC is wennen, is meestal lekker.
10) Veel minder windruis dan in de O3, het is echt stil in de auto vind ik.
11) Middensteun achterin. Kinderen vinden dit erg lekker, verder ook de stoelverwarmming achterin en de 220V/12V/USB aansluiting.
12) Lane Assistant. Mooi hulpmiddel, maar soms bij een gekke lijn op de weg wil hij nog wel eens raar ingrijpen. Altijd goed blijven opletten dus
13) Ben zeer blij met mijn sidesteps. Het maakt de onderkant van de auto beter af en je ziet geen gekke onderkant
14) Automatisch achterklep. Erg handig.
15) Dode hoek waarschuwing in de spiegel. Erg handig, maar soms zit hij er wel eens naast. Er komt dan een auto voorbij op een baan verder van mij vandaan, maar hij gaat dan toch melden. Ik denk, liever een keer teveel dan te weinig.
Negatief:
1) bij remmen met lage snelheden vaak piepende remmen.
2) Net als iemand anders hier trekt de auto een beetje naar links als ik het stuur recht heb. Na 2 keer uitlijnen is het vrijwel weg, maar toch niet 100%. De laatste uitlijner vertelde mij dat de starre achteras niet 100% recht staat. Is niet heel veel, maar kun je merken, zeker bij een verlaagde auto.
3) ACC, heeft ook nadelen. Doordat je voorganger soms langzamer gaat rijden, doet ACC dat dus ook, moet je dan inhalen dan rij je een stuk langzamer en moet de auto soms op gang komen om in te halen, terwijl als je al op snelheid bent is het inhalen een stuk makkelijker.
4) de Karoq ligt niet zo stabiel op de weg als dat mijn O3 lag. Ik bedoel hiermee dat ik meer moet corrigeren aan het stuur dan dat ik dat bij de O3 deed.
5) Weerspiegeling van de omlijsting van de luchtroosters bij de deuren in de buitenspiegels
6) Knop Automatisch achterklep op de klep zou ik liever links hebben dan rechts, omdat je toch meestal als bestuurder aan je eigen kant staat (zeker op een parkeerplaats). je kunt dan lastig bij de knop om hem weer dicht te doen.
7) dak afloop bij de achterdeuren. als er water op het dak staat en je doet de achterdeur open dan loopt het water zo op de achterbank
8) smalle binnenspiegel is erg wennen
9) jammer dat er niet standaard een dubbele mat in de kofferbak ligt (ene kant rubber, andere kant stof). Had ik in de O3 wel. Nu los gekocht, evenals een vuilnisbakje in de deur.
Dat is het na 1,5 week wel ongeveer
Nog steeds erg blij met de Karoq, is echt een genot om in te rijden.