___JC___
Forumguru
Wat heet uitgesproken mening: als ik zelf mag kiezen zal het altijd een diesel zijn!
- meer trekkracht onderin; ik rijd graag met weinig toeren en schakellui.
- zuiniger; 1000km heb ik met een tank benzine nog nooit gehaald.
- gemakkelijk te chippen; lekker fel tijdens accelereren
- niet zo nerveus
- minder storingsgevoelig
- variabele kosten zijn lager (voor m'n privé diesel dan)
Diesel maakt wel wat meer geluid maar voor mij wegen de voordelen ervan zwaarder. Van de dieselrijders die ik ken wil er niemand meer terug naar benzine. Van de ex-dieselaars ken ik er geen die inmiddels liever benzine rijden.
Je moet dan wel vergelijken met een benzineturbo motor he.
- die heeft ook bakken koppel onderin
- benzineturbo is net zo makkelijk te chippen
- een gechipte 2.0TFSI is echt niet nerveus, koppel is mooi verdeeld in de toeren
- diesels en benzine zijn echt allebei even storingsgevoelig.
Kortom, diesels zijn goedkoper, benzine is leukersportiever om mee te rijden.
Van een dieselrijder:
Als ik er voor de zoveelste keer wordt uitgereden door een RS weet ik in ieder geval wel, dat ik aan de pomp als laatste lach.....
Ja maar dan heeft de RS rijder wel de hele weg naar de pomp toe zitten lachen he. En als het een leasert is dan maakt het aan de pomp ook niet uit, ja je staat er wat vaker.
En ja ik rij in een diesel inderdaad.