KESSY vergeten in te bouwen

WTF...... Kessy vergeten?? :mad: Ja doei, laat ze maar iets anders verzinnen.... Nieuwe auto bouwen en in de tussentijd de RS als "leenauto" krijgen.... :D
 

Noord26

Forumguru
Je hebt iets besteld. Dus als ze zeggen dat het achteraf niet mogelijk is, nieuw leveren. Hun fout- helaas. Beide partijen zetten de handtekening onder wat er geleverd gaat moeten worden.
 

Remakil

Forumguru
Ze kunnen wel achteraf zo'n systeempje inbouwen waarmee je zonder sleutel de auto kunt starten (op afstand zelfs) en je deuren kunt openen, zonder klink te gebruiken. Zie je regelmatig op tv, bij zo'n auto verbouwing...
 

JeroenV19

Nieuw lid
Dealer zat nog te wachten op een officiele verklaring van skoda NL en zou mij dan nog een update geven. Achteraf inbouwen is in ieder geval niet mogelijk...

Duidelijk is wel dat er iets goed mis is gegaan in de Quality Assurance bij de fabriek...

Ben benieuwd of er meer auto's die binnenkort worden geleverd hetzelfde probleem hebben.

Ik weet dat de EBL van @VWim vorige week ook zonder KESSY is geleverd....
Je bent dus niet de enige...
 

hemi24

Forumguru
Als je het mij vraagt weer typisch zo'n dwaling van Pon, waarbij opties spontaan uit de uitrustingsniveaus verdwijnen of worden wegbezuinigd...
 

rdrummen

Senior Member
Ik zou auto dan niet accepteren! Kessy is toch wel een uitgebreid systeem en zoiets kies je niet voor niks (werkt heel fijn trouwens).
Het niet leveren daarvan gaat toch een heel stuk verder dan (bijv.) het "missen" van de Dynamic-dakspoiler, ik noem maar iets.
Nee, zonder Kessy is het geen volwaardige EBL, dus komt niet overeen met hetgeen je besteld had.
 

VWim

Forumguru
Ik weet dat de EBL van @VWim vorige week ook zonder KESSY is geleverd....
Je bent dus niet de enige...
Voor zover ik heb begrepen zijn er 60 voertuigen geleverd in EBL uitvoering zonder KESSY. Pon bezint zich nog op een oplossing. Feit is, voertuig is niet conform de overeenkomst geleverd, dat betekent een in ingebrekestelling met verzoek tot nakoming van de overeenkomst. Ik weet inmiddels dat het technisch mogelijk is om het achteraf in te bouwen. Het neemt echter wel behoorlijke kosten met zich mee.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Maar je hebt de auto wel geaccepteerd? De cataloguswaarde van de auto zoals geleverd is toch heel anders dan besteld en dat heeft toch consequenties voor je leasebedrag?
 

VWim

Forumguru
Ik heb de auto in ontvangst genomen in afwachting van de door Pon geboden oplossing. Is de oplossing niet bevredigend dan lever ik de auto inclusief bijbehorende sleutel weer in. In de aflevering is wel een opmerking geplaatst dat Kessy ontbreekt.
 

nd1982

Nieuw lid
Heel apart.. Ik heb de auto wel in ontvangst genomen, weer 7 maanden wachten trek ik niet.. Ben benieuwd hoe de dealer en pon dit gaan herstellen. Achteraf inbouwen lijkt me niet makkelijk.
 

Darkside

Forumguru
Hier hetzelfde. Mijn dealer wist mij te vertellen dat kessy niet leverbaar is gebleken i.c.m. safety pakket..
Lijkt me een beetje onzin. En een verhaal om er maar snel en makkelijk van af te zijn.

Verder is er ergens in de Keten een fout opgetreden. Die zou gewoon netjes opgelost moeten worden.
Als het achteraf is in te bouwen dient dat gewoon te gebeuren. De kosten zijn dan voor de partij die de fout begaan heeft lijkt me.
Wel kan de dealer of PON je iets aanbieden waardoor je afziet van Kessy tegen een vergoeding of korting. Dat scheelt hun kosten en als beide partijen daarmee instemmen is dat een prima oplossing.

Wat betreft de catalogus waarde van de auto zonder Kessy zal die volgens mij niet zo heel veel lager zijn.
De EBL zit 'vol' met zaken die geleverd worden tegen een sterk gereduceerde prijs.
Je kan dus niet zo maar korting krijgen op het bedrag wat Kessy Los zou kosten.
Het is lastig de echte waarde vast te stellen. Voor jou kan Kessy van groot belang zijn. Maar wat is de waarde daar van nu je het 4 jaar (gemiddelde lease termijn) zou moeten missen? €10,- per maand?
Ik zou dat voor mezelf niet zo snel kunnen bepalen. Ik weet wel dat ik graag Kessy zou hebben.
En dat een van de redenen is om voor een EBL te kiezen.
De lease maatschappij heeft met mijn redenen echter niet zo veel te maken. Ik zou iig wel duidelijk maken voordat ik de auto mee zal nemen dat dit onder voorbehoud is.
Ik hoop dat alle partijen er goed uitkomen. En ben benieuwd naar de uitkomst.
 

nd1982

Nieuw lid
Zodra we eruit zijn zal ik jullie wel even updaten.. Los van dit is het natuurlijk een fantastische auto..!
 

okerikioki

Nieuw lid
Ben benieuwd of het überhaupt wel mogelijk is om de auto te weigeren vanwege ontbrekende opties...

Ik begreep van de dealer dat er sprake zou zijn van een verlaging van de cataloguswaarde van 500 euro. Aangezien ik daar niets aan heb omdat de auto binnen mijn leasebudget valt (ok bijtelling is 100 euro per jaar lager :tegek:) heb ik toen maar voorgesteld om accessoires uit te kiezen voor dat bedrag...

Mijn dealer wist te vertellen dat achteraf inbouwen niet mogelijk is, maar @VWim is blijkbaar anders geïnformeerd...
We wachten dus maar even op de officiële reactie van PON.
 

VWim

Forumguru
Zodra we eruit zijn zal ik jullie wel even updaten.. Los van dit is het natuurlijk een fantastische auto..!
Toch realiseer ik me iedere keer dat ik naar de auto loop hoe handig het zou zijn als hij uit zichzelf zou openen. Vooral als ik even in de kofferbak moet zijn... De beste oplossing is nakoming van de overeenkomst.
 

VWim

Forumguru
Nee, ik heb ten aanzien van het inbouwen geen ander bericht ontvangen. Ik heb wel een bedrijf gevonden dat het achteraf in kan bouwen. De fabriek zou hiervoor echter geen ondersteuning leveren. Is wat mij betreft ook geen probleem, dan zetten ze de auto op transport naar de fabriek en dan bouwen ze het daar alsnog in.
 
Bovenaan Onderaan