Keuze: een 1.4TSI of een 1.6TDI

Welke motor zouden jullie kiezen in jullie nieuwe O3 combi?

• Totaal aantal stemmers
    52

flip

Lid
Mijn verbruik komt vooral door het dagelijkse traject naar en van het werk: 25 km op drukke gewestweg annex ring met verkeerslichten, dus veel stop en start. Vooral bij mijn tsi merk ik dat constante snelheid en lage toeren het verbruik snel doen dalen. Ik haalde zo al eens 4,9 l als gemiddeld verbruik. Maar dan doet een mens al redelijk zijn best, zonder evenwel een rijdende wegversperring te zijn. Laat het 25 km zonder verkeerslichten zijn, dan is dat wel perfect haalbaar!

Ik heb lang getwijfeld tussen een 1.4 TSI en een 1.2TSI. Maar heb gekozen voor een 1.2TSI DSG. De DSG werkt geweldig en het 1.2 TSI geeft voor mij genoeg vermogen. Met het extra geld dat ik overhield van de 1.2TSI heb ik nog een aantal extra opties genomen. Ik rij elke dag zo'n 75 km en kom aan een verbruik van 6,6L/ 100 km.

Ik heb een testrit gedaan met een 1.6TDI. Deze komt volgens mij iets trager op gang.

ertromp

Forumguru
Ik zou zelf wel zoiets hebben met de DSG van gelijk aanpassen die handel bij TVS want in standaard uitvoering vind ik hem persoonlijk veel te snel opschakelen. Dus ja dan zul je daar eventueel weer geld voor moeten reserveren

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet of @Joske voornemens is om er iets achter te hangen, een 1.2 mag 1300 kg trekken, de 1.4 1500 kg. Voor mij zou de keuze op basis daarvan al op de 1.4 (of de 1.6tdi) vallen.

Bovenaan Onderaan