Canon-Eye
Forumguru
Rare ontwikkeling vind ik dat: functies die je (hopelijk) niet of zelden nodig hebt maar wel plotseling nodig en belangrijk kunnen zijn wegstoppen in het infotainment systeem - liefst nog 2 of 3 menustappen diep...Gaat wel met een "knop" via je infotainment systeem
Alsof je ondersteboven in je gordel hangend op je gemak het manual erbij pakt om uit te zoeken hoe het ook al weer zat...
Een standaard gemarkeerde, goed zichtbare fysieke knop is de enig juiste oplossing voor zulk soort zaken. De alarmlichten hebben die toch ook?
Licht off-topic, maar wel gerelateerd:
Ik heb in m'n Seat van de week ook zo'n ongelukkige "menu-oplossing" ontdekt: Het ESC-systeem even uit- en weer inschakelen om bv. in geval van diepe losse sneeuw toch tractie over te houden blijkt ook alleen via het menu te kunnen. Da's niet handig, want die ene keer in de zoveel jaar dat je dit nodig kunt hebben moet je nog maar net paraat hebben waar het ook alweer zit. En eenmaal op gang moet je het blindelings weer aan kunnen zetten, zonder al rijdend die menustappen door te werken. Slecht ontwerp noem ik dat.
En het allergekste in dit geval is, dat het manual luid en duidelijk - met een plaatje erbij - aangeeft dat er wél een fysieke knop voor in de middenconsole zit, met het bekende "slipsymbooltje" zoals ik dat van diverse Skoda's gewend was, zonder verwijzing naar het menu als alternatief voor sommige modellen of uitvoeringen.
Wie de logica van de ontwerpers begrijpt, mag het uitleggen...