Appels en peren? Dan is het toch ook niet eerlijk een RS TDI te vergelijken met een RS TFSI? Zit 30pk verschil tussen?
Hoe zit het dan met een vergelijking tussen een 100pk diesel en een 100pk benzine? Lijkt me een stuk eerlijker.
Appels en peren? Dan is het toch ook niet eerlijk een RS TDI te vergelijken met een RS TFSI? Zit 30pk verschil tussen?
Hoe zit het dan met een vergelijking tussen een 100pk diesel en een 100pk benzine? Lijkt me een stuk eerlijker.
Overigens heb ik er eigenlijk geen verstand van maar het blijft vragen oproepen: met een diesel wielspin en met een benzine niet? Wat is er dan mis met die benzine?
Dus je legt wat vettere banden op die TDI en hij is eerder weg wegens geen wielspin?
Daarnaast heb je nog te maken met de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak. De Beetle van mijn vrouw (1.9TDI) komt pas in z'n 3 op de 100, mijn 1.8TSI al in z'n 2. Scheelt schakeltijd in het nadeel van de diesel.
Voorlopige conclusies:
benzine vs diesel = benzine
dsg vs handbak = handbak
Daar heb je DSG voor :smirk: Wie gaat er anno 2009 nou schakelen?
Daar heb je DSG voor :smirk: Wie gaat er anno 2009 nou schakelen?
Daar heb je DSG voor :smirk: Wie gaat er anno 2009 nou schakelen?
We kunnen de eindeloze discussie verder zetten: TDI of TFSI, TDI handgeschakeld of DSG, TFSI handgeschakeld of DSG.
Voor mij niet zo lastig: TDI DSG. De enige drempel is budget. Ben altijd fan van handschakelen geweest, en nog steeds, maar sinds ik meer parkeer op de autoweg dan rijd denk ik dat DSG ideaal is.
Overigens vind ik de TDI vs TFSI discussie eigenlijk niet zo interessant. Het zijn gewoon twee verschillende technieken met beide verschillende eigenschappen. Net als converntionele vering of hydro pneumatische, gloeilamp of halogeen, handbak of automaat....
De meeste van die dingen vallen onder smaak in brede zin van het woord. En over smaak kun je heel goed twisten (in tegenstelling tot het spreekwoord) maar het probleem is dat je nooit gelijk krijgt.