Karoq Vragen & Weetjes

nakharry

Forumguru
In het verleden hadden de motoren van de elektrische ramen wel eens storing waardoor ze allemaal tegelijk open gingen met een tikken geluid. Dit was toen een bekend probleem, maar ik spreek al over een hele tijd geleden, dus neem aam dat dit ondertussen onder controle is..

064harry

Donateur
Ik denk het dan ook... ik bedoel... ik zet de ramen ‘s-nachts niet voor de lol open.

ik hoop dat de elektrische ramen enzo het blijven doen.
Er loopt telkens een beetje water uit de deuropeners.

EdK

Forumguru
TSja als je de regensensor optie bij bestelling had aangevinkt dan waren de ramen weer dicht gegaan op bepaald moment.
Regen of dauwaanslag op raam en hij gaat weer dicht.

Maar 4 ramen open gebeurt alleen door eigen toedoen !
Dus niet te hard roepen kak want als vrouwtje meeleest krijg je alsnog op je donder van haar..:D

EvilKnievel

Actief lid
Nice @EvilKnievel :thumbsup: ... 2 druppels water de mijne inderdaad.

Leuk gedaan ook met het kenteken :maakmegek:

Heb je ook het mooie panoramadak?
Haha thanks ;)
Ja, heb ook het mooie panoramadak erin zitten en het functiepakket (Canton speakers, elektrische achterklep en reservewiel)
Comfortpakket bewust niet genomen omdat ik graag 'normale' cruise control wilde.

Weet iemand trouwens hoe je de instelling cruisecontrol / snelheidsbegrenzer standaard kan laten onthouden? Moet hem nu elke keer handmatig omzetten als ik de begrenzer wil gebruiken, dit rijdt met name in de bebouwde kom wel prettig

De Stip

Forumguru
.........
1) het vastlopen of het niet tonen van de navigatie kaart in de virtuele cockpit.
- Hiervoor is een bugfix software update voor geplaatst. Het heeft nu een jaar geduurd en hoop dat het nu echt verholpen is.
2) het crashen van het infotainment scherm bij het gebruik van AppleCarPlay.
- Hiervoor is de software ge-update van de infotainment module.
3).....
Vandaag een scala meegekregen als vervangend vervoer.
Om een lang verhaal kort te maken, ik was zo blij als een kind om weer in m’n eigen Karoq te mogen zitten.

En, werkt je navi + Apple CarPlay nu weer naar behoren?

De Stip

Forumguru
Mijn Karoq is afgelopen vrijdag voor de 5e keer terug geweest naar de dealer, om de Amundsen problemen aan te pakken (spontaan uit en na 20 minuten weer aan gaan, Apple CarPlay problemen enz.) Ik heb daar al een paar keer eerder in dit topic over geschreven.....

Uiteindelijk is het nog niet opgelost en morgen gaan ze me bellen hoe dit aan te gaan pakken. Ik ben benieuwd en mocht er een nieuwe Amundsen geplaatst gaan worden (wat ik hoop en eigenlijk niet meer dan normaal zou vinden), zou het dan technisch mogelijk zijn om er de nieuwste variant voor in de plaats te zetten? Met draadloos Apple CarPlay en de features die je ook in MY21 terug vind zoals de via de My Skoda app te bedienen gadgets?
Ik betaal er desnoods wel een meerprijs voor, zolang het gezeik maar een keertje afgelopen is met het huidige apparaat. Sorry, maar be er echt klaar mee :(

Ook hebben ze een achterbumper binnen werk deel vervangen, wat er voor gezorgd heeft dat de elektrische achterklep nu eindelijk netjes aansluit bij de rest van de carrosserie. Voorheen trok hij na sluiten, zichzelf nog bijna 'n halve centimeter naar binnen, wat er echt niet netjes uit zag. Opgelost dus en blij mee! :)

Verder is er weer gezocht naar een oplossing voor het lawaai dat de remmen maken bij langzaam remmend achteruit manoeuvreren. Omdat er een tijd geleden al van die gemodificeerde remblokken zijn gemonteerd, weten ze nu geen andere oplossing. Ook daarover nemen ze morgen weer contact met me op.

Keep you posted!

nakharry

Forumguru
Welke gadgets zou je dan kunnen bedienen via de My Skoda app @De Stip ? Ik heb de draadloze Apple Carplay, maar ik blijf het een karige app vinden en geen verschil na het samengaan van de 2 apps en update van een paar dagen geleden.

nakharry

Forumguru
Dan moet je het knopje wel lang ingedrukt hebben. Dat is toch niet iets wat per ongeluk gebeurt.

Het was inderdaad net of het knopje lang ingedrukt werd, vandaar ook het getik, maar nee niet per ongeluk. Het was op de verjaardag van mijn schoonvader. We hebben er met een boel mensen bij staan kijken en het was helaas niet de laatste keer dat het gebeurde.

Ik sprak hem net toevallig en het was destijds een massa probleem in 1 van de motoren of deursloten.. Ze hebben toen eerst de accessoires uitgeschakeld in de computer waardoor de afklem beveiliging ook niet meer werkte en daarna 1 of meerdere motoren vervangen.

En, werkt je navi + Apple CarPlay nu weer naar behoren?

@De Stip, mijn Navi op het virtuele cockpit is nog maar slechts 1x niet opgestart en de Apple CarPlay gaat ook veel beter, echter crashed het nog steeds. Ik heb dit ook bij de dealer gemeld, ze hebben de importeur om info gevraagd hoe het aan te pakken, echter heb ik hier nog niks op gehoord.

Bovenaan Onderaan