afgelopen zaterdag proefrit gemaakt in de O3 1.4 ebl met dsg (hatchback).
Daarna in een Golf Highline 1.2 (hatchback).
Een dik uur gereden in de ebl die idd erg lekker rijd en de dsg waar je heel erg snel aan went.
De stoelen zaten goed al mag het allemaal net wat strakker (dynamic pakket beter?).
Ook even naar huis gereden om er wat vakantie spullen erin te zetten en tjee hoe krijg je die bak vol zeg!
Maar ook voor en achterin alles lekker ruim.
De wagen veerde ook comfortabel en vond het erg jammer dat er niet de dynamic stoelen in zaten.
Overigens ook op het bonken te letten maar heb dat niet kunnen waarnemen.
vooral in vergelijking met de highline die gewoon net wat beter zit en dat nog zonder de ergonomische stoelen die je voor een 360.- kan bestellen.
De golf veerde en reed ook strakker, ook van binnen net wat sjiekere uitstraling al is dat glimmende piano lak wel minder (gezien ik de auto nogal clean houd).
handig van de golf cruise control op het stuur en dan gaat deze ook per 10kmh harder of per 1kmh.
Ook in de golf de spullen erin gezet en dan is ie iets groter dan mijn huidige golf, maar dan moet de bodem omlaag en kan er geen normaal wiel meer in.
optie dsg rijd erg lekker toen ik in de golf stapte betrapte ik me erop dat ik in de eerst bocht vergat terug te schakelen, maar de 2500 euro is privé gewoon teveel vind ik ondanks het rij comfort. als ik 2e hands zou kopen zal het eerder een mogelijkheid zijn.
De conclusie is dat ik er eigenlijk niet veel wijzer van geworden ben, mijn vrouw was mee en die kon ook al geen echte keuze maken, wel mijn zoon (14) die vond de O3 mooier.
Octavia toch wat meer ruimte naar geld zeg maar, inruil over aantal jaren zal niet zoveel schelen met een golf vermoed ik.
Betreft aanschaf is de ebl een €2000,- goedkoper dan de golf met een gelijkwaardige uitrusting.