KESSY vergeten in te bouwen

serum

Forumguru
Dat is natuurlijk ook een oplossing van PON. Gewoon KESSY van de optie lijst halen. Zijn er ineens 60 auto's conform specs afgeleverd.

Kan me niet voorstellen dat dit aan de orde is; op de site en in de huidige brochure staat nog een prominente vermelding van KESSY op de EBL. Ergens bij het invoeren of fabriek is een flater geslagen (en een hele dikke ook, in mijn beleving, waarvoor jij onmogelijk op de blaren kan zitten). Wellicht met de verschillende uitvoeringen voor de verschillende landen.

Valt me wel op dat de dealer heel makkelijk schermt met het verhaal 'achteraf inbouw is niet mogelijk' technisch kan alles..

Ik heb geen idee hoe sterk je juridisch staat, maar mijn eerste actie zou zijn om de auto te weigeren en het probleem bij de dealer/importeur neer te leggen. Je kiest een auto op basis van een aantal criteria. Het is de opsomming van de opties, afgezet tegen de prijs, die voor doorgaans een doorslaggevende factor zijn voor de autokeuze. Je moet er 5 jaar in rijden, ik zie 400e niet eens als een poging voor een tegemoetkoming.. dat is 21ct per dag aan tegemoetkoming voor een functie die je bewust hebt gekozen voor het praktisch gemak.
 

Francois77

Actief lid
Wat ik eigenlijk nog niet gezien heb (of gewoon domweg overheen gelezen) of het auto's betreft met een bepaalde productieweek/dag.

Hmmm :pieker: toch de dealer maar een mail sturen voor opheldering. De mijne staat nu geruime tijd in Leusden en zal elk moment bij de dealer moeten binnenkomen, al dan niet met KESSY:mad:.
 

henriz

Forumguru
@serum
:jaja: Herkenbaar. Ik heb eerst een offerte laten maken bij een andere Skoda dealer. Die had een kalere Octavia in de aanbieding (Greenline: al bestelde auto's).
De huidige dealer had dezelfde auto met Functie- en Technology pakket en Kleuren maxidot. KESSY gaf de doorslag.
 

hennink

Nieuw lid
@hennink : bedoel je dat KESSY helemaal verwijderd is uit de Elegance Businessline? Zou het zoveelste voorbeeld zijn van artikelen die eenzijdig door of importeur of fabriek verwijderd worden...
Ze zijn het vergeten in de fabriek te monteren.......volgens de dealer

Dat gaat er bij mij niet in,
Mijn auto stond eerst ingepland voor week 7 volgend jaar en werd ineens naar week 51 teruggehaald. Volgens mij gewoon voorraad probleem rondom kessy... Waar ze of tijdens productie pas achterkwamen of genegeerd hebben.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb geen idee hoe sterk je juridisch staat, maar mijn eerste actie zou zijn om de auto te weigeren en het probleem bij de dealer/importeur neer te leggen. Je kiest een auto op basis van een aantal criteria. Het is de opsomming van de opties, afgezet tegen de prijs, die voor doorgaans een doorslaggevende factor zijn voor de autokeuze.

Als je Kessy los toegevoegd hebt aan een auto als optie heb je denk ik eerder kans van slagen dan nu, waarbij KESSY onderdeel is van een complete auto. Je kunt de optie bijvoorbeeld ook niet weglaten als je een EBL uitvoering kiest.

KESSY stat overigens nog altijd in de prijslijst als zijnde onderdeel van de EBL uitvoering:

http://www.fleetwise.nl/sites/default/files/downloadable/files/Prijslijst Octavia Businessline per 1 november 2013 (1).pdf

Ik weet niet wat er in de "kleine lettertjes" staat, maar ik denk dat het vrij lastig is om een auto op een dergelijk onderdeel te weigeren. Dit neemt niet weg dat je op een juiste manier gecompenseerd dient te worden.

Waar ik nu echt benieuwd naar ben is of de optiecode (4F2 volgens http://vag-codes.info/files/options/vag-option-codes.pdf) voor keyless entry wel op de sticker met alle opties staat? Als dat zo is dan heeft er echt iemand zitten slapen in de fabriek.
 
Laatst bewerkt:
Voor mensen die dit aan de hand hebben zou het handig zijn om de papieren in te zien die in de auto liggen als ze van de trailer afkomen. Zal vast wel op staan wat er ingebouwd is, zou moeten zijn. Kopietje maken lijkt me handig als je een discussie wil aangaan met de dealer.
 

RefleCs

Forumguru
Voor diegenen die nog moeten gaan bestellen dus expliciet in het koopcontract op laten nemen als er ook maar iets van het bestelde ontbreekt dat je dan de auto mag weigeren. Je tekente er beiden voor dus lijkt me redelijk bindend. Willen ze daar niet aan dan zou ik de showroom weer uitwandelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kopietje maken lijkt me handig als je een discussie wil aangaan met de dealer.
Daarvoor zul je die papieren dan toch eerst in handen moeten zien te krijgen.
Ga je in hinderlaag liggen bij de dealer tot de trailer aankomt? :)
(Kouwe bedoening trouwens, in dit jaargetijde :( )
 

Emil Verwoerd

Nieuw lid
Ik ben helaas ook de pineut. Echter heb ik nog niks gehoord over het ontbreken van de front assist. Hou maar weinig over zo van de originele bestelling.

Ga dan ook niet akkoord met de tegemoetkoming
 

Maik

Actief lid
Ik ben helaas ook de pineut. Echter heb ik nog niks gehoord over het ontbreken van de front assist. Hou maar weinig over zo van de originele bestelling.

Ga dan ook niet akkoord met de tegemoetkoming
Kan ik me iets bij voorstellen.... Je verheugd je op een auto met diverse luxe, welke toch ineens blijkt te ontbreken :( Succes....
 

Emil Verwoerd

Nieuw lid
Octavia: ontbrekend KESSY systeem



ŠKODA Auto heeft ons geïnformeerd dat er door een systeemfout een beperkt aantal Octavia modellen gebouwd wordt zonder het KESSY systeem. Helaas betreft dit ook een of meerdere auto's die door u zijn verkocht. Een overzicht van deze auto’s treft u in de bijlage aan.

Het is niet mogelijk om KESSY achteraf in te bouwen. Wij verzoeken u uw klanten te informeren. Pon Mobiel biedt u een ondersteuning van € 500,- (incl. BTW) op iedere auto waarop het KESSY systeem niet is geleverd. Middels de code CKE ontvangt u op niet-gekentekende auto's deze compensatie op factuur. Voor reeds gekentekende auto's zal deze ondersteuning automatisch worden uitgekeerd binnen drie weken.
 

MarcoO2

Forumguru
Let wel: die € 500,00 is een ondersteuning vanuit PON naar de dealer. Daar ben jij als klant van de dealer niet aan gebonden. Het staat je vrij een hogere en/of andere invulling te bedingen. Alleen zal het eventuele surplus uit de zak van de dealer moeten komen (die op een EBL al vrij weinig marge heeft), dus die zal dat alleen doen als hij het bestendigen van de klantrelatie belangrijk genoeg vindt.
 

thakawa

Nieuw lid
naast die financiele tegemoetkoming lijkt het me meer dan schappelijk als ze ook wat met de catalogus prijs doen dan. Die van mij staat al 3 weken bij Pon, ook een EBL. Nog geen nieuws gekregen over Kessy. Ben nog erg in dubio wat te doen als het ook die van mij betreft..... Ben inmiddels erg gewend aan het gemak van keyless entry bij de huidige auto...
 
Bovenaan Onderaan