Kessy sleutel niet meer in auto na starten

Heel fijn met uitladen van de boodschappen... Ik met de sleutels naar binnen om de boodschappen in de keuken te zetten en mijn vrouw de auto parkeren. Geen gedoe met sleutels, want de motor draait gewoon door...

Hahaha, gelukkig hebben we straks park assist.... Is mijn vrouw ook wat sneller. Ik hoor altijd "schat, doe jij de boodschappen? De tassen zijn zo zwaar".... Heb ik dat :banghead:

CDK

Forumguru
@Noord26, startonderbreker heeft niets met de batterij in je afstandsbediening te maken, daar zit een chip in en die heeft geen stroom nodig

Gieliovd

Forumguru
Dat is weer een mooie functie van KESSY wat ik voor ogen had. In de winter starten, deuren op slot, ff warmdraaien en wegrijden.

Ja, slecht voor je motor. Ja, slecht voor het milieu. Zo zie je maar wat het met een mens doet als het "niet van je eige is".... En het milieu, dan denk ik maar aan de veerboot tussen Italië en Tunesië en dan heb ik geen illusies meer.

Cordoba

Forumguru
:mad: Uitleg over de startonderbreker is blijkbaar niet gepost (waarschijnlijk vergeten op de knop te klikken), maar ik zie dat Corné het al zeer compact heeft weergegeven.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gieliovd

Forumguru
De chip, werkt normaliter, op een inductieve ring in je contact. Hoe werkt dat met KESSY dan? Die blijft t.a.t. in je jaszak...

CDK

Forumguru
@Gieliovd, deuren op slot als de motor loopt en niemand in het voertuig aanwezig is gaat ook niet lukken

CDK

Forumguru
@Gieliovd, aangezien je centrale deurvergrendeling hebt en geen sleutelgat in je deur (alleen voor nood verstopt onder het kunststof van je deurgreep) is dat niet mogelijk

Canon-Eye

Forumguru
Wat als de batterij van je sleutel dan volledig leeg is als je aan het rijden bent?
Hééft zo'n sleutel eigenlijk wel een batterij?
Of zit er een passieve chip c.q. transponder in zoals een RFID chip, of de chip op je bankpas?:arghh:

Badnews

Senior Member
Bij toyota zit er een batterij in, gaat 3 jaar mee ongeveer. Met de sleutel kan je bij problemen de auto in, en dichtbij contact kan je starten (zonder battterij).
Neem aan dat VAG hetzelfde techniek gebrukt

Antera

Donateur
De batterij is alleen nodig voor het alsnog met de knoppen openen en sluiten van de auto. De chip heeft geen batterij nodig aangezien de auto het signaal verzend en op zoek is naar de sleutel en zodra deze in zijn bereik komt werkt kessy. (elke sleutel krijgt met het programmeren op de auto een unieke versleutelde code )

De chip is namelijk een kleine capsule van glas bij VAG en bij andere merken zit deze in een goedje gegoten. Het lullige is dus dat als kessy zijn werk niet goed doet dat men dus de auto kan meenemen naar waar hij wil. Lekker anti diefstal dan.

Meen dat er wel een nood procedure is om de auto zonder pasje te starten maar precies weet ik het niet dit in zeer uiterste nood

Bij Renault gaat het openen niet als de batterij leeg is (normaal gaat het slot eraf als je de auto met de handgreep open doet). Heb de auto nu iets meer dan 2 jaar en 2 lege batterijen gehad.

leo442

Forumguru
Wat mij verbaast, is dat de startonderbreker blijkbaar niet ingrijpt. Bij een auto met een 'gewone' sleutel, wordt de sleutel gelezen door de leesring bij het contactslot, en als de auto de chip niet herkent (door kapotte leesring of kapotte chip, of iets anders) dan valt binnen 2 seconden de motor uit, doordat de startonderbreker wordt geactiveerd.

Blijkbaar is een Kessy systeem veel makkelijker om mee weg te komen als de sleutel in de auto is geweest.

Als je de mogelijkheid zou hebben om een normale sleutel ,tijdens het lopen van de motor, uit het contactslot te kunnen halen zal de motor ook gewoon blijven lopen! Tijdens het starten hoeft de chip in de sleutel even in de buurt te zijn van de leesspoel, loopt de auto eenmaal kan je ook met de chipsleutel gewoon uit de auto lopen en blijft deze gewoon doordraaien ( als men bv start met een gekopieerde sleutel zonder chip).

Wild Chocolate

Senior Member
Best kort eigenlijk.
Ik reed ooit 7 jaar met een Polo 1995, de batterijen van beide afstandbedieningen zijn in die tijd niet vervangen.

Maar een afstandsbediening zendt alleen een signaal uit wanneer je op het knopje drukt. Een KESSY sleutel moet constant een (zwak) signaal uitzenden, anders ziet de auto hem niet.

Noord26

Forumguru
Volgens mij zendt de auto het signaal uit naar de sleutel. Hoe verklaar je anders dat wij zonder een batterij te wisselen met dit systeem 8 jaar probleemloos hebben gewerkt. 8 jaar een signaal uitzenden op een knoopcel?

Canon-Eye

Forumguru
Een KESSY sleutel moet constant een (zwak) signaal uitzenden, anders ziet de auto hem niet.
Een KESSY systeem met zo'n set-up deugt domweg niet. In zo'n sleutel hoort - zoals Noord26 ook aangeeft - een passieve chip (RFID-achtig) die geen eigen energiedrager nodig heeft.

Bovenaan Onderaan