Kinderziektes Octavia III?

micky

Forumguru
Met een boot/caravan achter de auto rem je met een 1.6 sowieso niet af op de motor bij een helling van 10%!! dat deed mijn 2.5 v6 TDI niet eens, dan zul je echt bij moeten remmen hoor, overigens is afremmen op de motor niet iets wat fabrikanten ontwikkelen en plaatsen, het is een gevolg van de compressie (verhouding) van de motor.
 

Canon-Eye

Forumguru
afremmen op de motor werkt niet. Wagen gaat versnellen als je bergafwaarts rijd
Dat is inherent aan de relatief kleine motor t.o.v. het gewicht van de auto - met dank aan het downsizen om eco-redenen.

Ik heb hetzelfde ervaren met mijn Fabia GL - tijdens kilometerslange afdalingen in Noorse tunnels moest ik de oude vuistregel over "afdalen in dezelfde versnelling als klimmen" op eenzelfde helling totaal uit mijn hoofd zetten. Het scheelt minimaal één, vaker zelfs twee versnellingen; zelfs in z'n 3 moest ik nog regelmatig even stevig bijremmen.
Zo'n opgevoerd minitorretje (relatief dan, hè) helpt je prima vooruit en omhoog, maar heeft te weinig compressievermogen om je behoorlijk tegen te houden.
 

Canon-Eye

Forumguru
wat betreft afvullen tot aan de top, dit doe ik altijd, rij alleen met de lease al zo'n 80.000km per jaar en vroeger 105, nooit een probleem ondervonden.
Ik heb ooit een andere - erg prijzige - ervaring opgedaan met een Fabia 1. Sindsdien neem ik de gok gewoon niet meer; is ook nergens voor nodig trouwens. Het incidentele gemiddelde over een tank is niet van groot belang - het bevestigt hoogstens wat ik toch al wist op basis van de hoeveelheid haast die ik had. En voor het lange termijn-gemiddelde maakt het niet uit omdat die halve litertjes meer of minder uiteindelijk weggenivelleerd worden.

Overigens is en blijft eenieder uiteraard volledig bevoegd tot het maken van zijn/haar eigen vergissingen.
Maar mocht het toch ooit een keer fout gaan: zeg dan niet dat je 't niet wist... ;)
 

yves

Actief lid
Zij??? Typisch weer een vrouw en maar delegeren :deuk:
Bel Jos ...... Bel Jan. En als je een mannenstem instelt wordt je dan wel fatsoenlijk gehoplen? :D
Zonder gekheid. Het zal welicht te maken hebben met je stemgebruik of het spreken in de richting van de microfoon

Ik wist helemaal niet dat je verschillende stemmen kon instellen, toch maar eens de manual nalezen voor men hier RTFM begint te roepen.


spreek je richting de microfoon Yves? (dacht dat die ergens in de verlichting van de dakhemel hangt)
Nee, I know, RTFM! :D
 

yves

Actief lid
Vandaag toch 3 nieuwe zaken gemerkt.

Bluetooth knalt er regelmatig uit, ik zit in een gesprek, ineens stilte en de radio begint ineens te spelen...
Ik wist echt niet wat er gebeurde en dacht dat klanten gewoon inlegde, tot ineens de klant er weer terug was...
ERG IRRITANT dit!

De rijprofielen lijden blijkbaar een eigen leven. Als ik bv daarstraks in D vertrok (DSG), dan plots na 10 minuten stond hij ineens in S (sport) stand (wat loeit ie ineens). Ik heb het al tot 5 keer toe in één week gemerkt, toch maar filmpje van gemaakt.

Zetelverwarming passagier doet het niet.

Het pano dak doek ging vandaag blijkbaar ineens weer goed...

Wagen rijdt voor me erg goed in stijle bochten gaat ie wel hangen, maar ik weet nog altijd niet of ik nu wel of niet voor Eibachs moet kiezen. Ik zie soms wat info omtrent moeilijkheden met keuring voorbij komen.
Kan de (BE) keuring moeilijk doen omtrent de verlaging?
 
@yves hangen in bochten is met Eibach echt verholpen. Je rijdt super strak door een bocht zonder het gevoel te hebben uit te breken. Daarnaast is het zenuwachtige gevoel met sturen ook verholpen! Ik zeg doen, alleen kan ik niet inschatten hoe moeilijk het wordt met een Belgische keuring. Volgens @Antera is het mogelijk de tekst "Eibach" van de veren te "poetsen"...
 

Rick

Senior Member
De rijprofielen lijden blijkbaar een eigen leven. Als ik bv daarstraks in D vertrok (DSG), dan plots na 10 minuten stond hij ineens in S (sport) stand (wat loeit ie ineens). Ik heb het al tot 5 keer toe in één week gemerkt, toch maar filmpje van gemaakt.
Je weet dat je ook met je pook de DSG in sportstand kunt zetten toch? just checking... Als je dat niet weet dan kan dat verklaren waarom opeens de bak in sportmodus staat.
 

Hans_RS

Forumguru
toen ik koni's onder m'n saab had gestoken (dempers en veren), mocht ik toch wel eerst naar de "ongevallen"-keuring gaan. een uitgebreidere en aangepaste keuring waar ze volledig de geometrie e.d. van het chassis bekijken en controleren.

nu, die waren fel geel en blauw, dus ze leken verre van OEM. hadden ze gewoon zwart geweest had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid.
 

Hans_RS

Forumguru
Vandaag toch 3 nieuwe zaken gemerkt.

Bluetooth knalt er regelmatig uit, ik zit in een gesprek, ineens stilte en de radio begint ineens te spelen...
Ik wist echt niet wat er gebeurde en dacht dat klanten gewoon inlegde, tot ineens de klant er weer terug was...
ERG IRRITANT dit!

De rijprofielen lijden blijkbaar een eigen leven. Als ik bv daarstraks in D vertrok (DSG), dan plots na 10 minuten stond hij ineens in S (sport) stand (wat loeit ie ineens). Ik heb het al tot 5 keer toe in één week gemerkt, toch maar filmpje van gemaakt.

Zetelverwarming passagier doet het niet.

Het pano dak doek ging vandaag blijkbaar ineens weer goed...

Wagen rijdt voor me erg goed in stijle bochten gaat ie wel hangen, maar ik weet nog altijd niet of ik nu wel of niet voor Eibachs moet kiezen. Ik zie soms wat info omtrent moeilijkheden met keuring voorbij komen.
Kan de (BE) keuring moeilijk doen omtrent de verlaging?

voor het DSG verhaal: zeker dat je de DSG, wanneer hij in D staat, je niet te ver naar achter trekt? Want zo zet je hem ook in S natuurlijk... (als je veel wisselt tussen N en D kan dat al eens gebeuren)
 
Sinds November 2013 ben ik in het bezit van een O3, echter heb ik helaas sinds het begin al problemen met de auto en is deze al tig keer bij de garage terug geweest en de laatste keer zelfs 3,5 week. Op het ogenblik ben ik eigenlijk een "beetje" klaar met de auto en had ik liever dat Leaseplan hem terug zou nemen.

Iemand nog tips, hieronder een kleine opsomming van de problemen:

  • Na enkele weken koelvloeistof melding, bij moeten vullen
  • Diverse olie meldingen, meerdere malen bij moeten vullen
  • Problemen met bandenspanningssysteem, melding alle 4 de banden leeg, meerdere malen meldingen gehad en dan weer moeten resetten
  • Continue terugkerende vermoeidheidswaarschuwings meldingen, bleek verkleving van elektronica
  • Stuurhuis en elektronica inmiddels vervangen
  • Navigatie traag, vastlopen, iconen ontbreken radio
  • Verbreken bluetooth verbinding, of bij tot stand maken van oproep de oproep niet horen (geen geluid)
  • Bestuurdersraam als die stukje openstaat en wil sluiten gaat die dan vaak eerst helemaal open (lekker als je op de snelweg rijd)
  • Nieuwe module voor Navigatie/Bluetooth geplaatst
  • Storingsmeldingen weergave bij cd, media en USB
  • Wegvallen navigatie, vastlopen of zwart scherm of bij invoeren adres gegevens niet beschikbaar
  • Bij bepaalde stuur bewegingen en achteruit rijden "bonk" geluid rechtsachter
  • Bij regen slecht zicht bestuurdersraam, zijspiegel
  • Na bezoek garage en update radio/navigatie traag opstarten, regelmatig vastlopen navigatie, leeg maxidot scherm
  • Meerdere malen olie bijgevuld door garage; 4 keer op 24000km, nu oliestaatje bijhouden
  • Navigatie computer vervangen
  • Bijrijders portierhendel zwaar tot soms niet normaal te openen
  • Standkachel indicatoren niet altijd weergegeven (zonder autostand)
  • Kofferdeksel geeft vaak aan dat die open staat in scherm, terwijl gewoon dicht zit
  • Lang nadraaien ventilator bij zowel korte als lange afstanden
  • Brandstofmeter geeft te vroeg aan dat de tank leeg is
  • BT verbinding tussen Amundsen en mijn telefoon werkt slecht, nieuwe Bluetooth module geplaatst
  • Sinds kort aantal keer te maken gehad dat de blazer/ventilator in de auto nauwelijks functioneerde en dat hij op de hoogste stand amper lucht blaast, tevens met of zonder AC
  • Na laatste bezoek garage de auto afgeleverd met icoontjes/afbeeldingen van de radiozenders echter ontbreekt daar ook alweer de helft van
  • Etc.
Kortom een leuk waslijstje voor een nieuwe auto die de weg naar de garage moeiteloos weet te vinden, maar een auto waar ik het vertrouwen goed in ben verloren!!




Helaas blijft de auto storing op storing op storing vertonen zowel oude als ook nog nieuwe erbij (het lijstje blijft naast mijn vorige melding maar uitbreiden), ondanks het laatste bezoek vorige maand aan de garage van 3 weken blijven de gebreken/storingen aan de auto onverminderd aanwezig en vermeerderen.

Een gesprek gehad met de LM voor het laatste garagebezoek waarmee men aangaf het eens te zijn dat dit eigenlijk niet hoorde en dat als de problemen niet opgelost konden worden we moesten kijken voor een andere oplossing.

Nu word ik zowel door de LM als door Skoda/Pon verrast met het "lichtelijk" terugkrabbelen door de volgende citaten:

  • naar aanleiding van uw laatste mail, wil ik voorstellen dat u een chronologische lijst opmaakt van alle garagebezoeken i.v.m. de storingen.
    Wij hebben in onze onderhoudshistorie 2 bezoeken staan. Het aantal garagebezoeken lijkt zo laag maar dat heeft te maken met het feit dat garantiereparaties niet worden aangevraagd / aangemeld. VREEMD????????
  • Ik vind het betreurenswaardig dat de auto telkens weer storingen vertoont, en daardoor niet betrouwbaar overkomt. Het is wel noodzakelijk om de leverancier / importeur / fabrikant in de gelegenheid te stellen het product te herstellen. Zonder dat we de leverancier in de gelegenheid stellen kunnen we geenvervolgstappen ondernemen. HOEVEEL BEZOEKEN EN REPARATIES ZIJN ER NODIG IN 5/6 MAAND????
  • Zojuist ben ik (LM )gebeld door de klantenservice van Skoda, de storingen en jouw ervaringen besproken.
    Zij kunnen niets voor ons betekenen als de auto niet wordt aangeboden bij de dealer.
    Dus ik wil je verzoek de auto bij de garage aan te bieden. VOOR DE ZOVEELSTE KEER??????
Kortom de klant kan de pot op en men blijft gewoon keer op keer op keer proberen zonder het gewenste resultaat en de LM en Pon wensen hun verantwoordelijkheid in deze niet te nemen!!!!

Schandalig!!!!!!!!
 

Frank

Forumguru
Heel eenvoudig: je stuurt zowel de LM als invoerder aangetekend schrijven dat je auto een laatste keer zal aanbieden bij de garage van hun keuze, maar dat dit de laatste keer moet zijn. Als de problemen daarna niet definitief opgelost zijn, alle partijen moeten erkennen dat ze niet opgelost kunnen worden, en er andere stappen genomen zullen moeten worden. Je eist uiteraard ook volwaardige vervangwagen tijdens die herstelling. Geef daarbij ook een zo volledig mogelijke opsomming van de problemen én een historiek van vorige bezoeken en beloftes.

Daarmee ga je mee in hun verhaal, maar duid je aan dat ze het moeten fixen. Door je 2 opsommingen, leg je ook de problemen vast én weerleg je dat je nog maar 2 keer binnen geweest bent
 
Heel eenvoudig: je stuurt zowel de LM als invoerder aangetekend schrijven dat je auto een laatste keer zal aanbieden bij de garage van hun keuze, maar dat dit de laatste keer moet zijn. Als de problemen daarna niet definitief opgelost zijn, alle partijen moeten erkennen dat ze niet opgelost kunnen worden, en er andere stappen genomen zullen moeten worden. Je eist uiteraard ook volwaardige vervangwagen tijdens die herstelling. Geef daarbij ook een zo volledig mogelijke opsomming van de problemen én een historiek van vorige bezoeken en beloftes.

Daarmee ga je mee in hun verhaal, maar duid je aan dat ze het moeten fixen. Door je 2 opsommingen, leg je ook de problemen vast én weerleg je dat je nog maar 2 keer binnen geweest bent


@Frank Inderdaad kan me helemaal aansluiten bij je schrijven, heb gelukkig al aardig wat mailverkeer met service contact persoon van LeasePlan waarbij ik heb ook aangegeven dat dit niet de afspraak was maar dat nu dan ook de auto onder "protest" wederom heb aangeboden. Inmiddels heb ik in de laatste maanden nog niet echt een week storingsvrij kunnen rijden :tegek: en is de auto inmiddels meer dan 10 keer :banghead: bij 2 verschillende garage's geweest en de laatste keer onder "begeleiding van Pon :lezen:, ik zal je advies dan ook overnemen en als officieel schrijven aan hun doen toekomen!!
 

yves

Actief lid
Hierbij enkele zaken waar ik me aan stoor, heeft iemand hier ook last van?
Ik vind namelijk niet zo direct meldingen terug.

*** hoge mate van ergernis
** geringe mate
* muggeziften



***
- De hendel om de passagierstoel te verzetten rammelt, zeker bij een koude motor is dit erg.
- Bluetooth valt regelmatig weg.
- Start/stop systeem is wispelturig. (bij lange wachttijd bv brug, en ik zet hem in p, start ie, stopt ie, start ie, stopt ie, etc (na +-2 min wachten start ie terug, na +-20 sec gestart te zijn en ik heb niet bewogen, stopt ie terug).
- Voicecontrol: bv bij simpele dingen zoals radio is de kans 50% dat de auto een contact kristof Pia belt...
**
- Ruitenwisser bij 1x hapert op z'n hoogste punt, als ik hem op auto zet niet.
- Brandstof klotst hoorbaar, zelfs bij volle tank.
*
- Ik hoor water lopen als ik vertrek en het heeft geregend.
 
Bovenaan Onderaan