Kinderziektes Octavia III?

hberg

Actief lid
Beslagen ruit had ik ook. Nu een paar keer goed schoon gemaakt en nergens meer last van.

De deurgreep rechts klaagde mijn vrouw ook over. De dealer heeft hem gedemonteerd, gesmeerd en weer goed terug gezet. Nu nergens meer last van.
 

nicoa

Nieuw lid
Hallo, heb m'n Octavia Sedan sinds februari dit jaar.
Zijn er nog mensen die problemen hebben met het niet blijven kleven van het 3de remlicht tegen de achterruit? Garage wil geen "lijm" gebruiken omdat ze dan later bij een eventueel defect aan de lampjes er niet meer aankunnen.
Ben al 4 maal geweest om het te laten repareren. Helaas, het hangt nu weer los.
 

Altos

Banned
Zou ik geen genoegen mee nemen hoor! Gewoon laten maken zoals deze origineel bevestigd hoort te zijn...
 

Hans_RS

Forumguru
deurklinken is een veel voorkomend probleem. had er van eerst af last van. dealer heeft wat olie gesmeerd en is nu 10x beter.
 

Joske

Forumguru
@Hans_RS

je had beter gevraagd om de klink te demonteren, te smeren en terug te monteren

ik vrees dat dit slechts een tijdelijke oplossing zal zijn..

Moet wel zeggen, dat Geert (Imschoot) afgelopen vrijdag ruimschoots de tijd heeft genomen om mijn "probleempje" met het gaspedaal te bekijken hoewel het er op dat moment echt wel bijzonder druk was! En nog even vragen hoe de wagen bevalt en zo.. ben content ;)
 

Hans_RS

Forumguru
Voorlopig gaat het nog goed :) Gebruik die passagiersklink natuurlijk ook nooit om eerlijk te zijn...

En inderdaad, Imschoot ben ik zeer tevreden van. Stond altijd zeer sceptisch (licht uitgedrukt dan nog) tegenover merkverdelers, maar ben tot nu toe valt dat zeer goed mee.
 

Joske

Forumguru
@Hans_RS

int vervolg wel nie meer vertellen dat je met bits en bytes aan de slag gaat op je nieuwe bolide é.. voor je het weet kan je naar je garantie fluiten ;)
 

wwter

Lid
@Joske als ik bij onze greenline het gaspedaal volledig indruk, dan lijkt het wel of je een knopje indrukt aan het einde van de slag. Het lijkt wel een kickdown switch van een automaat? Vreemd is wel dat we een voorloop greenline hebben gehad, en deze had dit absoluut niet....

Jij hebt dit met je dealer besproken, en volgens hem dealer is het normaal? en heeft het ook een functie?
 

Renzo4000

Forumguru
Bij mijn huidige megane (met automaat) en vorige megane (zonder automaat) was dit "kick-down" principe er ook. In dit geval zorgt het er iig ook voor dat je door de "snelheidsbegrenzer" kan "trappen" als je die via de cc hebt ingesteld. Kan het hier niet voor bedoeld zijn denken jullie?
 

Joske

Forumguru
@wwter : volgens mijn dealer is het idd "normaal" ik heb er verder ook niet meer op gelet, maar ik voel wel degelijk een "switch" en die zit er niet voor niets, dat kunnen ze mij niet wijs maken ;)

@Renzo4000 : ik begrijp je even niet? wat bedoel je met snelheidsbegrenzer? dat geluidje als je sneller dan de vooropgestelde snelheid gaat? de auto gaat je toch niet "remmen", als je sneller wil ga je toch gewoon sneller? of mis ik hier iets :pieker: ;)
 

Renzo4000

Forumguru
Je kan op de cruisecontrol kiezen voor een variabele snelheid middels + en - maar je kan ook kiezen voor een snelheidslimiet. Als je gas geeft gaat hij niet verder dan de ingestelde snelheid. Trap je door de "kick-down" dan wordt dit tijdelijk opgeheven(inhaalactie bijvoorbeeld).

Bovenstaande ken ik uit mijn vorige auto's, ik weet niet zeker of de cc van de octavia ook deze optie heeft?
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
@Renzo4000

is me geheel onbekend eigenlijk, als ik een snelheid instel op de CC (en daar is maar 1 manier voor als ik het goed voorheb) en ik wil inhalen dan kan dit met half ingedrukt gaspedaal dus ik zal de manual eens moeten lezen denk ik :)
 

Renzo4000

Forumguru
Ik kan het zo gauw ook niet vinden @Joske ...ik denk dat de octavia dat dus niet heeft en is mijn verklaring helaas niet juist.

Bij Renault ziet dat er iig zo uit:
CruiseControl_Zoe_Brochure_Renault_c.jpg


Je kiest dus tussen snelheidslimiet (bijv niet harder dan 120km/u) of variabel zoals een normale cruisecontrol

NEW MEGANE : Speed limiter:

Dit filmpje laat precies zien wat ik bedoel, ook het kick down principe wordt getoond
 

Gieliovd

Forumguru
Het is een interessant knopje.

Weer een nieuwe functie ontdekt van dit ding. Ik reed van de week in de 7e versnelling en had hem daar vastgezet. Ik wilde snel doortrekken maar geen schakelende bak hebben.

Dus vol gas, voelde het knopje en dacht hm eens doortrappen. En ja hoor, eigenwijs ding als het is begon evengoed zelf te schakelen ook al stond hij op handmatig! En ja, DSG dus.

Kickdown zou ik het niet noemen, want de bak reageert gelijkwaardig tijdens normaal rijden. Geef ik veel gas, doet hij fiks terugschakelen. Geef je veel, veel gas... Dan nog meer.
 
Bovenaan Onderaan