Kentekenplaat vervangen

Canon-Eye

Forumguru
Baas op eigen oprit, gelukkig... dus als ik daar zin heb, dan maak ik ter plekke m'n ruiten, lampeglazen en eventueel ook de wielen schoon. Ziet-ie er meteen een heel stuk frisser uit.
Voor de auto als geheel ga ik echter meestal toch naar de wasstraat, uit "efficiency"-overwegingen... :)

tha a

Senior Member
bij ons is het ook expliciet niet toegestaan ivm bovengrondse afvoer van "hemelwater". Dus APV of niet: je krijgt er gewoon een boete voor van een overijverige BOA.

• Leuk
Waarderingen: svdm

dirkkroneman

Forumguru
Maar daarom zijn er ook genoeg wasboxen waar je hem gewoon met de hand kan wassen ;) Geen excuus om hem door de krasstraat te halen :tongue:

• Leuk
Waarderingen: svdm

Cordoba

Forumguru
@tha a als niemand die BOA een halt toeroept wel, als een BOA in zijn hemd staat door onterecht uitgeschreven boetes, en zeker als dat vaker gebeurd, dan komt op een gegeven moment het hele BOA-gebeuren ter discussie te staan.

CDK

Forumguru
ik was gewoon lekker op straat met de tuinslang er bij :D:jaja: of dat nu wel of niet mag!:jaja:

Desperado

Forumguru
Hier worden in de nieuwe wijken vuil en schoon water gescheiden opgevangen. En aangezien auto wassen met zeep gebeurt is dit vuil water en dat mag dus niet meer op straat gedaan worden.

CDK

Forumguru
Dan zijn er altijd nog wasboxen waar je het met de hand kan doen, dus is een krasstraat nog steeds niet nodig. ;)

Canon-Eye

Forumguru
Dan zijn er altijd nog wasboxen waar je het met de hand kan doen, dus is een krasstraat nog steeds niet nodig. ;)
Moet je het natuurlijk wel met de hand willen doen, hè - en daar heb ik meestal toch echt geen zin in (althans niet de hele auto, hooguit effe de ramen en lampeglazen, en héél soms ook de wielen).
Die auto is er vooral voor mij, en niet andersom... :)

Cordoba

Forumguru
Hier worden in de nieuwe wijken vuil en schoon water gescheiden opgevangen. En aangezien auto wassen met zeep gebeurt is dit vuil water en dat mag dus niet meer op straat gedaan worden.

Dat is inderdaad het onzin verhaal, of wat je ook wel hoort: er spoelt olie/vet, verontreiniging mee met wassen. Ten eerste zijn eigenlijk tegenwoordig alle autoshampoo's biologisch afbreekbaar, dus als dat ongereinigd in het oppervlaktewater terecht komt, is dat geen probleem. Voor het echt in het oppervlaktewater terechtkomt, zal het al sterk verdund zijn, en die sporen van shampoo lossen zichzelf op. Het verhaal van vuil/vet/verontreiniging is ook een onzin verhaal, want het overgrote deel van dat vuil komt juist van de straat, en als het niet op je auto terechtgekomen was, was het met een regenbui allang in de hemelwater-afvoer terechtgekomen. Ook vet/olie sporen: bij een slecht onderhouden auto, zullen er best wat sporen in het gebruikte waswater te vinden zijn, maar bij een stevige regenbui, of een ritje door de regen heb je dat evengoed. Het echte probleem is dat tegenwoordig steeds meer beleid gemaakt wordt met de onderbuikgevoelens als referentie, wetten die geschreven zijn met kennis van zaken, en enig besef van wat er werkelijk in de maatschappij gebeurt, zijn steeds meer uitzonderingen binnen het Nederland van vandaag.

Desperado

Forumguru
Zo had ik het nog niet bekeken. Is geen speld tussen te krijgen. Inderdaad spoelt alle andere vuiligheid van de straat er ook gewoon in. Gelukkig woon ik niet in zo'n milieuwijk, maar als ik er zou wonen zou ik dit uitprinten en uitdelen in de buurt :D

Cordoba

Forumguru
Hier worden alle delen van de oude riolen die vervangen worden, direct vervangen door gescheiden systeem, zo krijgt het oude enkele systeem wat lucht, en stroomt de boel minder snel over bij hevige buien.

Kiekerjan

Forumguru
@Cordoba Dus ik zou geld van de gemeente moeten krijgen als ik mijn auto op straat was en het vuil zo "teruggeef" aan de natuur?

En dat allemaal in het topic over een kentekenplaat vervangen...

Bovenaan Onderaan