Kessy sleutel niet meer in auto na starten

Badnews

Senior Member
Kessy is een van de opties die ik dus niet meer wil missen. Heb nu 4 jaar nooit een sleutel gebruikt, en wil niet ineens weer een sleutel hebben. Mijn alternatieve keuze (Jetta Hybrid en prius+) stond die ook gewoon op de lijst voor mij.
Geen gedoe met sleutels. Mijn huidige sleutel is wel bijna leeg, maar auto moet toch naar de garage voor een keurig a.s. vrijdag, dus kunnen ze gelijk batterij wisselen (al is het redelijk simpel)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Denk dat wij het toch eens aan een blik gaan onderwerpen als corne langs komt hier en hij dat goed vind.

hemi24

Forumguru
Nog even een kleine afdwaling: bij mijn huidige Ford, werkt het electronisch stuurslot ook op de aanwezigheid van de sleutelloze sleutel in de auto...

Zo vraag ik me af hoe je in de auto komt als je ab leeg is van de sleutel. Zie tot op heden namelijk geen regulier gat in het portier waar de sleutel in zou kunnen?!

Badnews

Senior Member
Inderdaad.. Als je auto iets ineens NIET meer doet door een batterij, stuurslot inschakeld, uitschakeld whatever...zou NOOIT mogen rijden.
Dus relax, het is een VEILIG systeem.

MaRco2

Forumguru
Is echt fantastisch, werkt alleen aan de kant waar je zelf staat.

Dus ik bij l.v. portier en rechts laten open doen, werkt blijkbaar niet.

MaRco2

Forumguru
Voor de zekerheid nog eens laten testen. Geen idee of te snel opentrekken/grijpen de elektronica voor is.:)

Herman Janssens

Senior Member
Ik meen gelezen te hebben dat je zelf kunt indtellen voor welke portieren Kessy mag werken: het bestuurdersportier alleen, de beiden voorportieren alleen of alle portieren. Het is inderdaad wel zo dat Kessy werkt bij het portier dat zich binnen het detectiebrreik van de Kessy bevindt.

MaRco2

Forumguru
Volgens het boekje kon het , dacht ik, alleen bij de voorportieren en achterklep (werkt ook zo als je er zelf bij staat). Die CAR instellingen eens gaan bekijken wat er nu wel en niet kan.:)

CDK

Forumguru
Werkt idd alleen bij de voorportieren en achterklep, uitsluitend aan de kant waar je staat met sleutel, het is instelbaar welke deuren er van slot afgaan, bij mij haat alles van slot. bij gebruik achterklep gaat het voertuig volledig automatisch op slot na het sluiten van de achterklep, ligt je sleutel in de kofferbak? Dan gaat direct de achterklep weer open.

Greetz Corné

MaRco2

Forumguru
Standaard(?)instelling op die manier, denk ik.

Achterklep openen is alleen klep en niet deuren van slot (ervaring tot op heden) en bij de betreffende deur gaat alles van slot (normale cpv ontsluiting).

Wel handig bij het laten liggen van de sleutel.............:)

Traktor

Nieuw lid
Werkt idd alleen bij de voorportieren en achterklep, uitsluitend aan de kant waar je staat met sleutel, het is instelbaar welke deuren er van slot afgaan, bij mij haat alles van slot. bij gebruik achterklep gaat het voertuig volledig automatisch op slot na het sluiten van de achterklep, ligt je sleutel in de kofferbak? Dan gaat direct de achterklep weer open.

Greetz Corné
Dit vroeg ik me echt af met de achterklep aangezien ik er 10x per dag er in moet wezen. Zou het mij niks lijken om elke keer naar je voorportier te moeten rennen (lopen) om de auto op slot te doen.
Dus dat word mee bestellen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Lodewijk

Actief lid
Had de kessy sleutel in mijn jaszak in de auto, hangend aan het haakje achter bestuurdersstoel. De auto sloot normaal af, met de sleutel binnen. Helaas niet meer open te krijgen. Dus toch oppassen met sleutel binnen. Daarna, met de reservesleutel in de aanslag nog eens proberen te simuleren met de sleutel binnen en ikzelf buiten. Maar toen sloet de 03 niet meer af. Zoals het hoort natuurlijk...

Bovenaan Onderaan