Kinderziektes Octavia III?

Rodo

Lid
Alleen bij ontwasseming krijg ik de ramen schoon. Zelfs de airco gewoon richten op de voorruit helpt niet.
Bij mij ook, en ik heb een bloedhekel aan vieze ramen dus die zijn schoon. Andere auto's geen last van gehad, maar met het buiiig weer van afgelopen tijd moet steeds de airco aan om de ramen niet aan te laten slaan. En flink laten blazen.
Bij volgende beurt meld ik het maar even bij de dealer, maar als ik er zo meer meldingen van zie....:pieker:

Rodo

Lid
Staat op medium, maar ik vind het nogal bizar dat ik in de 'zomer' met een bui beslagen ramen krijg en daarvoor airco moet aanzetten. In de winter a-la. Moest echt op standje ontwasemen, dus de volle orkaan ertegenaan.

Gieliovd

Forumguru
Bekend probleem, eerder voorbij gekomen. Ik heb er ook last van.

Ook met een meermaals gereinigde ruit.

Joske

Forumguru
Gisteren tijdens een uitgebreid testritje van een 60 km (een uurtje ongeveer) is me iets opgevallen.. Wanneer je het gaspedaal volledig indrukt (bij uiteraard lekker warme motor.. ;) ) raak ik de vloerbekleding. Maar werkelijk een krakje iedere keer dat ik dat doe, is dat bij andere O3 rijders ook het geval?

Als je dan gaat kijken/voelen dan zit er wel degelijk een soort harde schaal en daar ga ik dus op met het pedaal, lijkt me niet de bedoeling?

Op mijn O2 (diesel) zat er een "stop" op, helemaal geïntegreerd in de pedaal zelf. Dus plankvoet was tot op een even groot stuk plastic als de pedaal zelf, bij de O3 niet dus. (of bij diesels wel?)

Falcon

Donateur
Het volgende doet zich voor bij de Leon. Als de climate control in "auto"-stand staat, dan beslaan de ramen snel als het wat vochtig weer is. Je moet hem dan uit de auto-stand halen of de temp. lager zetten.

Doet zich dit ook voor in de O3?

Joske

Forumguru
@Falcon

wat bedoel je dan? dat je zelf de ventilatie-snelheid hoger zet door aan knop te draaien?

of bedoel je dat je A/C niet aanstaat en enkel op AUTO? (= dan is het nog niet zo raar dat ze beslaan)

Joske

Forumguru
Alleszins, ik kom net terug van mijn dealer. We hebben samen pedaal bekeken en vergeleken met andere O3's, we konden natuurlijk enkel met een diesel vergelijken.. tja, blijft België-diesellandje natuurlijk :D.

Bij de diesel O3 raakt de pedaal de bekleding niet MAAR er zit wel degelijk een switch, een eindpunt dat je voelt als je het pedaal volledig induwt. (maar die switch is niet zichtbaar)

Dat is dus bij mij ook het geval, alleen zit de bekleding net een tikkeltje dichter bij het pedaal waardoor het LIJKT alsof ik de bekleding raak. Maar dat is dus niet het geval (net niet).

Voor de aardigheid moet je maar eens proberen bij stilstaande auto, dan voel je de klik in het pedaal als je die volledig induwt.

Falcon

Donateur
@Falcon

wat bedoel je dan? dat je zelf de ventilatie-snelheid hoger zet door aan knop te draaien?

of bedoel je dat je A/C niet aanstaat en enkel op AUTO? (= dan is het nog niet zo raar dat ze beslaan)

Auto en A/C staan aan. Maar zodra het vochtig weer is, dan beslaan mijn ramen en gaat de climate control dit niet oplossen door harder te gaan blazen. Het harder blazen moet ik zelf activeren door de temp lager te draaien of handmatig van de blazer harder laten blazen.

Ik heb last van niet goed reagerende raambediening. Als ik bijvoorbeeld beide ramen voor tegelijk wil openen, druk ik beide knopjes helemaal in zodat ze in een keer zouden moeten openen. Regelmatig stopt een of beide ramen met openen als ik de knopjes weer loslaat, dus de "comfort-bediening" reageert niet goed.

Tevens is de deurbediening van de rechter voor portier erg stroef. Je moet erg hard trekken om de deur open te krijgen.

Meer mensen met deze euvels?

isonic125

Actief lid
Auto en A/C staan aan. Maar zodra het vochtig weer is, dan beslaan mijn ramen en gaat de climate control dit niet oplossen door harder te gaan blazen. Het harder blazen moet ik zelf activeren door de temp lager te draaien of handmatig van de blazer harder laten blazen.

Hoe zou de airco en/of autostand dan moeten zien dat de ramen beslagen zijn?

Even de ontwasemknop (die bij je achterruitverwarming knop zit) indrukken en binnen no time is je voorruit weer ok
Dan druk ik volgens mij de ontwasemknop weer uit en staat ie weer op auto/AC

Ik vind wel dat de ruit daarna weer snel beslaat bij vochtig weer in vergelijking bij andere auto's die ik heb gereden

Ja dat herken ik wel. Maar dat heeft tegenwoordig bijna iedere auto. Maakt het lastiger om het pedaal volledig in te drukken

Bovenaan Onderaan