Ik gebruik een sim kaart in de Karoq. De Columbus kan dan online (via Skoda Connect) informatie halen in plaats van via tmc. Tmc komt vanaf radio stations en loopt regelmatig wat achter. Tmc doet vaak ook alleen Snelwegen. De online versie doet ook andere wegen. In plaats van een aparte sim kaart kun je dit ook doen via je telefoon als hotspot.
Die aparte simkaart, is die van Voda? werkt dat via die apart te plaatsen module waar die simkaart al inzit en dat 1 of 2 jaar gratis is en waar je dan voor betalen moet? Is dat tevens dat systeem met die slecht werkende app waar ik een hele hoop ontevreden berichten over heb gelezen?
Dat is dan tevens de module die ik absoluut NIET geplaatst wilde hebben, misschien leuk voor de LM rijder die elke kilometer moet verantwoorden en helemaal in de gaten gehouden wordt, zelf heb ik er als particulier helemaal niets mee en wens niet PON van allerlei info te voorzien, die zogenaamd niet persoonsgebonden is en nog meer bla bla bla en wat ze nog meer beloven. Heb de dealer beloofd om die module door zijn raam terug te bezorgen als ik het tegen zou komen
Heb overigens de Amundsen, vind het al heel wat in vergelijking met mijn vorig navigatie systeem, een meer dan 15 jaar oude losse Tom Tom, die me wel altijd heeft gebracht waar ik moest zijn. Tot nu toe ben ik nog aan het ontdekken hoe de Amundsen werkt, al krijg ik al wel het eea voor elkaar, er zitten meer mogelijkheden op dan ik al ontdekt heb, maar tot nu toe vind ik het al een heel fraai staaltje van techniek
Vind het ook prachtig dat je in de klokkenwinkel, tussen de 2 klokken in, ook al een schermpje hebt met een simpele aanduiding welke richting je moet volgen en hoe ver het nog is tot de bestemming.
Heb er persoonlijk geen behoefte aan om de telefoon met de auto te verbinden, wil deze echt apart houden, dat wederhelft Spotify of zoiets er mee doet is dan weer een andere zaak..... hoor daarvan gelukkig helemaal niet het woordje alstublieft.....
Nu rijd ik mijn auto privé, heb de tijd van de wereld en hoef gelukkig niet zakelijk onderweg, niet elke minuut telt en als ik eens tig kilometer omrij is dat ook geen ramp, kan wel begrijpen dat iemand die voor zijn beroep onderweg is heel andere denkbeelden heeft dan ik en voor de zakelijke rijder is het waarschijnlijk wel nodig om de telefoon met de auto te verbinden....... zie ze wel eens rondzwalken, inhouden en andere fratsen uithalen..... autorijden en zaken bespreken gaat denk ik niet goed samen.....