@
Darkside, bij ons is het ook Diesel (of LPG) en wordt er op basis van 40k gecalculeerd. Ik had even mijn zinnen op een Golf gezet, maar ik denk dat ik weer terug ben bij de O3 (of nieuwe Passat / S3). De elektrische stoelverstelling met geheugen die niet mogelijk is op de Golf en de ruimte achterin zijn toch wel manco's als je het mij vraagt van de Golf tov de O3.
De 308 valt wat mij betreft af vanwege de ruimte achterin en de bediening van de basis dingen, ik heb de filmpjes eens zitten bekijken van de 308 en dingen als het aanpassen van de temperatuur zijn erg omslachtig (en traag). Daar ga ik me dagelijks aan zitten ergeren en moet ik dus niet doen.
De Golf lijkt erg mooi en compleet en je kunt daarop ook opties krijgen (blind spot, adaptive cruise controle, etc) die je niet op de O3 kunt krijgen met de 1.6. Maar geen geheugenposities voor de stoelverstelling en minder ruimte achterin. Als ik 2 kinderen had gehad, had ik die ruimte voor lief kunnen nemen maar met 3 stuks is het toch iets om rekening mee te houden. Sterker nog de welstandcommissie vraagt om een extra zitrij = bus.. (neeee!!!! echt een Touran / Zafira / C4 om wekelijks 1000 km af te leggen!)
Voor de caravan zou ik het liefst een 2.0 TDI willen, maar die is weer vrij kostbaar en de gulden middenweg wordt dan een 1.6 met DSG..
En zo tobben we voort..