Skoda liefhebber 1
Forumguru
Heel fijn met uitladen van de boodschappen... Ik met de sleutels naar binnen om de boodschappen in de keuken te zetten en mijn vrouw de auto parkeren. Geen gedoe met sleutels, want de motor draait gewoon door...
Die begrijp ik niet!@Gieliovd, deuren op slot als de motor loopt en niemand in het voertuig aanwezig is gaat ook niet lukken
Hééft zo'n sleutel eigenlijk wel een batterij?Wat als de batterij van je sleutel dan volledig leeg is als je aan het rijden bent?
Best kort eigenlijk.gaat 3 jaar mee ongeveer
Wat mij verbaast, is dat de startonderbreker blijkbaar niet ingrijpt. Bij een auto met een 'gewone' sleutel, wordt de sleutel gelezen door de leesring bij het contactslot, en als de auto de chip niet herkent (door kapotte leesring of kapotte chip, of iets anders) dan valt binnen 2 seconden de motor uit, doordat de startonderbreker wordt geactiveerd.
Blijkbaar is een Kessy systeem veel makkelijker om mee weg te komen als de sleutel in de auto is geweest.
Best kort eigenlijk.
Ik reed ooit 7 jaar met een Polo 1995, de batterijen van beide afstandbedieningen zijn in die tijd niet vervangen.
Een KESSY systeem met zo'n set-up deugt domweg niet. In zo'n sleutel hoort - zoals Noord26 ook aangeeft - een passieve chip (RFID-achtig) die geen eigen energiedrager nodig heeft.Een KESSY sleutel moet constant een (zwak) signaal uitzenden, anders ziet de auto hem niet.