Kentekenplaat vervangen

res-q

Senior Member
Ik heb er eentje gehaald bij de Brezan, volgens mij iets van €1,79. Met 2 schroefjes vast, in 5 minuten gebeurd :)

WouterVdV

Actief lid
Gewoon bij je bestelling aangeven. Luxe kentekenplaten en kentekenplaat houder ZONDER reclamerommel. Of, 20% reclamekorting.... :D
Garage Het Rietje in Kapellen (België) plakt zelfs een sticker 'HET RIETJE' op de achterraam. Hebben ze toch zo gedaan bij een collega van me, net boven zen achter ruitenwisser. Mochten ze er al meteen terug afhalen van mij :D

svdm

Senior Member
Overigens helpt vastzetten van de kentekenplaten niet alleen tegen diefstal maar ook tegen verlies, als je bijv. de auto wel een door een wasstraat haalt, of door hoog gras rijdt. In plaats van popnagels zijn een paar simpele schroefjes ook nog een optie, zal iets minder helpen bij diefstal, maar als ze niet persé jouw kentekenplaten willen hebben, pakken ze dan al snel de volgende, voor wasstraat en dergelijke is er geen verschil tussen een paar schroeven of een paar popnagels.
Ik heb het wasstraat debacle nu zelf ook meegemaakt.

Belt mijn buurman vanochtend aan met de melding: "Volgens mij hebben ze je kentekenplaat gejat!" En ja hoor, aan de voorzijde geen kentekenplaat meer te zien! Achterop zat-ie echter nog wel, dus begon me af te vragen waarom een dief dan ook niet even met een simpele klik de plaat van achteren had gedemonteerd.

Gisteren de auto door de wasstraat (Trumpi, Breda) gehaald en daar bleek het dus zijn misgegaan. Werd direct vriendelijk geholpen toen ik 'm op ging halen, want de medewerker heeft direct de platen (gratis) gepopnageld. "Gebeurt wel vaker", zei hij, dus dan zetten we ze meteen goed vast voor je! Hij had alleen geen gele dopjes meer, maar die krijg ik nog van hem als ik de volgende keer op bezoek kom. Geweldig!

svdm

Senior Member
Inderdaad! Stond er ook wel even van te kijken. Maar het is dan ook niet zomaar een wasstraat. Je krijgt zelfs een gratis kop koffie, thee of ijskoud water bij elke wasbeurt + je kan je schoenen gratis laten poetsen (met zo'n apparaatding). 'Personal touch' noemen ze dat!

Cordoba

Forumguru
@svdm Netjes opgelost door het personeel van de wasstraat, maar maakt ook duidelijk dat je in een wasstraat echt wel risico's op swirls hebt. (ik heb nog nooit gehoord dat iemand met handmatig wassen zijn kentekenplaat uit de houder kwam).

• Leuk
Waarderingen: CDK

svdm

Senior Member
Tja.., ik neem dat voor lief. Wij mogen in de straat waar ik woon onze auto's niet wassen, dus mijn keuze is simpel: wasstraat. Als het 100% mijn eigen auto was, had ik er wellicht anders over gedacht.

Cordoba

Forumguru
Dat verbod om auto's op straat te wassen volgens de plaatselijke APV, is eigenlijk overal alleen van toepassing voor bedrijven/mensen die het commercieel doen. Vaak worden berichten in de pers geplaatst waarin de indruk wordt gewekt dat het verbod ook geldt voor een particulier die zijn eigen auto voor de deur wast (plaatselijke carwash bedrijven zijn daar heel blij mee). Alle APV's zijn op basis van dezelfde standaardregels, dus wijken minder af dan je zou denken. Een paar jaar terug heb ik op een ander forum naar aanleiding van een discussie hierover en een bericht van een deskundige, me er eens in verdiept, maar dat harde verbod wordt wel gesuggereerd, maar ben ik nog niet werkelijk tegengekomen.

Overigens is er wel een uitzondering: terrein dat particulier eigendom is, of eigendom van bijvoorbeeld een VvE (vereniging van eigenaren), daar kunnen wel andere regels gelden, en soms ook met goede reden.

Mijn advies: lees de website van je gemeente er eens op na, dan kom je waarschijnlijk tot hele andere inzichten.

Bovenaan Onderaan