Kinderziektes Octavia III?

octaafje IV

Actief lid
Je zou mijn O2 zijn voorkant eens moeten zien, één en al steenslag. Beetje triest maar jammer genoeg niets aan te doen (niet tegen 200km/u naar wintersport gaan, zou natuurlijk wel helpen :D)

Onze Golf IV heeft hier gewoon veel minder last van. Het vrouwtje heeft eens met 50km/u met de spiegel iets geraakt, spiegel ingeklapt maar geen enkele schade. Dat doet de Skoda niet na.

Waar haalt u deze wijsheid vandaan? Onder dezelfde hoek en tegen hetzelfde voorwerp met "de" Skoda-spiegel nagespeeld?
 

CDK

Forumguru
voor degenen die last hebben van slecht zicht in de spiegels door water op zijruiten heb ik een tip, was je auto regelmatig eens met Gyeon Q2m Bathe+ shampoo en het probleem is opgelost, bij regen op de snelweg (vanaf 100 km/h) gebruik ik zelfs geen ruitenwissers, omdat het water keurig richting het dak 'geblazen' wordt. Ook de zijruiten blijven keurig schoon. Doe er je voordeel mee!
 

intruder1400

Actief lid
Maar als dat spul hetzelfde effect heeft op de hele auto, dan ga ik dat zeker ook halen! Heb nu voor ruim 100 euries spul gehaald, werkt op zich prima, maar man, wat een werk! Foam, spoelen, wassen, drogen, waden.... En dat allemaal om het effect te krijgen dat je met die shampoo ook krijgt?!
 

R2R

Lid
Excuus als het al een keer eerder is gevraagd, maar ik kon het (naast de vele andere problemen met cruise control) niet vinden.
Mijn O3 heeft een cruise control die op zich prima functioneert, alleen wanneer ik naar een andere versnelling schakel biljft deze actief.

Voorbeeld: 100 km/u rijden in 6de versnelling met cruise control.
Terugschakelen om af te remmen naar 5de versnelling. Zodra ik de koppeling weer op laat komen gaat de auto er vandoor naar de 100 km/u om verder te gaan met de cruise control....

Stel je schakelt terug naar de 4 dan kan je je voorstellen wat voor ongewenste effecten dit kan hebben.
Ik gebruik de cruise control daarom eigelijk nauwelijks.
Is dit zoals het hoort?
Zag iets over een trekhaak.... Die heb ik ....

Verder zag ik wat herkenbare dingen die ik zelf nog niet eens als echt probleem had opgemerkt, zoals het zicht door het bestuurdersraam bij regen en de duidelijk hoorbare airco bij langzaam rijden.
Voorbumper snel beschadigd (heb een witte streep waar de lak eraf is, meestal wordt zoiets een kras).
Ook heb ik een enorm zwembad op de dorpels van de voordeuren liggen na regen, zelfs als het al een paar uur droog is.
Deur openen, plas water over je voeten.


Binnenkort de 30.000 km beurt dus dan zou ik wat dingen kunnen aankaarten.
 

CDK

Forumguru
@intruder1400, die door mij aangehaalde shampoo is een goed alternatief en gewoon wassen volstaat, het laat een waterafstotende laag achter op je auto(ramen) @Jee13 en @ertromp hebben dit product ook en @Joske dacht ik ook? Misschien hebben zij nog iets toe te voegen? Wat is makkelijker als gewoon simpelweg je auto wassen zonder speciaal rainx te hoeven gebruiken om een vergelijkbaar resultaat te halen? #simplyclever
 

Renzo4000

Forumguru
@Corné de Kluijver op zich is Gyeon Q2m Bathe+ een autoshampoo met wat extra water/vuilafstotende eigenschappen. Ik vergelijk het eerder met een goede shampoo en spraywax in een, maar zeer zeker geen waardige vervanger van een goede detail van je auto.

M.i. zorg je voor een goede uitgangspositie van je lak, dus eerst een full detail en daarna kan je deze shampoo heel goed gebruiken om de bescherming te verlengen.

Mijn ervaring is dat het effect op je ramen aanwezig is, maar lang niet zo sterk als rainx/rainclear ... hier verdwijnen de druppels al bij 50km/u en bij bathe+ pas bij 80/90km/u
 

CDK

Forumguru
@Renzo4000, maar dat beweer ik toch ook niet? Wat ik wel beweerde was dat het een ideaal goedje is om je zijramen schoon te houden tijdens regenbuien en het gewoon een autoshampoo is en je geen RainX meer hoeft te gebruiken voor de ramen.
 

Altos

Banned
Excuus als het al een keer eerder is gevraagd, maar ik kon het (naast de vele andere problemen met cruise control) niet vinden.
Mijn O3 heeft een cruise control die op zich prima functioneert, alleen wanneer ik naar een andere versnelling schakel biljft deze actief.

Voorbeeld: 100 km/u rijden in 6de versnelling met cruise control.
Terugschakelen om af te remmen naar 5de versnelling. Zodra ik de koppeling weer op laat komen gaat de auto er vandoor naar de 100 km/u om verder te gaan met de cruise control....

Stel je schakelt terug naar de 4 dan kan je je voorstellen wat voor ongewenste effecten dit kan hebben.
Ik gebruik de cruise control daarom eigelijk nauwelijks.
Is dit zoals het hoort?
Zag iets over een trekhaak.... Die heb ik ....

Verder zag ik wat herkenbare dingen die ik zelf nog niet eens als echt probleem had opgemerkt, zoals het zicht door het bestuurdersraam bij regen en de duidelijk hoorbare airco bij langzaam rijden.
Voorbumper snel beschadigd (heb een witte streep waar de lak eraf is, meestal wordt zoiets een kras).
Ook heb ik een enorm zwembad op de dorpels van de voordeuren liggen na regen, zelfs als het al een paar uur droog is.
Deur openen, plas water over je voeten.


Binnenkort de 30.000 km beurt dus dan zou ik wat dingen kunnen aankaarten.
De cruisecontrol perikelen zijn zoals het hoort, gewoon ff rekening mee houden door op stengeltje de cruise uit te zetten.

Voorbumper beschadigd is geen skoda fout maar gewoon pech lijkt me.
Zwembad vanuit de dorpels is ook een O3 ding, verder niets ernstigs...de natte voeten snap ikniet...je deur kan toch niet open als je ervoor staat?
De rest (deze vragen ook trouwens) zijn allemaal te vinden op dit mooie forum.
Succes!
 

Renzo4000

Forumguru
Dat begrijp ik, maar ik haak in op twee stellingen, zowel die van jou als die van @intruder1400. Ik zeg niet dat je fout zit oid... Het effect is er wel degelijk maar mijn ervaring is dat het effect van rainx vele malen groter is en veel langer stand houdt. Ik begrijp dat bathe+ makkelijker is qua aanbrengen, maar rainx heb ik ook binnen 15 min op al mijn autoramen zitten en heb daar meer en langer plezier van. Uiteraard moet men dit zelf bepalen wat je handig vindt of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
@R2R

compleet normaal vanaf dit model Skoda, de CC blijft actief ondanks veranderen van versnelling, ik vond het ook eerst zeer onwennig maar nu ben ik helemaal gewoon.

Uiteindelijk zet je CC aan bij gewenste snelheid en denk je nadien, goh ik kan nog een versnelling hoger (=zuiniger) of oei stevige helling, ik gooi hem tandje lager (=meer vermogen/hoger toerental) . Ik vind het prettig werken eens je het paar keer toegepast hebt. :jaja:

Bij mij staat de CC hendel altijd op "on", het enige "nadeel" dat je daar van hebt is dat je totale kmstand van de auto niet meer zichtbaar wordt totdat je de schakelaar terug op off zet.. ;)
 

R2R

Lid
OK dat is dan duidelijk ;)
Ik vind het niet handig, maar dat is persoonlijk.

Verder heb ik nog dat de achterklep wel sluit, maar dat er op het dashboard een plaatje blijft staan van een geopende achterklep. Hij gaat dan ook niet op slot.
Soms moet ik 'm tot 4x toe opnieuw dichtgooien.

Ik denk dat het is sinds m'n achterbumper is vervangen (schade), daar moet ik nog naar laten kijken.
 

R2R

Lid
Nou ik zou het zeker niet zacht willen noemen :) de ruiten springen er nog net niet uit, en dan nog is 'ie niet dicht.
Het lijkt willekeurig.

Oh en waar ik best wel van baal (ook al van alles over gelezen op internet) is het geluid van de headunit... Dat van de speakers lijkt niet eens zo verkeerd, maar de klankinstellingen van de HU staan bij mij nu wel erg raar.
De hoge tonen heb ik bijvoorbeeld helemaal omlaag staan en dan nog vind ik het te sisserig klinken.

Helaas niet makkelijk om speakers te vervangen (geen zin om het hele deurpaneel te verwijderen) en plaatsen van een versterker en draden trekken heb ik bij een leasewagen ook niet zo'n zin in. :(

Bij de O2 vond ik het standaard geluid een stuk mooier.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan