Karoq Vragen & Weetjes

Rallye

Forumguru
Als de ACC remt gaan ook de remlichten aan. Dit kun je zelf zien als je ‘s nachts rijdt.

Jullie hebben het over 30km/h als laagste snelheid voor de ACC. Bij mijn (handgeschakelde) Octavia is dat volgens mij 20km/h.

Roderick82

Actief lid
Bedankt voor het beantwoorden van de AIR CARE vraag nu de volgende vraag
Ik heb een Karoq 1,6 TDI sportline inmiddels 8500km op de teller sinds 2-6 en volgends de boekjes een 50l dieseltank echter gaat er nooit meer dan 40l in... ben ik te bange of herkennen jullie dit?

Roderick82

Actief lid
Als de ACC remt gaan ook de remlichten aan. Dit kun je zelf zien als je ‘s nachts rijdt.

Jullie hebben het over 30km/h als laagste snelheid voor de ACC. Bij mijn (handgeschakelde) Octavia is dat volgens mij 20km/h.

Ik het de file functie gecombineerd met een DSG en gaat van 0 tot 160 op de ACC

Goedenavond beste forum leden, ik heb vandaag na 5 lange maanden mijn karoq sportline mogen halen. Werkelijk een fantastische auto. Maaar ik was aan het spelen met het digitaal instrumenten paneel en als ik op view klik kan je door verschillende opties heen 'bladeren' maar als ik de auto uitstap en weer terug kom staat mijn geselecteerde style van het instrumenten paneel er niet meer op en is het gewoon weer de 1e. Weet iemand toevallig hoe je je keuze kan bevestigen met de view knop o.i.d?

Heeft iemand nog meer dit probleem?

Pendragon

Donateur
Dat eerste heb ik wel, die uitneembare kofferbakverlichting (zaklamp) heb ik ook niet. Vroeg er nog naar bij aflevering, maar zat volgens de dealer alleen op de clever uitvoering die destijds leverbaar was
Ik heb een Style Business Edition, heeft geen variabele vloer, maar wel een zaklamp links.

064harry

Donateur
Dat eerste heb ik wel, die uitneembare kofferbakverlichting (zaklamp) heb ik ook niet. Vroeg er nog naar bij aflevering, maar zat volgens de dealer alleen op de clever uitvoering die destijds leverbaar was

Ik heb een Clever Edition .... maar ook zonder zaklamp.

@TimKaroq Bij mij blijft het ook gewoon staan. Heb je de oorzaak al gevonden?
Want als je hebt over de navigatie kaart op de Armundsen dan klopt het wel.
Je kunt ervoor kiezen om de kaart op je cockpit te zetten, of de instructies.
Na het uitzetten van de auto staat volgens mij altijd de kaart op de cockpit en de instructies op je Armundsen

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Goedenavond beste forum leden, ik heb vandaag na 5 lange maanden mijn karoq sportline mogen halen. Werkelijk een fantastische auto. Maaar ik was aan het spelen met het digitaal instrumenten paneel en als ik op view klik kan je door verschillende opties heen 'bladeren' maar als ik de auto uitstap en weer terug kom staat mijn geselecteerde style van het instrumenten paneel er niet meer op en is het gewoon weer de 1e. Weet iemand toevallig hoe je je keuze kan bevestigen met de view knop o.i.d?

EDIT: Normaal zit er in de bagageruimte toch een variabele bagagevloer en een zaklamp?Want in mijn karoq sportline zitten deze niet.
Ik heb dit probleem niet. Heb wel ook 3 sleutels en personalisatie aan. Hiermee koppel je veel functies aan de sleutel zoals settings digitaal display, muziek, electrische stoel en buitenspiegels. Erg handig. Ik stap in, vrouw heeft ervoor gereden... Je hoort de stoel veranderen etc. Ook op het display zie je dan je naam staan.

Canon-Eye

Forumguru
Hiermee koppel je veel functies aan de sleutel zoals settings digitaal display, muziek, electrische stoel en buitenspiegels. Erg handig. Ik stap in, vrouw heeft ervoor gereden... Je hoort de stoel veranderen etc. Ook op het display zie je dan je naam staan.
Wat ik me afvraag (uitgaande van KESSY, dat wel): hoe reageert de auto als jullie samen weggaan en allebei de eigen sleutel bij je hebt? Kiest hij degene die het eerste instapt (wat niet noodzakelijkerwijs degene is die gaat rijden), of raakt-ie in de war?
:pieker:

Frenkie

Forumguru
maar als ik de auto uitstap en weer terug kom staat mijn geselecteerde style van het instrumenten paneel er niet meer op en is het gewoon weer de 1e.
Ik herken dit probleem niet, maar ik heb de personalisatiefunctie met drie sleutels. Instellingen worden per profiel opgeslagen.

EDIT: Normaal zit er in de bagageruimte toch een variabele bagagevloer en een zaklamp?Want in mijn karoq sportline zitten deze niet.
De zaklamp is bij mijn Style Businessline het lampje links in de kofferruimte. Deze is bij mij in ieder geval uitneembaar (dus niet alleen de Clever editie)

Wat ik me afvraag (uitgaande van KESSY, dat wel): hoe reageert de auto als jullie samen weggaan en allebei de eigen sleutel bij je hebt? Kiest hij degene die het eerste instapt (wat niet noodzakelijkerwijs degene is die gaat rijden), of raakt-ie in de war?
Zodra ik het contact van de auto aan zet komt er in de display een keuze te staan welk profiel ik wil gebruiken. Na het selecteren gaan stoel, spiegels, display, etc. In de juiste stand staan. Ik heb mijn profielen ook nog niet gekoppeld aan de sleutels, dus moet nog handmatig kiezen. Heb dit nog niet geprobeerd te koppelen, maar wil dit binnenkort wel gaan doen. Zal het terug rapporteren.

Qarok

Lid
De minimale snelheid om de ACC in te schakelen is bij Karoq ook 20 km/u.

V.w.b. de verschillende "simply clever" opties, blijkt maar weer hoe divers de kennis van de dealer(s) met betrekking tot de auto's die men verkoopt :facepalm:

dn-co

Actief lid
Het systeem "kijkt" niet naar wie er als eerste instapt maar naar de sleutel waarmee wordt ontgrendeld.

Canon-Eye

Forumguru
Daar zou ik niet veel aan hebben, want wij doen soms gelijktijdig verschillende boodschappen. Als mijn vrouw dan eerder klaar is en alvast aan de passagierskant instapt op basis van haar sleutel en ik iets later aankom, dan pas ik opeens niet meer tussen rugleuning en stuur.
Niet zó handig, eigenlijk... :nono: dus blij dat mijn Leon dit trucje niet kent.

Roderick82

Actief lid
Bedankt voor het beantwoorden van de AIR CARE vraag nu de volgende vraag
Ik heb een Karoq 1,6 TDI sportline inmiddels 8500km op de teller sinds 2-6 en volgends de boekjes een 50l dieseltank echter gaat er nooit meer dan 40l in... ben ik te bange of herkennen jullie dit?

Heeft iemand hierop nog antwoorden?

Pendragon

Donateur

Hij kijkt in principe (zo ervaar ik het) naar de sleutel die aan de bestuurderkant de deur open doet.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan