KESSY vergeten in te bouwen

tha a

Senior Member
en toch... dan lees ik die tekst en dan staat er: "dat er door een systeemfout een beperkt aantal Octavia modellen gebouwd wordt zonder het KESSY systeem"

maw: ze wisten dus al dat Kessy niet gebouwd ging worden op deze batch auto's? Dan informeer je de klant toch pro actief ipv achteraf als de octavia al bij de dealer staat of (nog erger) al afgeleverd aan de klant?

Canon-Eye

Forumguru
Precies. En dan de klant meteen laten kiezen of hij de auto toch wil tegen een aangepaste prijs, of iets langer wil wachten tot er (met voorrang) eentje compleet volgens bestelde specs is gemaakt.
Die auto's zonder KESSY raken ze als voorraad-auto's heus ook wel kwijt zonder daar erg veel op te verliezen - er is vraag zat...

Cordoba

Forumguru
En niet te vergeten ook de elektrisch verwarmbare voorruit is niet meer leverbaar. Momenteel mag je blij zijn als er een stel banden onder zitten, een motor inhangt en de deuren zijn gemonteerd :D

Die elektrisch verwarmde voorruit houdt Pon voor Nederland al sinds de vorige eeuw tegen binnen de VAG-groep, als er binnen NL wel zijn geleverd/besteld zal dat eerder iets zijn wat er bij dictator/controller Pon tussen door geslipt is.

andrehj

Forumguru
Gelukkig hebben we in de EU open grenzen en mag je je auto kopen waar je wilt. Ook een nieuwe auto kun je prima in Duitsland kopen, waar je wel de volledige optielijst (incl standverwarming, voorruitverwarming, trekhaak af-fabriek etc) tot je beschikking hebt.

vgerwen

Nieuw lid
Ik zie op de UK Site Briskoda geen meldingen van mensen die KESSY niet geleverd hebben gekregen. Zou dit een een specifiek probleem zijn?

Kassepitje

Nieuw lid
Octavia: ontbrekend KESSY systeem

ŠKODA Auto heeft ons geïnformeerd dat er door een systeemfout een beperkt aantal Octavia modellen gebouwd wordt zonder het KESSY systeem. Helaas betreft dit ook een of meerdere auto's die door u zijn verkocht. Een overzicht van deze auto’s treft u in de bijlage aan.

Het is niet mogelijk om KESSY achteraf in te bouwen. Wij verzoeken u uw klanten te informeren. Pon Mobiel biedt u een ondersteuning van € 500,- (incl. BTW) op iedere auto waarop het KESSY systeem niet is geleverd. Middels de code CKE ontvangt u op niet-gekentekende auto's deze compensatie op factuur. Voor reeds gekentekende auto's zal deze ondersteuning automatisch worden uitgekeerd binnen drie weken.

Kan dit overzicht ook gepost worden?

leonpard

Actief lid
Is het ook bekend in welke week deze auto's zijn geproduceerd?? De mijne zou in week 48 geproduceerd zijn!

Francois77

Actief lid
@leonpard
Als jouw auto in week 48 geproduceerd is staat hij nu bij de importeur. Daarna heeft Pon 10 dagen de tijd om de auto gereed te maken en hem bij de de dealer te zetten.
Ik heb de dealer gebeld voor hetzelfde verhaal. Of hij hier uitsluitsel over kon geven?
Hij heeft het onderzocht en wist mij te melden dat het op mijn auto wel zit. Hij had nog 3 auto's voor een slecht nieuws gesprek.

Gewoon je dealer vragen!

leonpard

Actief lid
Ik
@leonpard
Als jouw auto in week 48 geproduceerd is staat hij nu bij de importeur. Daarna heeft Pon 10 dagen de tijd om de auto gereed te maken en hem bij de de dealer te zetten.
Ik heb de dealer gebeld voor hetzelfde verhaal. Of hij hier uitsluitsel over kon geven?
Hij heeft het onderzocht en wist mij te melden dat het op mijn auto wel zit. Hij had nog 3 auto's voor een slecht nieuws gesprek.

Gewoon je dealer vragen!

Ik heb de LM dinsdag een mail gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen

M&M

Lid
Net te horen gekregen dat de auto in NL is. Alleen zonder kessy.
Aanbod is €500,- cash terug en de cataloguswaarde omlaag. Laatste is van belang omdat heteen leaseauto is. Ben akkoord gegaan, ben het wachten beu. Auto is besteld op 3-7-2013.

henriz

Forumguru
@M&M
:nono: Rot voor je. Zo lang op je auto moeten wachten en dan is die niet compleet.
Dat wordt met gemengde gevoelens je auto ophalen. :(

jellemeer79

Actief lid
@M&M
Inderdaad zwaar klote, begrijp dat je akkoord gaat maar eigenlijk is PON (Skoda) gewoon verkeerd bezig en zetten ze klant voor het blok zonder enige compensatie. De €500 korting is geen korting of compensatie, dat is gewoon de prijs van Kessy. Niks extra, geen extra nettenset, reservewiel, tegoed bon, etc etc. vind ik erg teleurstellend.

Weet niet wat ik gedaan zou hebben maar mogelijk proberen het meer een problem van Skoda te maken. Toen ik mijn Skoda Fabia kocht (niet lease) werdt November 2010 gegarandeerd (was nodig ivm komst baby), uiteindelijk werd het Januari 2011. Eerst werdt het alleen verteld, geen compensatie/korting, ze konden wel een tijdelijke auto aanbieden voor €100 per week. Uiteindelijk die tijdelijke auto gratis gekregen moest hem wel zelf verzekeren, de wegenbelasting is door de dealer betaald na aandringen aangezien mijn Fabia geen wegenbelasting zou hebben.

Laatst bewerkt:
Ik

Ik heb de LM dinsdag een mail gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen

Heb vandaag de dealer gesproken. Mijn Auto is in week 49 geproduceerd maar is nog niet bij Pon. De dealer moet ook 3 auto's zonder kessy uitleveren. De mijne zou wel compleet zijn. Hoop op uitlevering 2 januari.

Kassepitje

Nieuw lid
Vandaag gebeld met Broekhuis auto in Rijssen waar ik de auto heb bestelt. Daar wisten ze (nog) van niets. Het zou er gewoon op moeten zitten. Echter kreeg ik het idee dat ze er nog helemaal niets vanaf wisten.
De auto wordt straks geleverd door broekhuis in assen of hoogeveen aangezien Rijssen overgenomen wordt door Huiskes Kokkeler.

Volgende week maar is een telefoontje die kant op doen.

Rikki

Nieuw lid
De door mij bestelde Combi EBL zal in wk 2 2014 worden geproduceerd voorzien van KESSY, aldus de dealer hedenmiddag.

Paul1975

Nieuw lid
Vandaag contact gehad met mn dealer, auto wordt 3 januari op de zaak afgeleverd..... Schilt weer een weekje wachten, maar goed ander verhaal. Heb hem meteen gebraagd of hij het rijtje aanpassingen even wilde controleren, gelukkig heeft mijn EBL wel kessy meegekregen, maar hij had er zelf ook 2 binnen gekregen zonder kessy. Rest van de ipties moest hij nakijken omdat de dealers zelf ook niet meer wisten hoeveel er gewisseld werd met opties....... Zegt ook genoeg denk ik!

Francois77

Actief lid
Heb vandaag de dealer gesproken. Mijn Auto is in week 49 geproduceerd maar is nog niet bij Pon. De dealer moet ook 3 auto's zonder kessy uitleveren. De mijne zou wel compleet zijn. Hoop op uitlevering 2 januari.
Herkenbaar verhaal zeg. Dit was mij ook verteld. Lijkt wel of wij dezelfde dealer hebben:D

Aan je "pasfoto / avatar" te zien......Rotterdam:pieker:

Die van mij staat de tweede januari klaar voor afname:yeehaa:

Bovenaan Onderaan