In het ruime jaar dat ik nu de eigenaar ben van een Karoq heb ik 2x zo'n melding gehad mbt de bandenspanning, bij beide keren was er niets aan de hand en heb ik na controle van de bandenspanning de boel via het multi media systeem gereset. De 1e keer was ook bij een zeer verse kilometerstand en de 2e keer zat er rond de 9000km op de teller. Bij de 2e keer kwam de melding tijdens een snelwegrit waarbij ik over een stuk ging met een flinke glooiing in de weg, al weet ik niet zeker of dat de aanleiding was voor de melding. Systeem kan zich een keer "vergissen" , zolang men daar niet vanuit gaat en wel even controleert of alles in orde is, is dat in weze ook de bedoeling van het systeem. Het systeem moet natuurlijk geen loze waarschuwingen blijven geven, want dan is er wel wat aan de hand en wordt het tijd voor een bezoekje aan de garage.
Wees blij dat je auto fijn schakelt, die van mij is erg hakerig van 1 naar 2. De achteruit inschakelen kan idd wel eens wat zwaarder gaan, maar dat is denk ik een normaal verschijnsel, tikkie naar voren als daar nog ruimte voor is, wil wel eens helpen.