Karoq Vragen & Weetjes

@De Stip, ik kan er maar twee redenen voor bedenken.
Of ze hebben geen flauw idee hoe dit is op te lossen, of als ze het probleem moeten onderkennen dat het een veel te dure “vervang” actie is. Ik vermoed dat het een software fout is die ze niet onder de knie kunnen krijgen.

Als ze lullig willen doen hebben ze een stok achter de deur door aan te geven dat iOS 12 ondersteund wordt en niet hoger. Ik vond dit afgelopen week op de Skoda site toen ik de navigatie kaart aan het updaten was.

nakharry

Forumguru
@nakharry , dit zou moeten kunnen volgens de officiële Skoda site;

https://www.skoda.nl/skoda-connect/beschikbaarheid

Wellicht hebben we het over een verschillende app uit de tussen de bomen het bos niet meer zien apps. Maar dit zou met de app mogelijk moeten zijn met een MY21

Ik had 2 apps op mijn telefoon, waarvan er eentje was opgehouden te bestaan en samengevoegd zou worden met de andere MySkoda app.

Je kan zien of je auto vergrendeld is, de wagenstatus (m.a.w. wanneer er onderhoud plaats moet vinden). Dieper in het menu heb je meldingen, deuren en lichten (hier kan je ook je auto ontgrendelen op afstand als je je rijbewijs hebt getoond aan je servicepartner), wagenstatus, rijgegevens, parkeerpositie (waarbij je ook op afstand je auto kan laten knipperen en toeteren), routeplanner, wagenstatusrapport, gebiedswaarschuwing :arghh:, snelheidswaarschuwing :arghh:, en servicepartner (waar je tevens een werkplaatsafspraak kan maken).

Emergency call doet het alleen als je in de auto zit denk ik of automatisch bij een ongeval, maar zie het niet in de app.

Bedoel je dit @De Stip ?

sg1987

Lid
Ik lees hier een probleem met piepende remmen bij lichtjes remmen in achteruit.
Mijn Karoq heeft hier ook last van. Standaard remmen en de auto heeft nu 20k km. Ik had dit gemeld dat ze hier naar moesten kijken bij het onderhoud.
De oorzaak was zogezegd remblokjes die al wat versleten waren "maar nog niet versleten genoeg om te vervangen". Ik geloofde er niets van maar had geen goesting om erover te discussieren.
Is dit dan een gekend probleem bij de Karoq? Het is niet leuk om met zo'n nieuwe auto tijdens het achteruitrijden aan de schoolpoort alle aandacht naar je toe te trekken omdat je remmen zo'n hard geluid maken..

gokanovic

Nieuw lid
Klopt, heb ik ook last van en de km stand staat op 6.600!

Hoe kan ik mijn LED head lights toch handmatig afstellen? Als ik in het donker rijd, heb ik niet goed zicht op de (snel)weg, waarschijnlijk omdat de lampen automatisch te veel naar beneden gericht worden. Het mag wel een beetje hoger schijnen. Ik merk dat de straal veel te kort is in het donker. Hebben jullie er ook last van?

Laatst bewerkt door een moderator:

De Stip

Forumguru
@sg1987 en @gokanovic , het is echt knudde hè! Er is reeds een modificatie bekend voor de achter remmen en is bij mijn Karoq inmiddels uitgevoerd. Maar dat bedt geen oplossing en er is een ticket richting de importeur aangemaakt. Ik ben bang dat ik het antwoord al weet.... Iets met producteigenschap...... :nono:

hemi24

Forumguru
@De Stip : weet je zo ook hoe je deze modificatie kunt herkennen?

Op mijn Kodiaq heb ik regelmatig last dat 's morgens bij het wegrijden de handrem nogal luid losknapt; daarnaast heb ik bij het remmen op hogere snelheden op de Duitse Autobahn, alleen bij regenachtig weer, veel lawaai van de remmen.
Ik heb zo aan schijven nog niets kunnen ontdekken...

wakkie

Senior Member
@sg1987 heb ik ook last van, piepend/schurend geluid van de achterremmen. Stoort mij niet meer, maar het hoort niet. Treedt onregelmatig op, zowel bij droog als vochtig weer. Dealer inschakelen is verspilde moeite

hemi24

Forumguru
@wakkie : normaal heb ik geen problemen of geluiden van de remmerij, enkel dat bij het lossen van de parkeerrem dat deze luidruchtig losknallen en bij regen bij afremmen van hoge snelheid.

Piepen en schuren is een veelvoorkomende kwaal bij auto’s waar de remmen juist (te) weinig worden aangesproken...

JohnF

Lid
Die piepende remmen heb ik ook bij remmen tijdens langzaam achteruitrijden. Heb wel het idee dat het minder wordt na 2660km.

Tja, dan de MySkoda update... wat is dit slecht zeg. Nu staan er in de app ineens van 2 dagen verkeerde rijgevens. De datum en het vertrek tijdstip klopt, maar verder compleet verkeerde km standen. Ik heb beide dagen ongeveer 60 km met de auto gereden, maar volgens de app klopt dat niet.
Uitloggen en opnieuw inloggen helpt niet. CF437467-FE5E-4082-87CC-0697A982D14E.png

EdK

Forumguru
Nee joh dat klopt ook wel , dat zijn de gegevens van de karoq van je buurman !
Je moet ff op zijn app kijken voor jouw gegevens......

Simply clever....:D:dankje:

Klopt, heb ik ook last van en de km stand staat op 6.600!

Hoe kan ik mijn LED head lights toch handmatig afstellen? .......

@gokanovic, als je de motorkap opent dan zie je bij elke koplamp twee gele imbus doppen zitten. Aan de wielzijde is de hoogte verstelling van de mistlampen. Die aan de motorzijde is de hoogte verstelling van het dim -en groot licht.

Zoek in het donker even een leeg landweggetje op en stel ze zelf af. Is zo gebeurd. Mijn lichtveld is met tientallen meters verbeterd zonder anderen te verblinden.

Laatst bewerkt door een moderator:

ertromp

Forumguru
Waar ik wel nieuwsgierig naar zou zijn bij het aanbrengen van die motorkapdempers is dit:

kar-hdamp31.jpg

Die schuimen stukken moet je weghalen bij de zijschermen. Wat is effect hiervan :pieker: Geluid extra? Of vuil? Misschien als degene die reageert op de post van @De Stip daar ook uitsluitsel over wil geven.

De Stip

Forumguru
@ertromp , jij kunt mijn gedachten lezen! Ik stelde mezelf dezelfde vraag toen ik de foto's bekeek. De set heb ik 2 weken geleden reeds besteld, maar ze liggen volgens track & tracé nog steeds bij een GPS punt om verscheept te worden.
Maar op moment van bestellen stonden deze foto's er nog niet op......

Overigens heb ik hier nog wel een setje van Ali express liggen. Daar zat geen handleiding bij en mistte een paar onderdelen....

EdK

Forumguru
Die schuimen stukken moet je weghalen bij de zijschermen. Wat is effect hiervan
Bij de yeti moest ik ze inderdaad weghalen omdat anders de kap niet dichtging of de boel forceerde.
Maar nu bij de Fabia zitten ze er nog gewoon tussen en heeft verder geen effect op sluiten van de kap.
Beide zijn aangeschaft bij superskoda en mag aannemen dat het dezelfde leverancier voor hun is.
Ik zie verder geen extra vuil tov de Yeti toendertijd
En mbt eventuele resonantie van kap heb ik daar bij de yeti toen ook niets van gemerkt dat dit extra was geworden.

Even een andere vraag (ik weet dat er een led topic is); kan ik ervan uitgaan dat de knipperlicht lampen achter zelfde type zijn als bij de Octavia (BAU15S)? Ik wil de lampen nl. vervangen door led varianten maar bij de leveranciers van die dingen is de Karoq nog niet opgenomen in lijstjes.
De remlichten zijn wel alle drie led toch?

Ps: kan mijn auto woensdag 23 mei ophalen bij van Mossel in Waalwijk.. Moest er verlof voor nemen, maar het is een leuke bestemming ;)

@Frankie, ik heb er zulke in zitten. Werken prima, geen foutmeldingen.

€ 2,39 25% Off | 2x Auto Signaal Licht T15 W16W Led Lamp Rood 4014 Led Verlichting Canbus Geen Fout High Power Wit Dc 12V Reverse Back Parking Lampen

https://a.aliexpress.com/_BP1hbW

Hallo, weet niet of ik hier op de goede plek ben, anders word ik vast wel gewezen op de juiste plek. Vraag; ik krijg volgende week een Karoq Sportsline Business. Onze huidige auto is een Octavia combi uit 2016, passen de winerbanden van onze huidige auto ook op de Karoq. Zie dat de steekmaat hetzelfde is. Hoor graag van jullie, alvast dank!

hemi24

Forumguru
@XIL98DYQ : Steekmaat is hetzelfde en de ET-waarde wijkt ook niet veel af, alleen heeft de Karoq banden met een grotere buitendiameter.

Velgen zou je dus wel weer kunnen gebruiken, maar dan met ander rubber erom...

Voorbeeld voor 17"

Octavia : Velgmaat: 7x17 ET49; Bandmaat: 225/45 R17 (diameter ca. 635mm)

Karoq : Velgmaat: 7Jx17 ET45; Bandmaat: 215/55 R17 (diameter ca. 670mm)

Iemand een Karoq met 3 sleutels?
Wel besteld icm personalisatie, elektrische stoelverstelling en geheugen. Maar bij aflevering twee sleutels. Zit nu te wachten op de 3e sleutel. Vraag is of dat weer zo een lelijke lompe klapsleutel is of een compactere.
De dealer weet het in elk geval niet

@Kwark, ik heb drie sleutels, maar geen elektrische stoelen. Verder zie ik ook geen automatische gepersonaliseerde instellingen in het virtuele dashboard en radio veranderen.
Ps. Het is dezelfde klapsleutel als die je al hebt.

Bovenaan Onderaan