Kinderziektes Octavia III?

serum

Forumguru
Ik moet wel zeggen dat ik hem maar 1x l laat afslaan bij warm weer of als ik geen lange rit direct na het tanken heb.

Relevant voor het topic;

Los van het feit of ik jouw goedkeuring heb, gaat het erom dat ik het probleem met de tankinhoud niet ervaar
 

Joske

Forumguru
Ik heb iets raar voor ivm het pano dak.
De doek die je open en dicht schuift, onder het pano dak kan blijkbaar niet helemaal toe bij mij.
Volgende week naar de dealer voor een controle.

Grootste probleem bij mij is echter de voice control :nono:, die stem doet precies of ik spreek pools...
Ik zeg: radio, dan zegt zij: bel jos proft... Ik zeg navigatie dan zegt de stem; bel jan...

Herkennen jullie dit zo'n beetje of spreek ik echt zo slecht Nederlands?
Ik let op m'n articulatie en spreek luid en (in mijn opinie) duidelijk...
spreek je richting de microfoon Yves? (dacht dat die ergens in de verlichting van de dakhemel hangt)
 

ertromp

Forumguru
Ik heb iets raar voor ivm het pano dak.
De doek die je open en dicht schuift, onder het pano dak kan blijkbaar niet helemaal toe bij mij.
Volgende week naar de dealer voor een controle.

Grootste probleem bij mij is echter de voice control :nono:, die stem doet precies of ik spreek pools...
Ik zeg: radio, dan zegt zij: bel jos proft... Ik zeg navigatie dan zegt de stem; bel jan...

Herkennen jullie dit zo'n beetje of spreek ik echt zo slecht Nederlands?
Ik let op m'n articulatie en spreek luid en (in mijn opinie) duidelijk...


Zij??? Typisch weer een vrouw en maar delegeren :deuk:
Bel Jos ...... Bel Jan. En als je een mannenstem instelt wordt je dan wel fatsoenlijk gehoplen? :D








Zonder gekheid. Het zal welicht te maken hebben met je stemgebruik of het spreken in de richting van de microfoon
 

Hans_RS

Forumguru
heb nog geen enkele kinderziekte kunnen ontdekken (gelukkig maar). CC werkt, bluetooth, voice control, xenons ook.

had alleen last van een wat moeilijke deurklink aan de passagierskant, maar de garage heeft dit met wat kruipolie kunnen oplossen :)
 

Badnews

Senior Member
Bij mij hebben dus de hele deurklink (bijrijder) uit elkaar gehaald omdat ie niet correct in elkaar gezet was.
(kost ook maar 30 minuten ofzo)
 
heb nog geen enkele kinderziekte kunnen ontdekken (gelukkig maar). CC werkt, bluetooth, voice control, xenons ook.

had alleen last van een wat moeilijke deurklink aan de passagierskant, maar de garage heeft dit met wat kruipolie kunnen oplossen :)

Hans,

Ik heb precies hetzelfde. Toch maar even een bezoekje brengen aan de dealer.
 

micky

Forumguru
Relevant voor het topic;

Los van het feit of ik jouw goedkeuring heb, gaat het erom dat ik het probleem met de tankinhoud niet ervaar

Wat een onvriendelijke manier van reageren zeg, is dat nodig? wat heeft hier nu met goedkeuring te maken?

Het enige doel van mijn post was om mensen er op attent maken dat vertrouwen op 2 keer afslaan van het pistool geen garantie geeft op het zelfde vulniveau als de vorige tankbeurt (na 2 keer afslaan) en dat dit dus niet de juiste manier is om te kijken of je meter/computer betrouwbaar is of niet, aangezien jij het probleem niet eens ervaart zou je je niet aangesproken hoeven te voelen door mijn post, hij was gericht aan de mensen die het probleem wel hebben ;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
wil je een echt resultaat, dan vul je tot bovenaan en weet je zeker *) dat je de zelfde hoeveelheid getankt hebt
*) Gaat ook niet op, @micky - je weet niet zeker of
  • de auto in dezelfde stand staat (het afschot van de vloer v.d. verschillende tankstations kan verschillen, veel of weinig lading c.q. aanhanger of fietsenrek, e.d.)
  • de temperatuur in de grondtanks kan meer of minder afwijken waardoor een liter brandstof niet persé hetzelfde gewicht heeft, dus ook niet persé dezelfde hoeveelheid energie levert.
Los daarvan zou ik 'm alleen tot het randje van de vultuit willen vullen als ik er absoluut zeker van ben dat ik niet als gevolg daarvan een actiefkoolfilter laat vollopen. Dat is namelijk ooit een (on)behoorlijk dure gewoonte gebleken.

Dus ik laat 'm sindsdien standaard 1x afslaan en rond vervolgens voorzichtig af op de eerstvolgende hele liter. Door het verbruik (ook) cumulatief bij te houden (alle kms over alle liters) worden die tankverschillen op den duur vanzelf tot de zoveelste decimaal weggenivelleerd.
 

micky

Forumguru
@Canon-Eye , ik begrijp je punt, maar die afwijken kan geen halve liter inhouden, en wat betreft afvullen tot aan de top, dit doe ik altijd, rij alleen met de lease al zo'n 80.000km per jaar en vroeger 105, nooit een probleem ondervonden.
Maar goed, ik ga er ook vanuit dat deze "meting" maar een aantal keer gedaan wordt, puur om de afwijking te beoordelen:thumbsup:
 

Smarron

Actief lid
Vandaag koelvloeistof bij moeten vullen (zoals zovelen hier al). Reservoir was bijna leeg. Er staat nu 4500km op de teller.

Voor de rest nog geen gekke zaken meegemaakt gelukkig!
 

O3-Rider

Senior Member
Dat had ik inderdaad ook, kwam er achter na iets meer km. Tot op heden keurig op niveau, 13.000km.
 

serum

Forumguru
Beste Micky; Het was niet vervelend bedoeld. Mijn punt is dat jouw beweegreden er mij niet toe doen. Als dat onvriendelijke overkomt, spijt me dat. Als 2 keer volgens jou onnauwkeurig is, is 1 keer dat zeker. Je discussie gaat voorbij aan het feit dat dat ik momenteel het probleem niet ervaar met de tankinhoud en dat is uiteindelijk de kern van dit topic. Dat het voor jou 'compleet onduidelijk is' 'waar iedereen met dat 2 keer afslaan vandaan komt' kan ik je niet mee helpen. Je pleit alleen voor jouw waarheid en ik heb helemaal geen zin in zo'n 'gevecht'. Even goede vrienden. Het topic gaat over problemen met de greenline. Niet over problemen met 2 keer afslaan ;)
 

Hans_RS

Forumguru
is het bij iedereen zo dat de centrale vergrendelingsknop (achter de pook) feller brandt dan bv. de start/stop-knop of VRS-knop?
 
  • Diverse olie meldingen, meerdere malen bij moeten vullen
  • Problemen met bandenspanningssysteem
  • Navigatie traag, vastlopen, iconen ontbreken radio
  • Verbreken bluetooth verbinding, of bij tot stand maken van oproep de oproep niet horen (geen geluid)
  • Storingsmeldingen weergave bij cd, media en USB
  • Wegvallen navigatie, vastlopen of zwart scherm of bij invoeren adres gegevens niet beschikbaar
  • Bij regen slecht zicht bestuurdersraam, zijspiegel
  • Na bezoek garage en update radio/navigatie traag opstarten, regelmatig vastlopen navigatie, leeg maxidot scherm
  • Bijrijders portierhendel zwaar tot soms niet normaal te openen
  • Lang nadraaien ventilator bij zowel korte als lange afstanden
  • Sinds kort aantal keer te maken gehad dat de blazer/ventilator in de auto nauwelijks functioneerde en dat hij op de hoogste stand amper lucht blaast, tevens met of zonder AC

Herkenbaar ........ helaas nog wel meer issues :
  • Front Assist leidt een eigen leven, spontaan de rode chevrons in maxidot display terwijl er niemand voor je rijd
  • afremmen op de motor werkt niet. Wagen gaat versnellen als je bergafwaarts rijd
  • climate control : regelmatig behoorlijk koude en warme pieken in temperatuur terwijl climate control juist een regelmatige temperatuur zou moeten geven
 
Laatst bewerkt:
Dat zelfde denk ik over jou. Voorbeeldje: logo's van de diverse radiostations komen niet vanzelf in de radio. De poster denk van wel.
Denk een geval van nederlandse luiheid van de zenders. In Duitsland komen logo's etc wel vanzelf in de radio .....
 

micky

Forumguru
Herkenbaar ........ helaas nog wel meer issues :
  • Front Assist leidt een eigen leven, spontaan de rode chevrons in maxidot display terwijl er niemand voor je rijd
  • afremmen op de motor werkt niet. Wagen gaat versnellen als je bergafwaarts rijd
  • climate control : regelmatig behoorlijk koude en warme pieken in temperatuur terwijl climate control juist een regelmatige temperatuur zou moeten geven

Hmm dat van die frontassist weet ik niet, maar Afremmen op de motor werkt niet? tja de ene auto remt meer af op de motor dan de andere, dat is geen kwestie van wel of niet werken lijkt me, zeker van de helling af.
een climate control geeft gewoon koude luchtstoten als het systeem dan nodig vind, zeker als er plotseling licht op de lichtsensor (zonnesensor of hoe dat ding ook heet) komt, heel normaal dat een climatronic ook onprettig aan kan voelen hoor.

je stelt hem bijv. in op 18 graden, dan gaat hij daar zo snel mogelijk naartoe, dus veel koude lucht, zet je hem op 26 graden, dan gaat hij ook daar zo snel mogelijk naartoe, gevolg hete lucht.
 
Hmm dat van die frontassist weet ik niet, maar Afremmen op de motor werkt niet? tja de ene auto remt meer af op de motor dan de andere, dat is geen kwestie van wel of niet werken lijkt me, zeker van de helling af.
een climate control geeft gewoon koude luchtstoten als het systeem dan nodig vind, zeker als er plotseling licht op de lichtsensor (zonnesensor of hoe dat ding ook heet) komt, heel normaal dat een climatronic ook onprettig aan kan voelen hoor.

je stelt hem bijv. in op 18 graden, dan gaat hij daar zo snel mogelijk naartoe, dus veel koude lucht, zet je hem op 26 graden, dan gaat hij ook daar zo snel mogelijk naartoe, gevolg hete lucht.

Mickey, bedankt voor je reactie.

Ter aanvulling :
Verschil tussen auto's is normaal maar als ik in de 3e versnelling met 60 km/u van een 10% helling afrij en 5 seconden later zonder gaspedaal aan te raken op 85 km/u zit remt een auto voor mij niet af op de motor. Dit rijd niet echt prettig met een boot achter de auto als je op vakantie gaat .........
Werking van de CC ben ik ook mee bekend, heb dit in meerdere (merken) wagens gehad. Vervelende bij deze is dat er bij geen veranderende omstandigheden binnen/buiten de auto er plotseling een wezenlijk temperatuursverschil merkbaar is, koud of warm. Dit heb ik tot nu toe bij geen enkele CC meegemaakt.

Heb meerdere nieuwe auto gehad van diverse merken en het fenomeen aanloopfoutjes is bekend. Had in 2009 één van de eerste O2's in NL, heb er ruim 180.000 km mee gereden en minder issues gehad dan in de O3 met ruim 30.000 op de klok. Het is ondanks dat toch een heerlijke auto ........
 
Bovenaan Onderaan